حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
هفته جهانی شیر مادر گرامی باد.

هفته جهانی شیر مادر گرامی باد.

مادران، فرزندان را دو سال تمام، شیر مى ‌دهند. (این) براى کسى است که بخواهد دوران شیرخوارگى را تکمیل کند و بر آن کس که فرزند براى او متولد شده [پدر]، لازم است خوراک و پوشاک مادر را به طور شایسته (در مدت شیر دادن بپردازد، حتى اگر طلاق گرفته باشد.) هیچ کس موظف به بیش از مقدار توانایى خود نیست! نه مادر (به خاطر اختلاف با پدر) حق ضرر زدن به کودک را دارد، و نه پدر و بر وارث او نیز لازم است این کار را انجام دهد [هزینه مادر را در دوران شیرخوارگى تامین نماید] و اگر آن دو، با رضایت یکدیگر و مشورت، بخواهند کودک را (زودتر) از شیر باز گیرند، گناهى بر آنها نیست و اگر (با عدم توانایى، یا عدم موافقت مادر) خواستید دایه‌اى براى فرزندان خود بگیرید، گناهى بر شما نیست، به شرط اینکه حق گذشته مادر را به طور شایسته بپردازید و از (مخالفت فرمان) خدا به پرهیزید و بدانید خدا، به آنچه انجام مى ‌دهید، بیناست!
«ترجمه آیه ۲۳۳ سوره بقره»
ذره ذره از جان او چکیده، تا میوه دلش در
آغوشش و با شنیدن ضربآهنگ قلبش، جان بگیرد… کسی چه میداند؟! شاید اولین قطرات از آسمان فرود آمده باشد؛ چراکه آسمان شبیه به وسعت قلب مادر است، مادری که بدون تغذیه مناسب، این مایه جان، از بافت استخوان هایش تهیه می شود که مبادا طفلش گرسنه بماند و اگر به هر دلیل شیره جان در تنش بماند دچار دردها خواهد شد…شیر مادر به اثبات علم، کامل ترین تغذیه برای کودک است و این مسئله سالهاست توجه بشریت و علم پزشکی را به خود معطوف ساخته، هدیه ای الهی که در دین آسمانی اسلام نیز به کرّات، توصیه به آن دیده میشود…
دور شدن مادران عصر تکنولوژی از شیردهی طبیعی کودکان، سازمان های جهانی را برآن داشته که با برپایی کمپین های عظیم، اقدام به یادآوری و گرامیداشت منزلت این تدبیرِ جانانه الهی نمایند.
مایه فخر و مباهات است، که مادران ایرانی علی رغم مشغله های مرتبط با عصرِحیات، هنوز هم با الگوگیری از سنت و روش مادرانشان، باتکیه بر علم پزشکی و بدور از افکار متعصبانه و نادرست، در حدّ توان برای کودکانشان مادری میکنند و آغوش و جانمایه شان را از آنها دریغ نخواهند کرد…
سازمان بانوان حزب همت، ضمن گرامیداشت هفته جهانی شیر مادر (۱۰الی۱۶مرداد)، همگامی و همدلی بانوانِ همتی را، با این گام جهانی وتدبیرمدبرانه ی خالقِ جان و جهان اعلام میدارد.

فاطمه سیداحمدی
رییس سازمان بانوان حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.