حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
بیانیه سازمان جوانان و دانشجویان بمناسبت 16 آذر

بیانیه سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت به مناسب روز دانشجو

۱۶ آذر تاریخ شکوهِ ایستادگیِ دانشجوی ایرانی در برابر ظلم و تفکر استبدادی ست و به جهانیان اثبات می‌کند که جوان ایرانی به موازات رهپویی علم و معرفت، دارای شعور سیاسی ست چراکه درد جامعه را با تمام وجود لمس می‌کند، ازین رو حولِ محور حقیقت و آزادی خواهی، سرزنده و فعال در مقابل استبداد قد عَلم می‌کند و تا پای جان می ایستد. ۱۶ آذر ۱۳۳۲ روزی بود که خونهای ارزشمندی در این کشور بر زمین ریخت تا ثمره آن امروز و فرداها در قالب تشکل ها و فعالیت های متعدد سیاسی دانشجویی بروز و ظهور داشته باشد. ۱۶ آذر تفکر و تحولی را در دیدگا مردم ایران و ساختار نظام نسبت به فعالیت های سیاسی دانشجویی ایجاد کرد که مقام معظم رهبری صراحتا سیاسی بودن دانشجویان را لازمه حذف استبداد از جامعه دانسته و در فرازی از سخنان خود فرمودند:” خدا لعنت کسی کسانی را که تلاش میکنند دانشگاه ها سیاسی نباشند.”

✅ در فضای سیاسی امروز کشور و با توجه به التهابات کنونی، سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت به بهانه گرامیداشت روز دانشجو مواضع خود را در خصوص فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی جوانان و دانشجویان به شرح ذیل اعلام میدارد:

🔻۱- سازمان جوانان و دانشجویان همت هرگونه تلاش در راستای کمرنگ نمودن و کاهش فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی دانشجویان از هر طیف و گرایش سیاسی در چارچوب نظام را با هر شکل، مذموم و نکوهیده میداند.
🔻۲- از انجا که همواره در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران دانشجویان خط مقدم جنبش های عظیم و تاریخی بوده اند، سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت هرگونه طرح ریزی اتاق های فکر سیاسی برای مصادره تحرکات دانشجویی و جلو انداختن دانشجویان برای حصول مقاصد خود را امری غیر اخلاقی و سیاه دانسته و اینگونه جریانات را مغایر با استقلال تفکرات سیاسی دانشجویان میداند.
🔻۳- جوانان و دانشجویان سرمایه های آتی اداره کشور هستند لذا همواره باید در راستای توانمند سازی آن ها و ارتقای صلاحیت های سیاسی، تحلیلی و مدیریتی آن ها کوشید و سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت این وظیفه مهم را مستقیما بر عهده مسئولان اجرایی و علمی کشور میداند و هرگونه قصور در توانمندسازی جوانان ایران را میتوان خیانت به آینده ایران اسلامی قلمداد نمود.
🔻۴- جوانان و دانشجویان صاحب فردای کشور هستند و فردا را در امروز باید ساخت لذا باید نگاه بلند مدت به بهبود و تغییرات مثبت در فضای کشور را در دستور کار قرارداد و هر جریانی که بخواهد تفکر کوته نگرانه و نگاه به پیش پا را به دانشجویان القا نماید و این استعداد را در امروز متوقف کند قطعا مغرضانه عمل کرده تا فردای کشور را به میل خود سازمان دهد.
🔻۵- توان علمی و ذهن خلاق دانشجویان به عنوان یکی از اقشار برگزیده جامعه، نیروی محرکه پیشرفت کشور است لذا جوانان و دانشجویان باید تلفیق علم، تخصص و مهارت را در تمامی عرصه های فعالیت خود مبنا قرار داده و بین این مبانی و پویایی سیاسی خود تعادل و توازن ایجاد نمایند، طبیعتا هرگونه اخلال در این توازن صحیح نخواهد بود.
🔻۶- سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت تفکر و تحلیل صحیح را مقدمه تحرک و فعالیت میداند لذا از جوانان و دانشجویان میخواهد تا بیش و پیش از هرگونه ورود به عرصه فعالیت های اجرایی، نهایت اهتمام به تعمق در موضوعات و بارش افکار و تحلیل صحیح را در دستور کار خود قرار دهند تا خدای ناکرده از مسیر درست و اثربخش خود خارج نشوند.
🔻۷- به عقیده ما مطالبه گری حق مسلم دانشجویان است و کلیه ارکان مسئول در کشور بنابر قانون، شرع و عرف باید شرایط پاسخگویی به مطالبات و سوالات این قشر را فراهم نموده و مطالبات به حق مطروحه را برآورده نمایند. عمل به کلیه قوانین کشور و برابری افراد در مقابل قانون از جمله مطالبات همیشگی دانشجویان و جوانان بوده است که تحقق هرچه سریعتر آن ضروری به نظر میرسد.

💠 دانشجویان و جوانان ایرانی در هر برگی از تاریخ ویژگی های حق طلبی؛ انصاف؛ مطالبه گری را از خود حک نموده است که بیانگر تعهد بدون وقفه این قشر به تحول خواهی بوده است و امروز که تحول خواهی از دغدغه های لاینفک جامعه میباشد نقش جنبش دانشجویی پررنگ تر از هرزمان خواهد بود. ماهیت دانشجویی در امید به آینده است و چه گواراست اندیشیدن به جمعیت بالای دانشجو در کشور که آینده را روشن و روشن تر مینماید. سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت از کلیه فعالان سیاسی عرصه جوانان و تشکل ها دعوت مینماید تا با مشارکت فعال و دلسوزانه در کنار هم قرارگیریم و فضای کشور را برای جوانسازی مدیریت کشور و ارتقای پویایی سیاسی جوانان و دانشجویان رو به جلو حرکت دهیم انشالله.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.