حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
ویژگیهای حسابرس و بازرس به بهانه روز روابط عمومی

ویژگیهای حسابرس و بازرس به بهانه روز روابط عمومی

ویژگیهای حسابرس و بازرس

به بهانه ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات.

از : حسن خسروی مدرس دانشگاه
تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران.

بسیار جالب است که با استفاده از قرآن کریم ؛ آیه ۵۴ و ۵۵ سوره یوسف (ع) سه ویژگی مهم یک حسابرس و بازرس را به تعبیری می‌توانیم به زیبایی استخراج نماییم که عبارتند از :
۱ _ امین ( امانتدار بودن).
۲ _ حفیظ ( حفظ و حراست از اسرار و اسناد و مدارک).
۳ _ علیم ( علم و دانایی و تخصص).

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی ۖ فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مَکِینٌ أَمِینٌ ﴿۵۴﴾

و پادشاه گفت: یوسف را نزد من آورید تا او را برای کارهای خود برگزینم. پس هنگامی که با یوسف سخن گفت به او اعلام کرد: تو امروز نزد ما دارای منزلت ومقامی و [در همه امور] امین هستی.
(۵۴)

قَالَ اجْعَلْنِی عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ ﴿۵۵﴾
یوسف گفت: مرا سرپرست خزانه های این سرزمین قرار ده ؛ زیرا من نگهبان دانایی هستم. ( ۵۵).

کارکنان و کارشناسان نهادهای نظارتی ؛ حسابرسان و بازرسان ؛ علاوه بر امین بودن ؛ حفیظ بودن و علیم بودن ؛ می‌بایست انسان‌هایی اخلاق مدار و با روابط عمومی بالا و دارای روحیه برقراری ارتباط موثر باشند زیرا اساسا جنس کار نهادهای نظارتی بخاطر سر و کار داشتن با انواع و اقسام جداول و اعداد و ارقام و صورتهای مالی و اسناد حسابداری و… قدری خشک و بعضا خشن و سخت افزاری است و می‌بایست برای تلطیف روحیه و فضای کاری حسابرسان و بازرسان حتما آنان با مقوله های زیر آشنایی داشته و آموزشهای لازم را ببینند.

مهارت‌ها و آموزش‌هایی نظیر : ارتباطات انسانی و رفتار سازمانی؛ اصول و فنون مذاکره؛ اصول تشریفات؛ اصول و فنون سخنوری؛ سواد رسانه ای؛ زبان بدن. اینها کمک می‌کنند تا یک تعادلی میان سخت افزار ها و مغز افزارها ایجاد شود. بنده مفتخرم که اولین ایرانی هستم که یادداشت مقاله گونه ام در مجله معتبر و بین المللی در آوریل ۲۰۱۲ تحت عنوان مهارت‌های ارتباطی برای حسابرسان چاپ و منتشر شده و دقیقا در مقاله به لزوم توجه به روابط عمومی اشاره شده که امید است مورد عنایت نهادهای محترم نظارتی قرار گیرد.

حسن خسروی

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.