به گزارش الف به نقل از روابط عمومی این حزب مهندس سید احمد نبوی؛ دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه (همت) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه از ۲۴۶ حزب موجود در کشور، تاکنون تعداد ۱۳۰ حزب منحل شده و فقط ۱۱۶ حزب باقی ‌مانده که آن هم در قالب ۳ جریان اساسی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین شناخته می‌شوند، گفت: حزب همت، کلمه مستقلین را کامل نمی داند؛ چراکه عقیده ما بر این است که در تمام سال‌های گذشته، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، احزاب کوچک‌تر خود را در قالب احزاب مستقل به این فراکسیون فرستاده اند تا در زمان نیاز به کمک آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر حزب همت، دارای یک هویت به نام “حزب تحول خواهی” را به جامعه معرفی می‌کند و اعتقادمان بر این است که در انتخابات ۱۴۰۰ در کنار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، خودی نشان خواهد داد و کلمه مستقل، با نام تحول‌خواهی یا تحول گرائی عرضه خواهد شد.
مهندس نبوی گفت: ما به ضعف‌های موجود در احزاب پافشاری داریم ، گزارش مالی سال ۱۳۹۷ حزب همت را به وزارت کشور ارائه داده ایم تا مشخص شود که درآمدهای این حزب از چه راهی بوده و در چه مواردی هزینه شده است.

دبیرکل حزب همت، با اشاره به اینکه اصولگرایان باید در خصوص حمایت از احمدی‌نژاد  از ملت ایران عذرخواهی کنند، افزود: علاوه بر آن، اصلاح‌طلبان نیز باید از روی کار آوردن آقای روحانی به عنوان رییس جمهور، عذرخواهی کنند. تا زمانی که این جریانات بابت اشتباهات خود از افراد جامعه و مردم عذرخواهی نکنند، مردم آن‌ها را دوباره وارد صحنه نخواهند کرد. به اعتقاد ما بیش از ۲۵ درصد مردم در انتخابات پیش رو شرکت نخواهند کرد.

نبوی گفت معتقدم:  آقای قالیباف نفر اول تهران خواهد شد.

وی به نقش شورای نگهبان در اتفاقات پیش‌آمده در خصوص رد صلاحیت نمایندگان کنونی مجلس اشاره کرد و گفت: تعداد ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شده‌اند و به نظرم یکی از دلایل اصلی آن، فساد اقتصادی بوده که آن‌ها مرتکب شده‌اند و شورای نگهبان باید به خاطر تایید صلاحیت همین تعداد در مجلس گذشته، از مردم عذرخواهی کند و در حقیقت این عذر خواهی به دلیل این است که مردم تمام سعی خود را بر این گذاشته اند که از بین مقبولین مورد تایید شورای نگهبان نمایندگان خود را انتخاب کنند.

مهندس نبوی، شفافیت و پاسخگویی مسئولان کشور را از نکات مهم برشمرد و گفت: مردم ما، مردمی هستند که قصد ایجاد همدلی دارند و نمونه بارز آن را می‌توان در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد. به نظرم مسئولان کشور باید با شفافیت با افراد جامعه صحبت کنند تا اعتماد مردم به آن‌ها دوچندان شود.

دبیرکل حزب همت تصریح کرد: برای به وجود آوردن همدلی در بین افراد جامعه، باید شفافیت و پاسخگویی مسئولان کشور به مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد که در چنین شرایطی تغییر و تحولات بسیاری بین افراد جامعه ایجاد خواهد شد.
بنابراین شعار حزب همت در این دوره مجلس «همدلان تحول خواه، مطالبه گران شفافیت، مسئولان پاسخگو» می باشد.

وی با اشاره به اینکه حزب همت با نگاه ویژه به رهبری، مردم و اخلاق، در تلاش است تا تغییرات اساسی در کشور به وجود آورد گفت: با استفاده از افراد تحصیلکرده دهه شصتی می‌توانیم این کار را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

مهندس نبوی در پایان، مواردی از جمله: طرح انتقادات، صرفا به شرط ارائه پیشنهاد؛ اجتناب از تکرار ناکامی‌های دو جریان قالب سیاسی کشور؛ مقابله با فساد و بیکاری؛ تکیه بر اقتصاد قانون اساسی؛ تلاش در راستای توسعه پایدار زیست‌محیطی و حفاظت از منابع طبیعی برای نسل‌های آینده و آموزش و بازآموزی دائمی همدلان همت با هدف تربیت سفیران و مربیان مردمی در راستای روحیه مطالبه گری و تحول خواهی در کشور را از گفتمان‌های حزب همت برشمرد و تاکید کرد: مطمئنا در این راه قدم‌های مثبتی برخواهیم داشت.

دبیر کل حزب همت از برگزاری کنگره حزب همت خبر داد و افزود: دوشنبه ۲۸ بهمن ماه کنگره ۷ هزارنفری را در ورزشگاه هفت تیر برگزار و کاندیداهای خود را معرفی خواهیم کرد.