حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"کوه خواری و تخریب محیط زیست با سیب لند" 

“کوه خواری و تخریب محیط زیست با سیب لند” 

“کوه خواری و تخریب محیط زیست با سیب لند”

خبر عجیبِ ‘پروژه تفریحی و تله کابین ۴۵۰ هکتاری !! سیب لند با حضور اساتید انقلابی پناهیان، میرلوحی و تقوی افتتاح شد’ آن هم در منطقه بکر و دست نخورده کوهستانهای مشرف به قله دماوند که دارای دهها گونه گیاهی و محل زندگی برخی از گونه های حیات وحش می‌باشد موجبات تاسف هر ایرانیِ علاقمند به محیط زیست کشور را فراهم آورد .

بگذارید این خبر جالب را اینگونه با هم مرور کنیم:
خط ۱ تله کابین دهکده سیب شهرستان فیروزکوه با حضور علیرضا پناهیان، سید رضا تقوی(رئیس سابق ستاد ائمه جمعه و نماینده سابق مجلس)، سید مصطفی میرلوحی، و سعید عمرانی(معاون قضایی دادستان کل کشور) معاون دادگستری استان تهران و جمعی دیگر از مقامات استان تهران، هفت اردیبهشت افتتاح شد.

حالا سیب‌لند چیست؟ دهکده سیب‌لند یک پروژه گردشگری است که تله‌کابین یکی از بخش‌های این طرح گردشگری، در محدوده امین‌آباد شهرستان فیروزکوه (شرق استان تهران) است. این پروژه در ۱۳۹۷ به دستور دادستان وقت استان تهران به جرم کوه‌خواری و زمین‌خواری تهران متوقف شده بود:
وی در هفتمین جلسه شورای معاونین دادستانی تهران که در ۲۵ تیر ۱۳۹۷ برگزارشده بود درباره پروژه سیب‌لند گفته بود: « اقداماتی که در این پرونده توسط متهمان صورت گرفته، مصداق بارز زمین‌خواری و کوه خواری است.»
پیش تر و در سال ۱۳۹۴ نیز شش انجمن فعال در حوزه محیط‌زیست با انتشار بیانیه‌ای خواستار توجه به ذخیره‌گاه جنگلی درختان اُرس امین‌آباد فیروزکوه و توقف ساخت‌وساز در آن شده بودند.

بر اساس پروژه موسوم به «سیب لند» بیش از ۴۵۰ هکتار از بکرترین مناطق طبیعی کوهستانی شرق استان تهران تبدیل به یک شهرک تفرجی و گردشگری خواهد شد؛ دقیقاً همان فرایندی که در بسیاری از دیگر نقاط بکر طبیعت ایران مثل لواسان و کلاردشت و… طی شد و اکنون شاهد هستیم که از آن طبیعت بکر و شاداب دیگر خبری نیست.

سوال مهم این است ، چه شده که بعد از سه سال از سخنان دادستان تهران، فاز اول همان پروژه با حضور مقامات قضایی و مسئولان حکومتی افتتاح می‌شود؟
پناهیان آن‌جا چه کاره‌ این افتتاح است؟

داغِ دلمان تازه شد. یادِ زمین‌خواری‌های فارس، نابود شدن کشاورزان و به خاک سیاه نشستن دامداران، یاد هزاران هکتار تخریب و غارت باغ های تخریب شده در تهران و ساخت برج باغها، به فاضلاب کشیده شدن رودخانه های شمال کشور، خشکیدن سفره‌های زیرزمینی و دریاچه‌ها، چاپیدن کوه‌ها و درختان و آشعالدانی شدن جنگل ها و … افتادیم .

طبیعت ایران، راوی بزرگترین ظلم‌ها و خاصه‌خوری‌ها و شکم‌پروری‌هاشده است .

رهبری معظم در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در دیدار با مسئولین محیط زیست گفته بودند که ،تخریب محیط زیست جرم است نه اتهام ، این یعنی تخریب کنندگان محیط زیست مجرمند.
این جرم انگاری را دادستان تهران در سال ۹۷ در خصوص این پروژه نیز رسما عنوان می‌کند ولی در سال ۱۴۰۰ مسئولین قضایی و دولتی در محل جرم و برای افتتاح در کنار مجرم ( از نگاه مقام معظم رهبری) قرار می گیرند .
منابع طبیعی و محیط زیست در واگذاری این صدها هکتار طبیعت بکر چه پاسخی دارند ؟

بنظر میرسد آقای کلانتری را پس از ۴۰ سال خدمات برجسته ! بازنشسته و سازمان محیط زیست را منحل کنید ، کشورمان کمتر آسیب زیست محیطی میبیند .
مردم می توانند با یک جستجوی کوتاه در اینترنت و دیدن عکسهای این تخریب متوجه شوند که دولت اصلاح طلب چه مجوزهایی صادر کرده است و اکنون دوستان اصولگرا چگونه و چرا در افتتاح این پروژه شرکت داشته اند .
انتخابات ۱۴۰۰ و رئیس جمهور مستقل و مقتدرِ کهنه سرباز میتواند آغازی بر پایان این رانت ها و امضاهای طلایی باشد .

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.