حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
''مشابهت های امروز ایران و لبنان''

”مشابهت های امروز ایران و لبنان”

”مشابهت های امروز ایران و لبنان”

به نام خدا و با سلام

سال گذشته در این ایام یعنی اکتبر ۲۰۱۹ در پی روزها نا آرامی در شهرهای لبنان بدلیل فساد گسترده در دولت ، سعد حریری نخست وزیر لبنان مجبور به استعفا شد.

سال گذشته در همین روزها یعنی آبان ۹۸ در ایران اعتراضاتی در پی گران شدن بنزین صورت گرفت ولی دولت آقای روحانی استعفا نداد!!

در لبنان سیاسیون جناح مخالفِ دولت با حمایت از مردم تا سرنگونی دولت سعد حریری همراه شدند.

در ایران سیاسیون جناح مخالف دولت روحانی مردم را تنها گذاشته و هیچ مخالفتی با دولت مسبب این نابسامانیها نکردند ✳️۱⃣

سعد حریری استعفا داد و دولت جدید مخالف سعد حریری با عناصر فاسد جناح خودی به راه فساد ادامه داد تا انفجار بزرگ بندر بیروت رخ داد.

آقای روحانی استعفا نداد و فاسدان در دولت به کار خود ادامه دادند تا انفجار بزرگ معیشتی و گرانی و فساد عظیم کنونی رخ داد.

مردم لبنان که از فساد و تباهی به تنگ آمده بودند بار دیگر به خیابانها ریختند و خواهان تغییرات جدید برای مبارزه با فساد شدند.

مردم ایران علیرغم فشارهای اقتصادی شدید به خیابانها نیامدند تا بلکه در ماههای پایانی دوره دولت تنشی ایجاد نشود و با یک روند طبیعی راه برای تغییر و تحولی جدید باز شود ✳️۲⃣.

در لبنان همه با کمال تعجب مشاهده کردند که رئیس جمهور لبنان بار دیگر عنصر فاسد قبلی که با تظاهرات مردم مجبور به استعفا شده بود را دعوت به تشکیل دولت کرد و سعد حریری با شعارهای جذاب دیگری در حال نخست وزیر شدن مجدد است.

در ایران همه با کمال تعجب مشاهده کردند که مهره های سوخته قدیمی که نزدیکانشان تا خرخره در فساد بوده اند و برخی از دوستانشان هنوز در حال دستگیری و محاکمه میباشند پا به عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گذاشته اند.

اما مردم ایران در حال شناسایی و آشنایی با کاندیداهای جدید ریاست جمهوری هستند تا بلکه دولتی جوان ، انقلابی ، چابک ، مردمی و با اقتدار و نه از جنس مسئولین امتحان پس داده قبلی بتواند راه جدید تحول خواهانه ای را برای تغییرات به مردم نشان دهند.

از منظر مردم افراد تکراری و امتحان پس داده ای دوباره قصد دارند خود را در معرض دید مردم قرار دهند که یا در اردوگاه اصلاح طلبان و فاجعه سازان بی تدبیر و نابود کننده معیشت مردم غرق بوده اند و یا در میان اصولگرایان و مدیریت جهانیشان و شراکت در نابودی ۸۰۰ میلیارد دلار ثروت خدادادی زمان دولت مورد حمایتشان بوده اند.

این روزها مردم لبنان در حال سازماندهی تظاهرات جدیدی علیه سعد حریری هستند و در شعار هایشان میگویند آزموده را آزمودن خطاست.

و این روزها مردم با حیا و با شرف ایران در حال آماده شدن برای دهن کجی در انتخابات ۱۴۰۰ به کسانی هستند که در سی سال گذشته امتحان خود را در قالب اصلاح طلبی و اصولگرایی پس داده اند میباشند.

نام های شناخته شده ای چون لاریجانی و قالیباف و عارف و جهانگیری و … که از نزدیکترین فامیل و دوستانشان به جرم اختلاس و چپاول بیت المال در زندان هستند و یا با وثیقه های چند صد و یا چند هزار میلیاردی موقتا آزاد، یا ژن خوب خود را به آمریکا فرستاده اند یا دوستان متخلفشان را به کانادا فراری داده اند.

نتیجه اتفاقات لبنان و اینکه مجلس آن کشور به دولت سعد حریری رای اعتماد میدهد یا خیر را نمیدانم ولی در ایران را خوب میدانم که اگر لابی های قدرت فاسد قصد چپاندن سعد حریری ایرانی ای را داشته باشند بعید میدانم با رایی که مردم در مجلس سال گذشته دادند ، بیشتر از سی درصد مردم از عناصر پشت پرده قدرت و حامیان اسامی ای که در بالا گفته شد حمایت کنند.

البته در میان نامهای مطرح شده برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ۱۴۰۰ میتوان کسانی را دید که نه تاکنون در اردوگاه ذوب شدگی اصلاح طلبان بوده اند و نه عنصری دست و پا بسته در قافله اصولگرایی.

مردانی از جنس اقتدار که کمتر نامی از آنان شنیده ایم و این تنها راهِ به میدان آمدن مردم برای بازیابی قدرت جوانان کشور است ،فردی جدید با دیدگاههای جوان پسند ، اقتصاد محور ، مقتدر در مقابل جهان و گفتگو کننده ای با عزت از جانب تمامیت حاکمیت برای رسیدن به قدرت تاریخی جمهوری اسلامی ایران.

پی نوشت یادداشت  :

✳️۱⃣ تنها گذاشتن مردم مستأصل از گرانی ها در آبان ۹۸ توسط اصولگرایان هدایت شورشها به تمامیت حاکمیت و انتقال فشار به رهبری معظم انقلاب بود جایی که نیروهای امنیتی مجبور به مداخله شدند و آسیب های فراوانی به مردم و حاکمیت وارد آمد در صورتیکه اگر اصولگرایان مدیریت این نارضایتی را بدست می گرفتند شاید دولت را مجبور به استعفا میکردند و امروز شاهد دلار ۳۰ هزارتومانی و دویست درصد گرانی از پارسال تا امروز نبودیم.
همه میدانیم مقام معظم رهبری در ماههای پایانی دولت و بدرستی موافق استیضاح نیستند ولی اگر در میانه راه جلو خسارت را می گرفتیم هرگز به این دردسر امروز در گرانی و تورم و رکود نمی رسیدیم .

✳️۲⃣ تجربه آبان ۹۸ به مردم نشان داد که اصلاح طلبان و اصولگرایان دو لبه یک قیچی هستند که مردم را در میان خود قرار داده اند و حاضر نیستند منافع ملت و حاکمیت ایران را به منافع جناحی خود ترجیح دهند.

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.