به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از حزب همت، در این کنگره سید احمد نبوی، دبیر کل حزب همدلی مردم تحول خواه همت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های حزب و اعضای شورای مرکزی پیشین و با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ احزاب کد کارگاه گرفته ایم، گفت: تمامی فعالیت های حزب همدلی مردم تحول خواه را در طی چند سال گذشته اگر نگاه کنید متوجه خواهید شد تمامی فعالیت های ما و شورای مرکزی و کمیته ها با نظم و با حساب و کتاب شفاف و روشن انجام شده است که همه میتوانند مراجعه و شفافیت ما در حزب را مشاهده کنند و ببیند که وامدار هیچ شخص و گروهی نبوده ایم و با وجود تمام سختی ها با تلاش های مجدانه اعضا و حق عضویت ها اعضا روی پای خودمان ایستاده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت ها با اشاره اینکه انتخابات مجلس نزدیک است، گفت: چهل سال از انقلاب اسلامی و سی و چند سال از نظام مند شدن و نظم حکومت که پیدا کرده ایم گذشته است اما حاصل این نظم حکومتی این است که هر روز می شنوییم کسی که استعفا داد یک ساعت و نیمدیگر دستگیر می شود ما معمولا در مجلس دستگیری نداشتیم که این هم  الحمدالله اتفاق افتاد

وی با اشاره به دستگیری های اخیر در فضای کشور گفت: نماینده ای که مصونیت قضایی دارد اینقدر جرمش سنگین و بزرگ بوده که ترسیدند فرار کنند و آورده اند گفته اند ده میلیارد وثیقه سنگین برای او بگذارید تا به احترام آبرویش به مجلس برگردد. این مجلسمان است، این وضعیت کارخانه هایمان است، چند تا معاون رئیس جمهور در زندان داریم، چند وزیر در نوبت دادگاه داریم، باید بپرسید چه کسانی دستشان در جیب ملت است. در نهایت می خواهم بگویم آقایان ما مردمی هستیم که تا پای نظام وسط می آید در انتخابات و راهپیمایی ها شرکت می کنیم اما دیگر نمی پذیریم این همه خرابی و فساد و اختلاس و بی کفایتی که کشور را به این حال و روز انداخته است. بس است ما سی و چند ساله به دستتان سپرده ایم اما دیگر کافی است باید پاسخگو باشید و باید مجلس پاک داشته باشیم و همه ما به عنوان حزب همدلی وظیفه داریم نیروی پاک به مردم معرفی کنیم حتی اگر رای نیاورد آرایش کم باشد حاج آقا و آقا زاده معرفی نمی کنیم چون می دانیم مردم به نیروی پاک و با برنامه رای خواهند داد.

دبیر کل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) در بخش دیگری از سخنان با اشاره به پول های کثیفی که در مجلس آمده است تا کلاه سر منو شما بگذارد، گفت: قسمتان میدهم هرکس خرج کرد یقه او را بگیرید؛ یک موقع من میگفتیم بروید سر سفره آن ها بخورید اما رای ندهید اما الان میدانیم پول خودشان نیست پول کثیفی است که آورده اند و خوردنش حرام است.

دبیر کل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری که فرمودنداین مجلس، در نظام پارلمانی دخالت نکند    چون مجلس کثیفی بود؛ گفت:درباره همه نماینده ها حرف نمیزنم ؛ داریم درباره یک عده بزرگی حرف میزنیم؛ مجلس ضعیفی بود. مجلسی بود که دنبال کاسبی بود. با وزیر می بست برای دوست دخترش رانت می گرفت به خاطر اینکه استیضاح را بر هم بزند برای همین با این مجلس رهبری فرمودند که نظام پارلمانی را تا پایان این مجلس خارج کنید. شک نکنید مجلس بعدی اگر سالم و پاک باشد باید نظام پارلمانی را ایجاد کند.

سید احمد نبوی دبیر کل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تلاش های خوب و شجاعانه رئیس قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: از آقای رئیسی رئیس دستگاه قضا تشکر میکنم واقعا در حال تغییر فضا و در حال امید ایجاد کردن هستند. بدانید این امید تنها راه اعتماد سازی در این کشور است.

سید احمد نبوی در پایان ضمن تشکر از اعضا که با حضور با شکوه خود نوید حزب پویا و آینده دار و موثر همت را داد افزود:حزب همدلی مردم تحول خواه آمده است تا لکنت زبان را بشکند و بدون لکنت زبان حرف بزند چون بدهکار هیچ شخص، گروه و دسته ای نیست. ما هیچ ژنرالی را اجازه نداده ایم در حزبمان باشد چون از دل جامعه هستیم و اگر ببینید هیچ ژنرالی در حزبمان ننشسته است.

گفتنی است در پایان مراسم با برگزاری انتخابات با حضور ناظرین وزارت کشور اعضای شورای مرکزی و علی البدل و بازرسین حزب ملی همت انتخاب شدند.نتایج انتخابات طبق آرای مؤاخذه به شرح ذیل است:

اسامی اعضا ء شورای مرکزی:

۱.سید احمد نبوی تعداد رای ۲۸۴

۲.مرتضی فغانی تعداد رای۱۹۰

۳.نفیسه میر گلوی بیات تعداد رای ۱۸۶

۴.مهدی امرایی تعداد رای۱۶۲

۵.رضا فغانی تعداد رای۱۵۰

۶.رضا شهران تعداد رای۱۳۹

۷.سید محمود شیخ الاسلامی تعداد رای۱۳۹

۸.مجید شرافتی نژاد تعداد رای۱۳۴

۹. رضا زکی زاده تعداد رای۱۲۶

۱۰.عادل ملکی تعداد رای۱۱۸

۱۱.محمد مهدوی فر تعداد رای۱۱۶

۱۲.سید احسن علوی تعداد رای۱۱۱

۱۳.نادیا اشکور وکیلی تعداد رای۱۰۶

۱۴.مریم دهقان نیری تعداد رای۹۵

۱۵.مهسا جمشیدی تعداد رای۹۴

۱۶.سعید فخر واعظی تعداد رای۹۱

۱۷.حبیب پیام تعداد رای۷۷

۱۸.رسول علیزاده تعداد رای۷۲

۱۹.فاطمه سید احمدی تعداد رای۷۱

۲۰.حمید رضا قانع تعداد رای۶۹

۲۱.نادر کرمی تعداد رای۶۸

اسامی اعضاء علی البدل:

۲۲.سید مهدی علوی اصل تعداد رای۶۸

۲۳.فریبا سبز مرادی تعداد رای۶۸

۲۴.شهره ماهی صفت تعداد رای۶۶

۲۵.اسمعیل خان طلایی تعداد رای۶۰

۲۶.فردین عبدلی تعداد رای۵۱

بازرسین:

  1. منیژه امیریان تعداد رای۱۵۹
  2. مهری سروش تعداد رای۱۳۲
  3. مجید آقائی تعداد رای۱۲۱
  4. محمد جان بزرگی تعداد رای۹۸
  5. امیر حسین رضاوند تعداد رای۷۹