حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
به مناسبت روز خلیج فارس: خلیج فارس پاره تن ایران بزرگ

به مناسبت روز خلیج فارس: خلیج فارس پاره تن ایران بزرگ

بنام خدا و با سلام

خلیج فارس پاره تن ایران بزرگ

پرتغالی‌ها نخستین بار در سال ۱۵۰۶ میلادی(۸۸۵ خورشیدی) به سرپرستی ناخدا آلبوکرک وارد خلیج فارس شده و جزایر قشم، هرمز و بندرعباس فعلی را کاملا تصرف کردند و بمدت ۱۱۵ سال این منطقه سوق الجیشی در اختیار پرتغالی ها بود و در سال ۱۶۲۲ با کمک بریتانیا این منطقه از پرتغالی ها پس گرفته شد و در اختیار ایران قرار گرفت . این واقعه به لحاظ تاریخی آنقدر مهم بود که این روز در تقویم به نام” روز خلیج فارس” نامگذاری گردید.

یکی از وقایع تلخ مربوط به تاریخ خلیج فارس، جدایی بحرین از ایران می باشد که مربوط به دوران پهلوی بوده و آخرین مرحله تجزیه ایران قبل از انقلاب می باشد و پس از انقلاب اسلامی و استقلال ایران توسط مردم، یکی از مهم ترین شاخصه های استقلال، تمامیت ارضی و دریایی بر جزائر و آب های خلیج فارس بود به نحوی که برای اولین بار در تاریخ ایران عبور تمام شناور های خارجی اعم از ناوهای هواپیمابر آمریکا و ناوشکن های مختلف و کشتی های تجاری خارجی برای عبور از تنگه ی هرمز بایستی به سوالات نیروی دریایی ایران جهت اجازه عبور از تنگه هرمز پاسخ می دادند و هم اکنون که تنش بین ایران و آمریکا در بالاترین حد خود پس از انقلاب رسیده است نیز این پاسخگویی ادامه دارد.

استقلال خلیج فارس ایران هویتی بی نظیر برای تداوم استقلال خواهی مردم ایران می باشد بطوری که نام خلیج فارس در افواه عمومی مردم ما به نام ” خلیج همیشه فارس” نامگذاری شده و به کار برده می شود.

مستکبران جهان ، انقلاب اسلامی صورت پذیرفته ایران که همزمان با تضعیف ارتش زمان شاه مصادف شده بود را فرصتی برای تجزیه مجدد ایران همانند دویست سال گذشته تاریخ ایران دیدند ولی با سلحشوری و غیرت مردان و زنان ایرانی در این ۴۰ سال گذشته حتی یک وجب از این خاک جدا نگردید.

ایران بزرگ همواره با سپاه مقتدر و ارتش قدرتمند خود هرگز اجازه کوچکترین دست اندازی به ذره ای از آب و خاک و جزائر این کشور را نخواهند داد. نیروهای ملی- میهنی- اسلامی و ارزشی – انقلابی، خلیج فارس و جزائر موجود در آن را که نگین انگشتری ایران می باشد، پاره تن ایران بزرگ می دانند و از این پاره تن با شکوه، با تمام قدرت دفاع می نمایند.

روز ملی خلیج همیشه فارس را به همه ایرانیان عزتمند و همه آزادگان جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم و اعلام می داریم یکایک اعضای حزب همت، سربازانی جان برکف برای دفاع از این آب و خاک می باشیم.

چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.