حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
کرونا و آموزش به کودکان

کرونا و آموزش به کودکان

کرونا و آموزش به کودکان

کوتاهی سازمان های مسئول به خوبی حس میشود. یک ماهی است که خبرهای دنیای واقعی و مجازی به سمت ویروس جدید کرونا کشیده شده و این ویروس سهم زیادی از صحبت های محل کار ، دورهمی ، خانه و خانواده ما را به خودش اختصاص داده .

نکته ای که نباید فراموش کنیم حضور کودکان و شنیدن این خبرها است که فکر میکنم از چشم ما دور مانده است .

میتوان گفت از وزارت اموزش و پرورش ،سازمان بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توقع ورود به این موضوع بود اما فعلا خبری نیست .

اما تا حالا فکر کرده اید چطور درباره ویروس کرونا به فرزندانمان آموزش بدهیم تا دچار ترس و استرس نشوند، به کودکان و نوجوانان باید بیشتر از بزرگسالان اهمیت داد کودکان حواس جمع تری دارند و حرکات و رفتار بزرگسالان را با دقت حس میکنند .

در مورد ویروس کرونا حتما بهشون با آرامش و لبخند توضیح بدهید که دانشمندان ایرانی و خارجی در حال تحقیق هستند و بزودی درمانش پیدا میشود مثل بقیه بیماری های که وجود داره .

به فرزندان بگویید این بیماری ترسناک نیست و مثل بقیه بیماری هاست مثلا شبیه نوعی سرماخوردگیه شدیده و برای پیشگیری باید بهداشت رو رعایت کنند .

با بازی و شوخی سعی کنین از استرس بچه‌ها کم کنید مثلا از آنها بخواهید برای کارهای روزمره فقط از یک دست استفاده کنن و با آن یک دست صورت و موهای خودشان را لمس نکنند و به ازای هر باری که این کار را انجام میدهند یک علامت قرمز می‌گیرن، اگه آخر روز علامت کم داشتن برنده بازی میشن.

یادتون باشه کودکان با شنیدن اخبار مربوط به کرونا به علت اینکه دقیقا نمیدانند چه اتفاقی داره می‌افته بیشتر از بزرگتر‌ها دچار ترس میشوند و ممکن است روی روحیه آنها اثر منفی بزاره که باید مراقب باشیم .

این بازی پیشنهاد شده رو باهاشون انجام بدید و نگذارید استرس بیش‌ از اندازه داشته باشند چون همین موضوع سبب ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن میشه و دربرابر هر بیماری آسیب پذیر میشوند یادتان نرود کرونا فقط یک بیماری معمولی است و فقط به خاطر اینکه شناخت نداریم برای ما ترسناک است شاید تا چند وقت دیگر مثل بیماری های دیگه وقتی بدونیم و بشناسیمش برامون عادی بشود و ترسی برای ما نداشته باشد.

اردوان خلیلی
مسئول حزب همت استان مرکزی
#کرونا

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.