حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
'' رئیس جمهور نظامی آره یا نه؟ '' (۱)

” رئیس جمهور نظامی آره یا نه؟ ” (۱)

” رئیس جمهور نظامی آره یا نه؟ ” (۱)

به نام خدا و با سلام

جنگهای یکصد سال گذشته جهان تنها در دو قالب جنگهای تهاجمی و کشور گشایی و یا جنگهای تدافعی و حفظ کشورها تعریف میشود .

در جنگهای تهاجمی خانواده کشته ها و زخمی ها و آسیب دیده های از جنگ معمولا دچار خسران روحی شدید شده و آثار آن را نسل های بعدی آن کشورها بوضوح مشاهده میکنند و فرماندهان این جنگها منفور مردمانشان در تاریخ میشوند .

اما در جنگهای تدافعی که مدافعان کشورها حتی خاک خود را از دست میدهند و تاب دفاع نمی آورند کشته شده ها و زخمیها و خانواده آنان قهرمانان جنگی هستند که به آنان تحمیل شده است و درد نداشتن قهرمانان خود را بدلیل منطق دفاع تحمل میکنند و فرماندهان این کشورها دارای مقامی تاریخی در کشورشان میشوند.

اما مسئله مهم در جنگهای تدافعی ای است که مدافعان کشورها پیروز میشوند و دست مهاجمان را از خاک خود قطع میکنند . این قهرمانان و ایثارگران آن کشور هستند که در تاریخ ابدی شده و نام آنان با هویت کشورشان ماندگار خواهد شد . مردم ، فرماندهان این جنگها را باید در کتابهای تاریخ و تدریس شجاعت در چندین نسل بعد به یادگار نگاه دارند .

جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما نیز در دسته آخر این توضیحات قرار میگیرد جنگی که از پس استقلال خواهی ملت ایران با انقلاب اسلامی آغاز شد و هزاران جوان مبارز سیاسی را مجبور به پوشیدن لباس نظامی برای دفاع از خاک کشورمان کرد .

مردانی که در دانشگاههای جنگ دوره نظامیگری ندیده بودند ولی با فرماندهی امام خود رده های نظامی و درجات افتخار را با حضور در سنگرهای تدافعی بدست آوردند. بخش زیادی از این فرماندهان به شهادت رسیدند و بخشی دیگر به اذن خداوند برای ثبت در تاریخ زنده ماندند و ناخواسته سیاسیون نظامی ای شدند که دل در گرو کشورشان قرار دادند .

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در شرایط بحرانی شدید اقتصادی کشور در حال فرا رسیدن است و معدود قهرمانان دوران دفاع کشور اعلام آمادگی حضور کرده اند و البته منورالفکرهایی که فرق ژنرال های مدافع کشور که مجبور شدند نظامی شوند را با ژنرالهای نظامی کودتا گر در ترکیه و پاکستان را نمی فهمند.

ژنرال های کودتاچی ترکیه و پاکستان که آقای علی مطهری ها و تاج زاده ها بعنوان خطر گوشزد میکنند در دانشگاههای جنگ خارجی آموزش دیده بودند و در وقت نیاز ابر قدرتها در مقابل منتخبین مردم در آن کشورها کودتا کردند و امروزه افرادی منفور در تاریخ کشورهایشان هستند ولی قهرمانان مدافع کشور ما در بدترین و سخت ترین شرایط کشور که کار از دست حقوقدانان و سیاستمداران خارج شده است پا به عرصه گذاشته اند و باید یادمان باشد که این فرماندهان و خانواده هایشان که آلوده ثروت و قدرت نشدند بهترین های این آب و خاک هستند هر چند که بنگاههای خبر پراکنی همچون بی بی سی مردم را از آنان بترسانند.

باشد که این قهرمانان بار دیگر همچون دفاع مقدس با استفاده از جوانانی همچون همت ها ، باکری ها ، زین الدین ها، خرازی ها و …. که در کشورمان فراوانند مشکلات عظیم ایجاد شده توسط دو جناح سیاسی در سی سال گذشته را حل و فصل نمایند .

” این مطلب ادامه خواهد داشت ”

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.