حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
یادداشت دبیرکل حزب همت در واکنش به وضعیت بازار تحت عنوان "پیش فروش غیرت حکومت داری"

یادداشت دبیرکل حزب همت در واکنش به وضعیت بازار تحت عنوان “پیش فروش غیرت حکومت داری”

ه نام خدا و با سلام

؛ پیش فروش غیرت حکومت داری ؛

در چند روز گذشته شرکت سایپا اعلام شروع پیش فروش خودرو با قیمت اختلافی بسیار کم با بازار رها شده خودرو را اعلام کرد .
صبح روز موعود پس از چند دقیقه سایت آنلاین ثبت نام پیش فروش اعلام کرد که تمام خودروها فروش رفته است .

نظرات مردم در عدم اطلاع رسانی شفاف شرکت خودرو ساز بسیار عجیب بود ، طی چند ساعت پس از بسته شدن سایت پیش فروش ، همه مردم در فضای مجازی و واقعی این پیش فروش را به تمسخر گرفتند ، اینکه برخی می گفتند نمایندگیهای مجاز در سراسر کشور با پرداخت ۳۰۰/۰۰۰ تومان به عده زیادی از مردم و دریافت اطلاعات آنها و وکالت فروش قبلی خودرو پیش فروش شده از آنان و اجاره کافی نت ها و اپراتور ها برای ثبت نام پیش فروش ، فرصتی را برای متقاضی واقعی باقی نگذاشتند ، عده ای دیگر با ضرس قاطع از بازی مدیران خودرو ساز با مافیای بازار خودرو برای افزایش قیمت می گفتند و پیش فروش چند صد دستگاهی خودرو را اعلام میکردند و خبری از پیش فروش چند ده هزار دستگاهی خودرو نبوده است و البته شایعات بیشمار دیگری که از این شوک چند دقیقه ای پیش فروش خودرو ایجاد شده بود بین مردم منتشر گردید .

این مطلب قصد پرداختن به شایعات مطرح شده در فضای مجازی ندارد بلکه به دنبال پیدا کردن سر نخ عدم شفافیت خودرو ساز و عدم نظارت بر خودرو سازان توسط دستگاههای نظارتی و امنیتی میباشد .
آیا دادستان محترم کل کشور به نیابت از مردم نمی تواند مدیران خودروسازی کشور را برای عدم شفافیت احضار نموده و بپرسد چه تعداد خودرو ، در چه زمانی و به چه کسانی و با چه استناداتی پیش فروش کرده اند ؟ چرا قیمت تمام شده خودرو را همزمان با دلالان خودرو بالا میبرند ؟ سازمان تعزیرات حکومتی کجاست ؟ کمیسیون اصل نود مجلس چکار میکند ؟ سازمان بازرسی کل کشور کجای این معادله قرار دارد ؟ وزیر صنعت و معدن و تجارت خواب است ؟ وزارت اطلاعات از این مقدار نارضایتی مردم به تنگ نمیاید که کیس کنترل بازار خودرو را تشکیل دهد ؟ و دهها سوال دیگر .

هماهنگی خطرناک دلالان و مافیای قدرت و ثروت در خودرو با خودرو سازان میتواند الگوی نامیمونی برای همه کلاهبرداران در همه صنوف گردد که با یک رانت با دولتی ها بتوانند بازی قدرتمندتر شدن خود و مدیران دولتی را کلید بزنند ، بازار گوشت و مرغ ، بازار سکه و ارز از جمله این اتحاد نامبارک دزدان آزاد و دولتی میباشد .
حزب همدلی مردم تهران ( همت ) طی نامه ای به دادستان محترم کل کشور به نمایندگی از بخشی از هموطنانمان شکایاتی را بابت بازار خودرو و گوشت آماده کرده است که پس از ارسال آنها، نتایج پیگیریهای خود را به سمع و نظر مردم خواهد رساند .

انشاالله تعالی

سیداحمد نبوی
دبیر کل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.