حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
تشکل های مردم نهاد در بازپروری معتادان موفق بودند

جانشین دبیر کل حزب همت : تشکل های مردم نهاد در بازپروری معتادان موفق بودند

جانشین دبیر کل حزب همت :
تشکل های مردم نهاد در بازپروری معتادان موفق بودند

نقش تشکل‌های مردم نهاد در بازپروری معتادان پر اهمیت تر از اقدامات مراکز دولتی است. مرتضی فغانی جانشین دبیر کل حزب همت در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد تاسیس انجمن معتادان گمنام شهر ری که با حضور جمع کثیری از افراد پاک و خانواده های آنان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بازپروری افراد معتاد، علاوه بر کاهش آسیب‌های فردی و خانوادگی، باعث افزایش سلامت اجتماعی می شود.

وی ایجاد انگیزه، امید و حمایت از معتادان برای دوری از اعتیاد را مهم دانست و گفت: معتادان بهبود یافته پس از درمان نیازمند حمایت های اجتماعی از سوی خانواده و همه افراد جامعه هستند، زیرا بیماری اعتیاد در صورت شرایط نامطلوب می تواند سریعاً عود کرده و فرد دوباره درگیر شود.

جانشین دبیر کل حزب همت و فعالیت انجمن ها و نهادهای مردمی در مبارزه با اعتیاد در کشور را حائز اهمیت ذکر کرد و اظهار داشت: برای ریشه کردن بیماری اعتیاد به عنوان بدترین نوع آسیب اجتماعی، باید علاوه بر دستگاه‌های مسئول، از ظرفیت تشکل‌های مردمی نیز استفاده کرد.

فغانی با بیان اینکه برای کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه باید برنامه‌ریزی مدونی جهت پیشگیری، درمان و باز آموزی داشت افزود: بی‌توجهی به موضوع گسترش اعتیاد در کشور علاوه بر آثار زیان بار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیت فردی و عمومی را در جامعه تهدید می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.