حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
دبیرکل حزب همت: دولت انقلابی آینده "کلانتری" را به دادگاه خواهد کشاند .

دبیرکل حزب همت: دولت انقلابی آینده “کلانتری” را به دادگاه خواهد کشاند .

دولت انقلابی “کلانتری” را به دادگاه خواهد کشاند

دبیرکل حزب همدلی مردم تحولخواه گفت: اگر دولت و رئیس‌جمهور، عملکرد معقولی داشتند باید شاهد توبیخ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی وی به دستگاه قضا بودیم؛ شک ندارم اگر در آینده یک دولت انقلابی مشغول به کار شود، آقای کلانتری به دادگاه کشیده خواهد شد.

دولت انقلابی "کلانتری" را به دادگاه خواهد کشاند

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ چهارشنبه گذشته بود که حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی، سازمان حفاظت محیط زیست را به عنوان دستگاه اجرایی برتر معرفی کرده و مورد تقدیر قرار داد! اقدامی که با واکنش‌هایی طنزآمیز در جامعه محیط زیست مواجه شده است.

تحلیل‌ها از چرایی این اقدام روحانی متفاوت است اما نقطه مشترک میان این تحلیل‌ها، تلاش دولت برای برداشتن فشار انتقادات از سازمان حفاظت محیط زیست است؛ سازمانی که با روی کار آمدن کلانتری به دلیل اقدامات متعدد مخرب در حوزه محیط زیست، بی‌سابقه‌ترین حجم از انتقادات را نسبت به عملکردش شاهد بوده‌ایم.

امیر پازندی؛ رییس مرکز بودجه و ارزیابی عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای نخستین بار به عنوان دستگاه اجرایی برتر معرفی شده، اصلی‌ترین شاخص‌های انتخاب سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه اجرایی برتر را سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم، فرهنگ سازمانی، دولت الکترونیک، مقابله با فساد اداری، اصلاح ساختار اداری، تدوین و اجرای سند تحول اداری، استفاده از مدیران جوان و زن، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و مدیریت سبز، اجرای نظام شایسته سالاری در انتخاب مدیران و رضایتمندی ارباب رجوع اعلام کرده است.

در واکنش به خبر غافلگیرکننده معرفی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه اجرایی برتر، سید احمد نبوی؛ دبیرکل حزب همدلی مردم تحولخواه (همت) که سابقه مدیریت دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست را در کارنامه دارد به تسنیم می‌گوید: اینکه ناکارآمدترین دستگاه‌ها به عنوان دستگاه برتر و ناموفق‌ترین مدیران به‌عنوان مدیر برتر معرفی شوند به رویه‌ای متداول تبدیل شده و حالا هم نوبت به سازمان حفاظت محیط زیست رسیده که در بدترین و متزلزل‌ترین برهه تاریخی خود از سوی دولت به عنوان دستگاه برتر معرفی شود.

وی ادامه می‌دهد: بر این باورم که معرفی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه برتر در راستای برداشتن فشار از روی عیسی کلانتری است چرا که دوره ریاست آقای کلانتری جزو معدود دوره‌هایی است که عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست است  با اعتراض اغلب سمن‌ها، متخصصان و کارشناسان و فعالان این حوزه مواجه شده است؛ اینکه در چنین دوره‌ای که سازمان حفاظت محیط زیست تا این حد مورد انتقاد قرار گرفته، شاهد معرفی این سازمان به عنوان دستگاه برتر باشیم شاید دلیل دیگری هم داشته باشد: ظاهراً هدف دولت، قربانی کردن محیط زیست در مسیر توسعه است که آقای کلانتری به خوبی توانسته‌اند آن را محقق کنند.

نبوی یادآور می‌شود: آقای کلانتری اقدامات مخربی را که در دوران تصدی بر وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده بود را طی سال‌های گذشته پس از انتصاب به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد؛ در دوره ریاست وی، از تراریخت حمایت شد؛ مساحت مناطق چهارگانه کاهش یافت و هر حوزه‌ای را که در آن نیاز به حفاظت و کنترل مشهود بود، به حال خود رها شد.

مدیرکل سابق دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست اضافه می‌کند: از شاخص‌ترین ویژگی‌های سازمان حفاظت محیط زیست در دوره ریاست آقای کلانتری این است که تمامی صنایعی که به واسطه آلایندگی در ۲۰ ساله گذشته موفق به اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست نشده بودند در دوره ریاست وی مجوز گرفتند و به نظر می‌رسد اگر دولت و رئیس‌جمهور، عملکرد معقولی داشتند باید شاهد توبیخ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی ایشان به دستگاه قضا بودیم نه معرفی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه برتر.

