حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
لوگو- سایت رسمی حزب همت

ستاد انتخابات ۱۴۰۰ حزب همت تشکیل شد.

ستاد انتخابات ۱۴۰۰ حزب همت تشکیل شد.

 حزب همدلی مردم تحولخواه ( همت) ، آغاز فعالیت ستاد انتخابات خود را در دو حوزه مجزا (ریاست جمهوری و شورای شهر) و با تشکیلاتی منسجم، تشکیل داد.

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و شورا های اسلامی شهر و روستا ششم در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و تقویم انتخاباتی آن از ۶ اسفند ۱۳۹۹ کلید خواهد خورد. انتخابات ریاست‌جمهوری در بُعد کلان و ملی و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بُعد منطقه‌ای، حساس و سرنوشت‌ساز است.

به گزارش پایگاه خبری همدلی و همت ، سید احمد نبوی، دبیرکل حزب همت با تاکید بر اینکه انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در نوع خود پدیده ایی جدید در عرصه سیاسی می باشد گفت: این پدیده می تواند مردمی را که از دو جناح سیاسی مشهور ناامید گردیده اند، به سمت شناسایی فرد جدید ملی سوق دهد. متاسفانه خطر عدم حضور مردم در انتخابات جدی است و حزب همت در پی آن است که با معرفی کاندیدایی خاص و ارائه برنامه ای وزین جهت رضایت مندی مردم قدم بردارد تا بتواند فضایی شورانگیز برای حضور مردم در انتخابات ایجاد نماید.

نبوی در اشاره به عملکرد شوراهای گذشته گفت: همۀ اعضای شوراهای گذشته که در حقیقت مجالس منطقه ایی کشور هستند، بر اساس دیدگاه‌های خود آنچه در توان داشتند، انجام دادند و باید از حضور همۀ آنان در عرصۀ خدمت سپاسگزار بود. اما ارزیابی عملکرد اعضای شوراهای اول تا پنجم، انتظارات شهروندان، چارچوب اختیارات و محدودیت‌های شوراها، اعلام آمادگی و توانمندی نامزدها، تایید صلاحیت نامزدهای توانمند، خصوصیات اخلاقی و رفتاری و برنامه‌های نامزدها، چگونگی انتخاب شهروندان، نقش جناح‌های موجود در شهر و … همه می‌توانند در حضور مردم در این انتخابات و کیفیت انتخاب آنان تأثیرگذار باشد. اما این امر مستلزم آن است که نامزد و اعضای شورا ابتدا باید توانایی خویش را باور داشته و حوزه‌ای را که از آن انتخاب می شوند را شناسایی نمایند و البته تدوین برنامۀ کوتاه‌مدتِ یک‌ساله و میان‌مدتِ چهارساله متناسب با نیازها و اولویت‌ها، پای‌بندی و تلاش برای تحقق برنامه‌ها و پرهیز از روزمرّگی، از دیگر مواردی است که می‌تواند ضامن موفقیت شوراها باشد.

وی در ادامه آورد : شرکت در انتخابات در حقیقت یکی از راه‌هایی است که مردم برای بیان و پیگیری مسالمت آمیز مطالبات خود استفاده می کنند، اما میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراها به تعادل بین «انتظارات مردم و کار آمدی و مقدورات شورا» بستگی دارد. متأسفانه در مواردی دیده می‌شود که بنا به هر علتی اعضای شوراها به جای تلاش برای هم‌افزایی توانمندی‌ها، انرژی و وقت خود را صرف عکس‌العمل نسبت به رفتار یا عملکرد همکاران خود در شورا، یا مسئولی که با دیدگاه آنان موافق نیست، می‌کنند و شورا را نزد افکار عمومی ناکارآمد جلوه می‌دهند. این رفتارها نه تنها مورد پذیرش شهروندان نبوده و به پیشرفت منتهی نشده بلکه محصول این رفتارها سکون یا عقب‌گرد است و موجب خواهد شد علاوه بر تضییع حقوق شهروندان، میزان مشارکت مردم در انتخابات را نیز کاهش دهد.

دبیرکل حزب همت در پایان جمع بندی کرد : با توجه به موارد فوق و حساسیت این دو انتخابات، ایجاد تغییرات جدی و بنیادین در سال ۱۴۰۰ هم در بدنه دولت و هم در مدیریت شهری مناطق ضرورت انکارناپذیر دارد. ما باور داریم که:
• دولت آینده باید جنسی از تحول خواهی، با نگاه به اصالت مردم، جایگاه اخلاق و اطاعت از رهبری داشته باشد
• شورای های اسلامی شهر و روستا باید در اختیار جوانان متخصص و پاک از هر گونه رانتی قرار گیرد.

حزب همدلی مردم تحولخواه براساس این باورها، آغاز فعالیت ستاد انتخابات خود را در دو حوزه مجزا (ریاست جمهوری و شورای شهر) و با تشکیلاتی منسجم، اعلام می دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.