حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"آقای اردوغان ترکیه کشور کودتاهاست''

“آقای اردوغان ترکیه کشور کودتاهاست”

“آقای اردوغان ترکیه کشور کودتاهاست”

در ۵۰ سال گذشته ۵ کودتای بزرگ در ترکیه شکل گرفت که تماما کودتا علیه دولتهای منتخب بوده است،ارتشی هایی‌ که در دانشگاههای جنگ آمریکا و انگلیس و فرانسه به درجه ژنرالی رسیده بودند و نمی توانستند نقش خود را در ترکیه کمرنگ ببینند عاملان این تغییرات خونین بودند .
در کودتای اول که در ۲۷ می ۱۹۶۰ صورت گرفت ژنرال جمال گورسل دولت منتخب مردم را سرنگون کرد و نخست وزیر ، وزیر خارجه و وزیر داریی وقت را اعدام کرد و عده زیادی را به زندان های طویل المدت محکوم کرد.
در کودتای دوم که در ۱۲ مارس ۱۹۷۱ ارتش علیه سلیمان دمیرل صورت پذیرفت برای دوره ای دمیرل را از کار برکنار کرد‌ ولی در فرصت انتخابات مجدد دوباره سلیمان دمیرل قدرت را از طریق مردم و انتخابات بدست گرفت.
در کودتای سوم این بار ارتش دوباره علیه سلیمان دمیرل کودتای خونین ترکیه را رقم زدند در این کودتا نزدیک ۱۰۰ نفر را اعدام و ۶۰ هزار نفر دستگیر را کردند.
در کودتای چهارم ارتش ترکیه با تهدید دولت نجم الدین اربکان به تصفیه حساب نظامی با او و دولتش ، دولت اربکان را مجبور به استعفا کردند ، مردم ترکیه آن کودتا را بعنوان کودتای “پست مدرن” مشهور و معرفی کردند.
و اما کودتای پنجم که در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ توسط بخشی از ارتش ترکیه و با حمایت غیرمستقیم فتح ا… گولن مخالف سیاسی مستقر در آمریکا علیه اردوغان شکل گرفت ورق حکومت برنگشت در این کودتا ۲۶۵ نفر از مردم عادی، پلیس و کودتاگران کشته و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شدند، اردوغان ۱۰۰۰۰ نفر را دستگیر و حدود ۲۰۰۰۰ نفر مخالفان خود را از ارتش پلیس و دولت تصفیه کرد.
ایران اولین کشوری بود که کودتا را محکوم کرد و گفته می شود که آن شب کودتا آقایان ظریف،شمخانی و شهید سلیمانی در ساختمان مرکزی وزارت خارجه کشورمان تا صبح بیدار بودند و لحظه به لحظه اوضاع را رصد می کردند.
آقای ظریف آن شب ۵ بار با وزیر خارجه ترکیه چاوش اوغلو تماس گرفت تا حمایت ایران از دولت اردوغان بطور کامل نمایان شود و در همان فردای آن روز دولت ترکیه در بیانیه ای از حمایت ایران تقدیر و تشکر کرد .
یکسال پس از آن کودتا رضا آتاک تکین سفیر ترکیه در ایران در نشست خبری از ایران تشکر کرد و گفت اتفاقات شب کودتا دوستی ایران با ترکیه را در حد اعلای خود نشان داد.
متاسفانه چند روز پیش در رژه جشن پیروزی آذربایجان بر ارمنستان در موضوع بازپس گیری قره باغ، اقای اردوغان با سرودن بخشی از یک شعر از شاعر آذربایجانی بنام یحیی شیدا ، مفهومی غلط از ارگ تاریخی تبریز و کوه سبلان اردبیل را به حاضران در رژه انتقال می داد که آذربایجان ایران جزئی از جمهوری آذربایجان است.
دو مطلب مهم در این گفته ها وجود دارد که آقای اردوغان باید بدان توجه کند. اول اینکه ترکیه سرزمین کودتاهاست و با این اراجیفی که در آن رژه عنوان کردید آیا در کودتای احتمالی آینده باز هم انتظار کمک از ایران اسلامی را دارید؟
دوم اینکه شعر و ریشه‌ اشعار را نمی دانید اتفاقا این شعر میگوید جمهوری آذربایجان فعلی بخشی از ایران بزرگ بوده است و بعدها به دستور استالین دیکتاتور معروف شوروی و مزدوری پیشه وری ملعون میخواستند جنوب ارس را از ایران جدا کنند که با مقاومت سرداران و مردم ایران نتوانستند پاره تن ایران را همچون باکو که قبلا از ایران بزرگ جدا شده بود را جدا کنند .
آقای اردوغان شک نکن که رئیس جمهور مقتدر و امتحان پس داده دفاع مقدس آینده ایران (۱۴۰۰) ، باد عثمانی گری را از سرت بیرون خواهد کرد و معلوم نیست در کودتای احتمالی بعدی در سرزمین کودتاها از مرگ نجاتت دهد یا خیر .
برای نیاز به کمک احتمالی آینده تا دیر نشده از مردم بزرگ ایران و رهبری و دولت جمهوری اسلامی عذر خواهی نمایید .

سید احمد نبوی
دبیر کل حزب همت

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.