حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"توهین به زنان خوزستانی یا بی عقلی مدیریتی"

“توهین به زنان خوزستانی یا بی عقلی مدیریتی”

“توهین به زنان خوزستانی یا بی عقلی مدیریتی”

جناب آقای اردکانیان
وزیر محترم نیرو

حدود دو سال و نیم قبل طی نامه ای از جنابعالی بابت اینکه کمترین قطعی برق در کشور را داشتیم (وقتی که در یکی از کم آب ترین و گرمترین تابستان های ۵۰ سال اخیر بودیم) قدردانی نمودیم و اعلام کردیم علیرغم اینکه دولت نقاط ضعف فراوانی دارد ولی باید انصاف را در نقاط قوت دولت رعایت کنیم .

ولی امروز مجبوریم نقدی جدی و مطالبه گری نیمی از مردم ایران یعنی بانوان را به توهین مدیر عامل شرکت برق خوزستان با شما در میان بگذاریم و حداقل معذرت خواهی جنابعالی و توبیخ مدیرعامل مذکور را خواستار شویم .

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در نامه‌ای به قاسم سلیمانی دشتکی استاندار این استان، پیشنهاد داده بود به منظور مدیریت مصرف برق در خوزستان، پوشیدن کت برای تمامی کارکنان و مدیران مرد خوزستان از اول خرداد تا پایان شهریورماه سال جاری ممنوع شود.

جناب اردکانیان، درصورت کم کردن یا خاموش کردن سرماسازهای محیطی در ادارات، تکلیف بانوان خوزستانی با چادر و مانتو و مقنعه چیست؟ آیا پیشنهادی برای تغییر پوشش زنان مسلمان و غیور این آب و خاک هم دارید؟ آیا بانوان در معادلات ذهن معیوب پیشنهاد دهنده جایگاهی ندارند؟ این چه توهین بزرگی است به جامعه زنان این استان و کشور!!!
چرا مدیرعامل محترم از نعمت عقل محروم است و چرا چنین مغز معیوبی باید مدیرعامل شما در استان بزرگ خوزستان باشد .

دستورالعمل ممنوعیت پوشیدن کت در ادارات خوزستان در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی، حدود ۱۰ درصد از برق تولیدی کشور در همان مرحله توزیع تلف می‌شود. این رقم معادل بیش از کل مصرف برق بخش عمومی کشور، از جمله ادارات، و یک سوم مصرف برق کل خانوارهای کشور است. اگر راست می‌گویید تلفات برق را کم کنید .
بر اساس آمارهای وزارت نیرو، کل تولید ناویژه برق کشور در سال گذشته ۳۴۳ تراوات ساعت بوده که حدود ۱۰ تراوات ساعت آن صادر شده و ۲۸۷ تراوات ساعت نیز به مشتریان داخلی فروخته شده است. بقیه برق (۴۶ تراوات ساعت) مقداری در خود نیروگاه‌ها مصرف شده و بقیه در شبکه توزیع تلف شده است ، اینجا محل بررسی است نه نگاه تبعیض آمیز مدیرعامل خوزستان .

سهم بخش عمومی، از جمله ادارات، از مصرف برق کشور ۸.۵ درصد است. سهم بخش خانگی ۳۲.۴ درصد، بخش صنعتی ۳۶.۳ درصد، بخش کشاورزی ۱۴.۴ درصد و روشنایی معابر و بخش تجاری روی هم رفته حدود ۸.۴ درصد از کل برق مصرفی کشور بوده است و سوال اینجاست که در دو سال و نیم گذشته که تولید برق شما بر اساس افتتاح های مختلف افزایش یافته ، مصرف برق اصناف و ادارات بدلیل کرونا کاهش یافته است چطور است که امسال بفکر کت نپوشیدن فقط مردان افتاده اید؟ آیا خود شما از مادر و همسر و دختر و خواهرتان بابت این اطلاعیه خجالت نکشیدید؟

برنامه هسته‌ای ایران با ادعای تولید برق هسته‌ای، بیش از یک دهه است که منجر به بهانه ای برای بخشی از تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشور شده و این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت نیرو، سهم برق هسته‌ای در کل تولید برق کشور کمتر از ۲ درصد است.

مسئولیت این میلیاردها دلار هزینه برای تنها دو درصد تولید برق کشور با کیست؟ شما و رئیس دولت یا وزرا و روسای دولتهای قبل؟ بر عهده هر کسی یا کسانی در این سی ساله باشد بایستی پاسخگوی یک ملت بزرگ باشند.

آقای اردکانیان منتظر واکنش شما به این توهین نابخشودنی به نیمی از مردم کشورمان هستیم .

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.