حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
''سوئیفت چینی خوشحالی ایرانی''

”سوئیفت چینی خوشحالی ایرانی”

”سوئیفت چینی خوشحالی ایرانی”

به نام خدا و با سلام

آقای رئیس جمهور در روزهای گذشته اعلام کردند که اتفاقات خوشی در هفته آینده پیش آمد خواهد کرد که گره گشای بخشی از معضلات اقتصادی خواهد بود و در زندگی و معیشت مردم اثر خود را خواهد گذاشت.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم با اشاره به جلسه سران سه قوه گفته خبر‌های خوبی در حوزه سامان‌بخشی به اقتصاد در راه است و آینده خوبی را پیش رو داریم.

آقای آشنا مشاور رئیس جمهور هم اعلام کرده اند که مردم برای هر تصمیم اقتصادی یک هفته دیگر صبر کنند .

البته خبرهای مختلفی هم از اتصال شبکه پولی و بانکی کشور به شبکه پرداخت بین المللی چینی ها ( جایگزین سوئیفت) در شورای هماهنگی سران قوا
شنیده میشود که اگر این خبر درست باشد نیاز به موافقت مقام معظم رهبری را در پی خواهد داشت .

بنظر می رسد با توجه به پیامهای متعدد اروپایی ها برای شروع همکاری های اقتصادی با ایران و سخنان مایک پمپئو مبنی بر احتمال تحریم های همه جانبه چین در صورت توافق اقتصادی بلند مدت با ایران مجموعا این خوش بینی ها تا حدی درست باشد .

چرخاندن فرمان اقتصاد ایران از برجام غربی به توافقنامه شرقی شاید در کوتاه مدت گشایش های خوبی را ایجاد کند ولی این تمام ماجرا نیست .

تهیه یک توافقنامه داخلی و یک برجام تمام ایرانی در داخل کشور که در یک سوی آن دو ضلع تولید کنندگان داخلی و مصرف کنندگان ایرانی باشند و در ضلع سوم همه دولت و حاکمیت قرار داشته باشند تنها راه بلند مدت استقلال اقتصادی کشور خواهد بود .

این توافقنامه ۲ + ۱ سهم تعهدات هر طرف را باید مشخص کند تا خروجی آن ایران اسلامی قدرتمندی باشد که دیگر هیچ تحریمی بر آن موثر واقع نشود .

تولید کننده باید کالای مرغوب و با دوامی تولید کند تا مصرف کننده حاضر به خرید کالای قاچاق خارجی نشود این واضح است که اگر این دو عنصر اصلی توافقنامه به تعهدات خود پایبند باشند آنگاه نقش و تعهد طرف مقابل یعنی دولت و حاکمیت با دادن تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت و تضمین خرید به تولید کننده و حمایت از مصرف کننده با نظارت دقیق بر کیفیت و قیمت تولید کننده شروع میشود .

طرف دوم باید یک تعهد سنگین دیگر نیز بدهد و آن چشم پوشی کردن از نگاه به قدرت های جهانی و گدایی ثروت از آنان برای رشد اقتصادی باشد که اگر در کنار آن مبارزه واقعی و نه تصنعی با قاچاق کالا هم شکل بگیرد تعهد طرف دوم نیز کامل خواهد شد .

نگاه به ظرفیت های بی بدیل داخلی از جمله جمعیت ، منابع عظیم نفتی و گازی و پتروشیمی ، معادن خدادادی وسیع و ….. از جمله زیر ساختهایی است که طرف دوم میتواند برای تضمین تعهدات خود به طرف اول ارائه دهد .

مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران بیایید ضمن خوشحالی و برنامه کوتاه مدت نگاه به شرق ، پیش زمینه های قرارداد ۲ + ۱ را برای طرح بلند مدت را طراحی کنید .

مردم با مسئولین صادق حتما همکاری میکنند و البته روشن است با خائنین به کشور مقابله خواهند کرد .

برجام تمام ایرانی ۲ + ۱ بخشی از فرمول تحول خواهی اقتصادی در آینده ایران اسلامی می باشد .

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.