حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
" لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشکلات معلولین را در حوزه اجتماعی حل نمی کند "

” لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشکلات معلولین را در حوزه اجتماعی حل نمی کند “

” لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشکلات معلولین را در حوزه اجتماعی حل نمی کند “

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فکر حوزه اجتماعی باشند در حوزه اجتماعی افزایش اعتبار نداشته ، اگر نمایندگان مجلس به فکر حوزه اجتماعی نباشند سال ۱۴۰۰ کشور را با مشکل روبرو خواهد کرد.

سخنگوی دولت اعلام کرد که لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر مبنای کار کارشناسی و نظارت کارشناسان تنظیم شده است اما اصلا هیچگونه کار کارشناسی در لایحه ۱۴۰۰ قابل مشاهده نیست، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با این تفاسیر نشان می دهد که در حوزه اجتماعی کار کارشناسی اصلا به صورت دقیق انجام نشده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کاهش ۱۳ درصدی حاشیه نشینی نشان می دهد که با توجه به شرایط حال حاضر جامعه نه تنها کار کارشناسی صورت نگرفته است بلکه اولویت ها هم در نظر گرفته نشده است. حاشیه نشینی جزوه ۵ اولویت اول اعلام شده است اما در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتبار حاشیه نشینی با کاهش ۱۳ درصدی روبرو شده است.

موضوع اعتیاد پیامدهای مانند آسیب های خانواده و غیره را به دنبال دارد اما در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش اعتبار نداشته و این کاهش اعتبارها در حوزه اجتماعی با هیچ دلیل و منطقی مناسب نیست.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سهم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین افزایش ۳۰ درصدی داشته است این افزایش بودجه مشکل معلولین را در سال ۱۴۰۰ حل نمی کند، حتی این افزایش با تورم و گرانی وسایل توانبخشی مورد نیاز افراد دارای معلولیت نیز متعادل نیست و در حوزه اجتماعی کار کارشناسی صورت نگرفته است.

۱۷۰۰ میلیارد تومان برای بودجه حمایت از حقوق معلولین پیشنهاد شده است، باید دید چه مقدار از این بودجه اختصاص خواهد یافت و در زندگی معلولین چقدر نقش خواهد داشت.

در چند سال اخیر، هیچ وقت بودجه معلولین به طور کامل اختصاص داده نشده است و اما از جناب دکتر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تقاضا دارم در سال ۱۴۰۰ بودجه به طور کامل اختصاص داده شود.

🇮🇷 حزب همدلی مردم تحول خواه همت 🇮🇷
✍️ امیرحسین زندی
🔴 کمیته بهزیستی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.