حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
" انتخابات ۱۴۰۰ و دفاع مقدس ؟! "

” انتخابات ۱۴۰۰ و دفاع مقدس ؟! “

” انتخابات ۱۴۰۰ و دفاع مقدس ؟! “

بچه های جنگ عادت کرده اند تا اگر مسئولی را می‌بینند که در زمان جنگ نوجوان و جوان و میانسال بوده است ، از او در باره حضورش در جنگ می پرسند و دلیل این امر نیز در دستور فقهی امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص واجب کفایی بودن حضور در جبهه های نبرد و دفاع بوده است ، فتوایی که هیچوقت در طول ۸ سال دفاع مقدس واجب بودن حضور در آن به کفایت نرسید و همیشه به نیروی رزمنده جدید نیاز بود .
لذا از منظر مردان و زنان آن دوران اگر جوانی در آن سال‌ها در دفاع مقدس حضور نداشته است ترک واجبی کرده است و البته برخی از مسئولان آن دوران نیز برای فرار از حضور در جنگ درخواست فتاوای مختلفی ولی با یک موضوع ( مسئولیت مهم است یا جبهه رفتن؟ ) از امام امت (ره) می کردند تا شاید بدلیل مسئولیتشان بتوانند شانه از بار حضور در نبرد را با فتوای ایشان بدست آورند که البته هر بار نظر امام همان نظر اول بود .
انتخابات ۱۴۰۰ را اگر از منظر دفاع مقدس بررسی کنیم به چند نکته جالب ر خصوص کاندیداهای محترم می‌رسیم .

۱– آقایان جلیلی ، زاکانی و قاضی زاده هاشمی در دفاع مقدس حضور داشته اند و مجروح و جانباز هم شده اند ، نیروهایی رزمنده در جنگ مانند صدها هزار رزمنده دیگر که فرمان امام خود را انجام دادند و هرگز در این دوران به رتبه های ساده فرماندهی حتی یک گروه ۱۰۰ نفره نیز نرسیدند ولی تکلیف خود را در جنگ انجام دادند .
۲– آقایان رئیسی، همتی و مهر علیزاده هیچگاه بطور رسمی در دفاع مقدس حضور نداشتند ( پوشیدن لباس خاکی و عکس گرفتن میان رزمندگان حضور رسمی در دفاع مقدس محسوب نمی شود )
۳– آقای رضایی از عرصه فعالیت سیاسی و اجتماعی در همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب خارج می شود و عطای مسئولیت‌های دولتی و حاکمیتی را به لقایش می بخشد و به عرصه مدافعان انقلاب می پیوندد ، ابتدا مقابله با کودتاگران و ضد انقلاب و تجزیه طلبان در قامت فرماندهی اطلاعات سپاه و پس از آن در سال ۶۰ بالاترین مقام نظامی را بدستور امام خمینی در جنگ می پذیرد و با هزاران رزمنده و شهید و جانباز در پایان جنگ ، اجازه حتی یک متر اشغال خاک وطن را به دشمن نمی دهد و نه تنها تا آخر جنگ بلکه تا ۸ سال بعد از جنگ نیز لباس دفاع را در نمی آورد و با ایجاد زیر ساخت‌های بی نظیر نظامی ، دفاعی بدنبال بازسازی کشور می رود .

آقای رضایی برای آینده ایران حداقل سه رزمنده شجاع را طوری در طول جنگ می سازد که اینان امروز تا مرز کاندیداتوری ریاست جمهوری می رسند .
بقیه کاندیداها نیز اگر به واجب کفایی امام بزرگوارمان لبیک می گفتند و ترک فعل نمی کردند حتما امروز با سرافرازی بیشتری از نیروهای تحت امر آقا محسنِ امام خمینی رحمت الله علیه بودند و در میان آن سه نفر رزمنده شجاع گروه اول بودند .
( در طول دفاع مقدس هزاران سوال از طرف مسئولان و حوزویان از امام خمینی صورت گرفت که یک نمونه آن ذیلا ارائه می شود .
‌‏سؤال:‌‏ طبق فرمان وجوب کفایی نسبت به شتاب جوانان به جبهه‌‎ ‌‏جنگ، آیا تحصیل علوم دینی ارجح است یا قتال با کفار در جبهه؟ در‌‎ ‌‏صورت ارجحیت رفتن به جبهه آیا اذیت پدر و مادر جایز است یا نه؟‏
‌‏جواب:‌‏ مادامی که جبهه ها نیاز به نیروی مادی یا معنوی دارد و از جانب‌‎ ‌‏مسئولین اعلان کفایت نشده شرکت در جبهۀ دفاع، واجب و مقدم است‌‎ ‌‏و رضایت والدین شرط نیست وطلاب محترم علوم دینی باید در صورت‌‎ ‌‏توانایی نیاز معنوی و ارشادی جبهه ها را رفع نمایند. )
‌‏ ‏

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت
#حزب_همدلی_مردم_تحول_خواه_همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.