حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش

اقتصـاد ایـران یـک جــو همـت می‌خواهد نه یک جــو بایدن

 

اقتصـاد ایـران یـک جــو همـت می‌خواهد نه یک جــو بایدن

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت در شمال غرب کشور: اقتصـاد ایـران یـک جــو همـت می‌خواهد نه یک جــو بایدن

پس از کش و قوس های فراوان در انتخابات آمریکا و متهم نمودن همدیگر به تقلب انتخاباتی از سوی کاندیداها، بالاخره اعلام گردید که بایدن پیروز انتخابات است . فارغ از مسائلی که در سیاست داخلی آمریکا حاکم است و رئیس جمهور فعلی ایالات متحده انتخابات انجام شده را متقلبانه ترین انتخابات آمریکا عنوان نموده است بحث اصلی، بحث تاثیر این انتخابات بر سیاست داخلی جمهوری اسلامی ایران است. عده ای بر این باورند که باروی کار آمدن بایدن، و بازگشت احتمالی آمریکا به برجام تحولی بزرگ در اقتصاد ایران روی خواهد داد و چشم به آینده و رویکرد بایدن در ریاست جمهوری دوخته اند.

با نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری که در سخنرانی خود بمناسبت ۱۳ آبان اعلام فرمودند که سیاست ما حساب شده و مشخص است و با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند و باروی کار آمدن هر رئیس جمهوری، تا سیاست انحصار طلبی و زورگویی آمریکا اصلاح نگردد قطعا نمی‌توان سود و بهره ای از تغییر افراد در مسند قدرت آمریکا برد.

لذا ما باید با تکیه برتوان داخلی و حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، راه را برای آینده اقتصادی پویا برای کشور رقم زنیم.
باید درک کنیم با انتخاب بایدن مشکل اصلی اقتصاد ایران حل شدنی نیست، باید درک کنیم بایدن چه به برجام برگردد چه برنگردد مشکل اصلی اقتصاد ما نبود برجام نیست. باید درک کنیم اگر از لیست سیاه FATF خارج شدیم و مبادلات بانکی حل شدند اینها راهکار حل مشکلات اقتصادی نیستند. باید درک کنیم اگر عضو WTO وسایر نهادهای بین‌المللی شدیم مشکل اصلی اقتصاد ایران حضور موثر در محافل بین‌المللی نیست، و صدها درک دیگر، اقتصاد ما تا زمانی که متکی بر تولید داخلی نباشد علاج اصلی را نیافته ایم.
تا زمانی که نتوانیم شایسته‌سالاری را بر جامعه حاکم کنیم، تا زمانی که جلوی رانتها را نگیریم و نگرشمان را از واردات به سوی صادرات سوق ندهیم، تا زمانی که حمایت واقعی از صنعتگران و تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را در راس امور خود قرار ندهیم، قطعاً اقتصاد ما پویایی خود را نخواهد یافت. اگر سیاست های اقتصاد داخلی را اصلاح کنیم قطعا، ترامپ و جو بایدن برای ما فرقی نخواهند داشت اقتصاد ما یک جو همت میخواهد نه یک جو بایدن، همتی که جوانان، در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و سپس در ۸ سال جنگ تحمیلی از خود نشان دادند اکنون باید با سیاست های صحیح دولت و مجلس و ریل گذاری بجا و مطمئن به دور از وابستگی به اقتصاد سایر ممالک راه را برای حرکت قطار اقتصادی کشور توسط جوانان مهیا سازند.

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.