حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
''ایران ما مهمتر است یا ترامپ و بایدن؟ ''

”ایران ما مهمتر است یا ترامپ و بایدن؟ ”

”ایران ما مهمتر است یا ترامپ و بایدن؟ ”

به نام خدا و با سلام

انتخابات آمریکا به پایان رسید و هنوز نتایج نهایی اعلام نشده است.

اما واقعا برای ایران نتیجه این انتخابات مهم است؟

چرا باز هم مردم گرفتار بازی دو قطبی اصلاح طلبی و اصولگرایی در حمایت یا رد از ترامپ و بایدن شده اند ؟

اگر ترامپ یا بایدن شود چه اتفاقی قرار است بیفتد.

آیا کسی در ایران هست که به نیت خیرخواهانه آمریکا بنفع مردم ایران باور داشته باشد ؟

آیا از ذات و سرشت حکومت آمریکا، همراهی با کشوری که ایده های استقلال طلبانه ایدئولوژیک دارد، بر می آید ؟

پس چرا خودمان را معطل اینان کرده ایم ، هم ترامپ و هم بایدن شهادت ژنرال بزرگ کشورمان شهید سپهبد سلیمانی را که به دعوت دولت عراق به آن کشور سفر کرده بود را ترور کردند را، کشتن یک تروریست نامیدند .

از این دو خبیث و سایر دولتمردان صهیونیست مستکبر که جهان را زیر سلطه اقتصادی ، سیاسی و نظامی خود در آورده اند انتظار همکاری و همراهی به‌نفع ایران و ایرانی داریم؟

ما باید باور کنیم که آنان دلشان برای شیرخشک کودکان و داروی نایاب بیماران صعب العلاج ما که در تحریمشان است می سوزد ؟

زهی خیال باطل که اینگونه باور در وجود صهیونیست های حاکم بر سیاست و ثروت آمریکا وجود داشته باشد .

 

اما انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تنها یک عبرت بزرگ برای ما داشت و آن هم شرکت بیش از ۶۰ درصد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات آن کشور بود.

این یعنی در کشوری توسعه یافته که خیلی هم به مشارکت بالای مردم در انتخابات نیازمند نیست، باز هم مردم برای تعیین سرنوشت خود بین دو کاندیدا این چنین در عرصه‌ی سیاستِ کشور خود متعصب می باشند، حضور و مشارکتی که در یکصد سال اخیر آمریکا بی سابقه بوده است.

نتیجه این انتخابات برای ما مردم ، دولت و حاکمیت ایران، اصلا مهم نیست؛ و انتخاب هر کدام از این دو کاندیدا که یکی از یکی متکبرتر و گرگ صفت تر است هیچ تاثیری در سیاست آنان نخواهد داشت ، ولی تنها یک درس مهم برای همه ارکان کشور ما بدست می دهد که آن هم ایجاد راهکاری برای مشارکت بیشتر و آبرومندانه مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ می باشد .

شک نکنید که تمام دنیا معادلات خود با ایران را از امروز بر اساس مقدار مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند چید. انتخاباتی که اگر مشارکت مردمی آن همچون انتخابات مجلس یازدهم و یا کمتر از آن باشد، نه تنها گفتمان و ادعای مردم سالاری دینی در کشورمان را زیر سوال خواهد برد بلکه به دنیا آدرس صحیح بودن نوع تقابلشان با کشورمان و صحت نارضایتی مردم از جمهوری اسلامی ایران را در ذهن دشمنان مان ایجاد خواهد کرد .

استراتژی جمهوری اسلامی ایران از امروز باید ایجاد رضایتمندی در اقشار مختلف جامعه باشد، این رضایتمندی الزاما پخش پول نیست ، عزت و احترام مردم ایران و حذف فاصله طبقاتی فقیر و غنی به اندازه معیشت آنان برایشان مهم است.

باید تک تک مسئولین در قوای سه گانه و مسئولین حاکمیتی در هر رده ای، از امروز ماموریتی جدید برای خود متصور باشند و آن قطع حرکت ها و سیاستهای سلبی علیه مردم و فراهم نمودن رفتارهای ایجابی برای رضایتمندی ولی نعمتان خود و نظام باشد.
برخورد جدی رهبری گرامی نظام اسلامی با هر کسی که در دلسردی مردم نقشی ایفا میکند، از مهمترین ارکان این حرکت ملی خواهد بود.

روسای قوا به جای واگرایی به همگرایی با یکدیگر روی آورده و همه زیر دستان حکومتی خود را مکلف به سرویس ویژه به مردم کنند .

قوه مجریه با گسیل تمام توان و سرمایهِ خود را برای حل معضلات معیشتی مردم به میدان آورده و کوشش کند‌ تا نقش احزاب را در پیشنهاد دهی در حوزه های مختلف پر رنگ نماید .

قوه مقننه جزئیات قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری را با ایجاد نقشی گسترده برای حضور مردم و احزاب ، تنگناهای موجود در کلیات قانون را که مورد اعتراض نخبگان سیاسی کشور است را اصلاح نماید .

قوه قضائیه در مسیری که برای مبارزه با فساد شروع کرده است با قوت ادامه داده و اجازه ندهد تا عزت و احترام و آبروی مردم در راهروهای دادسراها به بازی گرفته شود.

شورای نگهبان راه را برای وجود سلیقه های متفاوت درون حاکمیتی در انتخابات ۱۴۰۰ مهیا نماید.

نیروهای امنیتی و انتظامی به مثابه یار مردم در این روزهای سخت عمل نمایند تا آرامش واقعی دیده شود.

کاندیداهای ریاست جمهوری به جای دو قطبی کردن انتخابات از امروز بدنبال تهیه برنامه جامع نجات ملی با استفاده از ظرفیتهای ملت خصوصا جوانان باشند.

دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا حالا که بعد از سی و چند سال خروجی خوبی نداشتند بیایند و یکبار هم که شده راه دیگری برگزینند و بر طبل انتخابات دو قطبی نکوبند.

کشور ما نیازمند مشارکتی بیش از ۶۰ درصد در انتخابات ۱۴۰۰ میباشد که انشاءالله با وجود این مشارکت ملی ،‌ دنیا خود پیشقدم برای گفتگوی عزتمندانه با مردم ایران خواهد شد .

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.