حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"ترامپ و هیتلر دو مظهر نژاد پرستی"

“ترامپ و هیتلر دو مظهر نژاد پرستی”

روزی که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی مقابل هیلاری کلینتون از ایجاد فضای اشتغال برای آمریکائیان با ایجاد محدودیت برای مهاجران صحبت می کرد تقریبا هیچکس در دنیا باور نمیکرد که این شعارها، زمینه ایجاد یک نژادپرستی نوین در مرکز مدعی دموکراسی و حقوق بشر یعنی آمریکا باشد .
آخرین نمونه سخنان نژادپرستانه ترامپ در ماه گذشته علیه ۴ زن نماینده کنگره در حالی که منتخب مردم آمریکا از ایالتهای مختلف بودند، ترامپ در یک توئیت از چهار زن نماینده کنگره که اصالت غیر آمریکائی دارند، خواست تا به کشورهایشان بازگردند. این سخنان مردی است که مدعی عدم رعایت حقوق بشر در دیگر کشورهای دنیاست.
او در یکی از اظهارات نژادپرستانه قبلی خود مدعی شده بود که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا یک شهروند آمریکائی نیست و یک آفریقایی تحمیلی به جامعه آمریکاست.
ترامپ اتباع مکزیک را متجاوز خوانده بود و با بودجه ای هنگفت بدنبال کشیدن دیواری برای جلوگیری از ورود متجاوزان به آمریکا بود، فیلمهای منتشر شده از اردوگاههای مرزی نگهداری خانواده های مکزیکی، مردم دنیا را به یاد اردوگاههای کار اجباری هیتلر می انداخت، جدا کردن وحشتناک فرزندان از خانواده هایشان که از تلوزیون های جهان پخش شد کاری بود که قبل از او هیتلر در سال ۱۹۳۸ و شروع جنگ جهانی دوم انجام داده بود.
هیتلر پس از آن که به رهبری آلمان نازی رسید در جمله هایی مشهور به همه غیر آریایی ها گفت منتظر جوخه های مرگ باشید ، جملاتی که امروز ترامپ بسیار متمدنانه ترش را در سخنان خود علیه غیر آمریکائیهای مقیم آمریکا زد.
یکی دیگر از حرکات نژادپرستانه ترامپ دستور عدم ورود مسلمانان به آمریکا بود، کاری که هیتلر در وهله اول با یهودیان انجام داد.
و آخرین حرکت نژاد پرستانه ترامپ در خصوص کشور افغانستان بود که وقیحانه در مقابل دوربین های تلویزیونی از پاک کردن نقشه افغانستان از روی زمین در طول یک هفته سخن گفت .
ظاهرا همه نژادپرستان معاصر از هیتلر تا رژیم آپارتاید و رژیم اشغالگر قدس و ترامپ همه در این شیوه ها مشترک عمل می کنند.
ترامپ با ایجاد اختلاف نژادی قصد دارد تا جهان را به دو قطب خوبها و بدها ، درجه یک ها و درجه دو ها تقسیم کند و بر این اساس مسیر آینده جهان را ترسیم نماید.
او همه دنیا را برده آمریکا می داند و به هیچ کس در هیچ جای جهان کمک نخواهد کرد مگر آنکه تضمین دوشیدن منابع و مردمش را داشته باشد.
اما امروز بر سر دو راهی جدیدی به نام جمهوری اسلامی ایران مانده است، از طرفی هیبت جهانی او در حال فروریختن است و از طرفی برگ های نژادپرستی و ضعیف کشی و حمله و تهاجم و ترساندن مردم ایران دیگر اثری در عقب نشینی ایرانیان ندارد.

مردم ما این روزها با جمله مشهور رهبری که به آمریکا گفتند «دیگر دوران بزن در رویی تمام شده است» مانوس شده اند و در مقابله به مثل در حال متبحر شدن هستند.
موشک در مقابل موشک، توقیف در مقابل توقیف و کوتاه نیامدن در مقابل یک تاجر نژادپرست در حال ریشه دواندن در فرهنگ مقاومت مردم ایران است و چه بسا بزودی همه مردم تحقیر شده توسط سلاطین نوکر آمریکا در کشورهای منطقه نیز بدنبال جذب این فرهنگ باشند .
«فوزی بن حدید»، نویسنده تونسی در روزنامه معروف “رای الیوم” نوشت:
فتار ایران در توقیف نفتکش انگلیسی به منظور نشان‌دادن مقابله به مثل بود.
چیزی که امروز ما به‌ندرت در جهان اسلامی شاهدیم.
ایران با کشورهای قدرتمندی نظیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به مقتضای حال رفتار می‌کند، یعنی با آنها هم‌تراز است.
این قدرتی است که ما در جهان عرب می‌خواهیم؛ این رفتاری است که ما می‌خواهیم تا غرب متوجه شود قدرتی اسلامی در منطقه حضور دارد که نمی‌توانند ثبات آن را بر هم بزنند .

اگر این مقاومت سراسری آرام آرام شکل بگیرد سرنوشت ترامپ نژاد پرست خیلی بهتر از سرنوشت هیتلر نژادپرست نخواهد بود.

سید احمد نبوی
دبیر کل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.