حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
محمد نامور

جوانان هر روز محدودتر و نا امید تر از گذشته

جوانان هر روز محدودتر و نا امید تر از گذشته

 

بعد از بیانات مقام معظم رهبری و در خصوص ارائه دستورالعمل و نقشه راه گام دوم انقلاب و  فرمایشات ایشان در مورد اعتماد و تکیه به جوانان و ارائه راهکار ها و شیوه های ورود جوانان به  تمامی عرصه های اجتماعی، اقتصادی ، تولیدی و سیاسی کشور، نور امیدی در دل جوانان ایران روشن شدکه بالاخره اعتماد به جوانان به مانند سال های اول انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس در سرلوحه امور قرار خواهد گرفت و راه برای فعالیت و پیشرفت جوانان باز خواهد شد و با دید و تفکری جدید و سرشار از اعتماد به نفس و خود باوری و با انگیزه های مظاعف به پیشرفت ایران اسلامی می اندیشیدند.

عده ای از جوانان تحصیل کرده و متخصص نیز در راستای این تفکر و اندیشه که خود را دارای شرایط و توانمند برای حضور در مجلس شورای اسلامی و نشان دادن توانایی های خود در این زمینه می دانستند، با امید ایجاد تحولی عظیم در عرصه مدیریت کلان و بهبود شرایط کنونی کشور پا در عرصه انتخابات و کاندیداتوری مجلس گذاشتند.

ولی بعد از ارائه نتایج اولیه ثبت نام ها و تعیین صلاحیت ها از طرف شورای محترم نگهبان، دوباره جوانانی که تا به امروز فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود به دست نیاورده بودند و همیشه محکوم به فعالیت در پشت صحنه ها بودند و نتایج فعالیت ها و تلاش های آنها به نام دیگران رقم بخورد، دوباره ناامید و مایوس شده و شاید سرخورده تر از گذشته به زندگی و فعالیت های قبل خود بازگردند.

در سال های اخیر جوانان همیشه مظلوم واقع شده اند و این بار نیز چنین به نظر می رسد که باز جوانان بزرگترین متضررین تصمیمات شورای نگهبان شده اند.

ایرادی به نظرات کارشناسی شورای نگهبان در تایید و یا رد صلاحیت کاندیدا های این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نداریم و مطمئن هستیم که تصمیمات اتخاذ شده کاملاً عادلانه بوده و بدون هیچ مشکل و فشار بیرونی به پرونده های ثبت نامی نگاه شده است که در جهت تایید این موضوع هم می توان به  رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس اشاره کرد که نشان از عدم تاثیر پذیری این نهاد محترم از پایگاه های زر و زور بیرونی را دارد.

ولی پیشنهادی که در راستای حمایت از جوانان و فعالین اجتماعی و سیاسی و شاید رعایت عدالت بیشتر این است که در بررسی صلاحیت کاندیدا ها به این نکته توجه شود که اکثر جوانان علی رغم توانایی و سواد بالای علمی و اجتماعی، فرصتی جهت حضور در عرصه های اجتماعی را نداشته اند و ناشناس وگمنام در عرصه های اجتماعی فعالیت کرده اند و توانایی ها و عملکردهای آنها به نام دیگران تمام شده است.

وتفاوت است میان کسانی که سال ها در موقعیت های مختلف وانواع و اقسام پست های اجرایی و مدیریتی در سازمان ها و ارگان های مختلف حضور داشته است با جوانان مظلوم و فعال امروزیکه هیچ موقعیت و فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود نداشته اند.

پس معیار سنجش و تایید صلاحیت این دو طیف نیز باید متفاوت تر باشد و نیمه پر لیوان را در بررسی صلاحیت جوانان بدون سابقه و پشتوانه دیده شود تا عدالت واقعی به طور کامل رعایت شود.

محمد نامور رییس سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت استان آذربایجان شرقی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.