حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
خواست جامعه کارگری از وزیر

خواست جامعه کارگری از وزیر

خواست جامعه کارگری از وزیر

 به نام خدا و با سلام

جناب آقای شریعتمداری
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

با سلام
احتراما با توجه به جلسات شورای عالی کار و نتایج و مصوبات آن که مورد رضایت نمایندگان کارگری نبوده و مطالبات و نیاز کارگران را برآورده نمی گرداند ، لذا معروض میدارد:

۱- خواست جامعه کارگری اجرای ماده ۴۱ قانون کار است که بر اساس این ماده سبد معاش کارگران و نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی ملاک عمل است اما در شورای عالی کار بدون توجه به نظرات نمایندگان کارگری مصوبه ای تصویب شد که مغایرت کامل با ماده ۴۱ قانون کار دارد.

۲- تبعات این مصوبه حقوق کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی را هم طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تحث تاثیر قرار میدهد و کانونهای بازنشستگی بر اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تاکید می ورزند.
از آنجایی که جامعه کارگری با توجه به وضع اقتصادی موجود کشور و نرخ تورم حدود دو برابر نرخ افزایش حقوق سال ۱۳۹۹ توان اداره خود و گذران زندگی را ندارند لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به بررسی مجدد و تجدید نظر در تصمیمات شورای عالی کار و توجه به نظرات نمایندگان کارگران اقدام لازم مبذول دارند.

پ.ن :
الف: ماده ۹۶قانون تامین اجتماعی
سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همانسبت افزایش دهد.
ب: ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی
مستمری از کارافتادکی کلی و مستمری بازنشستکی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد.

با سپاس
علی اصغر افتخاری
سرپرست کمیته بازنشستگان
حزب همدلی مردم تحول خواه( همت )

 

بازخورد خبر

فارس

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.