نبوی با بیان اینکه نابود کردن محیط زیست در مسیر توسعه، خیانت در حق کشور است، می‌گوید: صدور مجوز برای فعالیت‌های مخرب محیط زیست و سپس مورد تشویق قرار گرفتن از سوی رئیس‌جمهور، همانطور که گفتم این ذهنیت را ایجاد می‌کند که قربانی کردن محیط زیست در مسیر توسعه، از آغاز، هدف دولت بوده و آقای کلانتری بابت اجرای آن مورد تشویق قرار گرفته است! کسی که با تندخویی و خودرایی، حرف خود را به کرسی نشاند و به وضوح محیط زیست را فدای فعالیت‌های مخرب کرد؛ فعالیت‌هایی که حتی در ظاهر هم به توسعه شباهت ندارد و بوی اشتغال‌زایی از آن به مشام نمی‌رسد.

وی با ابراز شگفتی از شاخص‌هایی که برای انتخاب سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه برتر اعلام شده، می‌گوید: تماشایی است در جایی که در دوره ریاست آقای کلانتری، بسیاری از مدیران قدیمی از سازمان حفاظت محیط زیست جدا شدند و نیروهای خوشنامی مانند خانم فرشچی برای اینکه در خیانت به مردم شریک نشوند از سمت خود کناره گرفتند، شاخصی تحت عنوان سلامت اداری معیار معرفی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه برتر اعلام شود!

نبوی در واکنش به اینکه «جلوگیری از فساد اداری» شاخصی برای معرفی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه برتر اعلام شده است، می‌گوید: ای کاش رسانه‌ها از دستگاه قضا استعلام کنند که در دوره ریاست آقای کلانتری، چند نفر از مدیران ارشد و مدیران میانی به دلیل مفاسد مالی و چند نفر از کارمندان به دلیل مشارکت در ارتشای مدیران دستگیر و به مراجعه قضایی معرفی شده‌اند؛ آیا این آمار با آمار موارد مشابه در سال‌های گذشته همخوانی دارد؟ شخصاً بر این باورم که در حال حاضر دستکم ۳۰ دستگاه در کشور وجود دارند که از سازمان حفاظت محیط زیست کمتر به فساد اداری مبتلا هستند.

وی ادامه می‌دهد: دولت الکترونیک را هم به عنوان شاخص انتخاب سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه برتر اعلام کرده‌اند! دولت الکترونیک بنا بود صدور مجوز شکار را ساماندهی کند؛ مجوز شکار و سلاح‌ها تحت کنترل قرار بگیرند اما حالا که قرار شده همه حیوانات پیر شکار شوند و پروانه شکار پرنده هم به صورت نامحدود صادر شود دیگر دولت الکترونیک چه معنایی پیدا می‌کند؟!

وی در خصوص اینکه تغییر در ساختار محیط زیست به عنوان شاخص موفقیت این سازمان اعلام شده است، می‌افزاید: اگر مقصود از ایجاد تغییرات در ساختار سازمان حفاظت محیط زیست، اقداماتی مخرب از قبیل حذف اداره کل بازرسی است باید بگویم حذف اداره کل بازرسی که بازوی نظارتی دستگاه قضا بر عملکرد این سازمان بود همچنین تفویض اختیارات به استان‌ها، دو ضربه بزرگ کلانتری بر پیکره سازمان حفاظت محیط زیست است که به این سادگی‌ها جبران نخواهد شد.

نبوی به خسارت‌های جبران‌ناپذیری که در دوره ریاست کلانتری به حوزه‌های مختلف محیط زیست کشور وارد شده اشاره کرده و می‌گوید: متاسفانه در دوره ریاست کلانتری با حمایت از تراریخت، سوء مدیریت‌ها در زمینه پسماند، اجازه نفوذ و تخریب سودجویان به طبیعت، صدور بی‌ضابطه مجوز شکار و بسیاری از موارد مشابه که کرات در رسانه‌ها مطرح شده حقوق مردم زیر پا گذاشته شده است و حالا در کمال شگفتی، دولت، «صیانت از حقوق مردم» را به عنوان شاخص انتخاب سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه برتر اعلام می‌کند!

وی در پایان می‌گوید: شاید اینکه این روزها به کرات اعلام می‌شود که سازمان حفاظت محیط زیست برای نخستین بار در دوره ریاست کلانتری به عنوان دستگاه برتر معرفی شده برای آن است که فراموش کنیم نخستین باری که علیه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از سوی دستگاه قضا اعلام جرم شده است دوره ریاست آقای کلانتری است؛ شک ندارم اگر در آینده یک دولت انقلابی مشغول به کار شود، آقای کلانتری به دادگاه کشیده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.