حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
مهارت های ارتباطی، خانواده های چند همسری

در جامعه امروز ایران ترغیب دختران و پسران مجرد به ازدواج اول بسیار مهم تر و اصولی تر از تبلیغ چند همسری می باشد

به نام خدا و با سلام

در چند روز گذشته در فضای مجازی اطلاعیه ای با نام موسسه *حیات حسنی* به صورت گسترده پخش گردید، عنوان این اطلاعیه کارگاه آموزشی به نام *مهارت های ارتباطی، خانواده های چند همسری بود ویژه طهران،برادران و خواهران، آبان ۹۸ و کاملا رایگان، تبلیغ چند همسری را در جامعه و خانواده ها نشر می داد.
از مقام معظم رهبری در خصوص موضوع چند همسری شنیده ایم که : حتی شوخی آن هم نباید انجام شود و مردی که یک همسر رسمی و قانونی دارد و با آن زندگی می کند نباید چنین موضوعی را مطرح نماید، زیرا خانم را نسبت به ادامه زندگی دلسرد می کند. چنین مسئله ای آسیب ها و لطمات زیادی را به خانواده ها وارد کرده است زیرا بمنزله شکستن تمامی عهد و پیمان هایی است که یک زوج به هنگام ازدواج برپایی اعتماد به یکدیگر می بندند.
در این پوستر مردی که دارای چند همسر است چفیه بر گردن و با محاسن که یادآور مردان زمان جنگ، بسیجی امروز و در یک کلام مرد انقلابی ارزشی کشور ما را تداعی می کند در کنار او ۴ همسر کاملا محجبه و با چادر مشکی که نشانه ای از بانوان ارزشی کشورمان می باشد حضور دارند.
آیا کسی می توانست در اسرائیل و آمریکا دامی چنین گسترده برای تخریب مرد و زن ایرانی، اسلامی، ارزشی و انقلابی بگستراند. تخریب گستاخانه چفیه و چادر از بزرگترین خروجی های این پوستر تبلیغاتی می باشد.
کدام ضد انقلابی می توانست این گونه چهره جوانان انقلابی _ بسیجی_ پاسدار و ارزشی را مخدوش نماید ، تخریب ذهن مردم نسبت به این نماد ها نیاز به زحمات فراوان در اتاق های فکر وهابیت و سلفی ها دارد.جالب تر آن که از نظر رهبر معظم انقلاب خبردار شویم که ایشان مخالفت با چند همسری را در محل بیت خود عملی نموده اند و هشدار داده اند که افراد شاغل اگر همسر دوم اختیار کنند اخراج می شوند.
علی رغم اینکه دین مقدس اسلام با این عمل مخالفت نکرده است ولی شرایط این موضوع را چنان سخت و پیچیده نموده که هر مردی یارای رعایت این شرایط وضع شده را ندارند آنچنان که تفاسیر موجود در خصوص آیه ۳ و ۱۲۹ سوره نساء با عنوان رعایت عدالت در مورد زنان، بیانگر این مسئله است که رعایت این عدالت خصوصا عدالت قلبی و عدالت در محبت از سوی مردان در میان چند همسر عملا امکانپذیر نمی باشد.
در جامعه امروز ایران ترغیب دختران و پسران مجرد به ازدواج اول بسیار مهم تر و اصولی تر از تبلیغ چند همسری می باشد ، تسهیل شرایط ازدواج اول توسط دولت و حکومت می تواند ضمن سالم سازی فضای خانواده در کشور، شرایط افزایش جمعیت را که مدنظر مقام معظم رهبری برای آینده ایران اسلامی جهت جلوگیری از پیری جمعیت آینده می باشد نیز مهیا نماید.

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.