حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"سبد غذایی مردم یک‌میلیون تومان گرانتر شد"

“سبد غذایی مردم یک‌میلیون تومان گرانتر شد”

“سبد غذایی مردم یک‌میلیون تومان گرانتر شد”

جناب آقای رئیس جمهور لطفا فقط سه ماه برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها تلاش کنید ، پس از آن خود را به خدا و رئیس جمهور بعد می سپاریم شاید که فرجی بشود .
در این چند سال گذشته با افزایش هر مقدار قیمت دلار همان مقدار و شاید کمی بیشتر همه محصولات و خصوصا سبد غذایی خانوار افزایش می یافت و همه چیز را با کمک مسئولین محترم کشور به گردن آمریکا می انداختیم !! و تا حد بسیار کمی هم این استدلال آبکی را برای خودمان قابل پذیرش می دانستیم .
اما امروز نزدیک به دو ماه است که دلار از مرز ۳۰ هزارتومان به سقف ۲۳ هزار تومان رسیده است ، یعنی به هر دلیلی حدود ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته ایم ولی چرا کالاها نه تنها ۲۰ درصد کاهش نیافته اند بلکه افزایش نیز داشته اند ؟
دولت با خوشحالی از افزایش حقوق طبقات حقوق بگیر و مستمری بگیر و بازنشستگان خبر میدهد در صورتیکه افزایش قیمت کالاهای خوراکی به‌ تنهایی کل افزایش حقوق را پوشش داده است و تورم در سایر بخش‌ها باعث فقیرتر شدن مردم شده است. ظرف یک ماه گذشته، روغن مایع و جامد ۳۵ درصد؛ نان ۳۰ درصد؛ شکر ۵۲ درصد؛ مرغ ۲۲ درصد؛ گوشت قرمز ۹ درصد و برنج ۱۱ درصد گران تر شده است.

علی‌رغم افزایش حقوق حدود یک میلیون تومانی در ابتدای سال جاری، رشد قیمت مواد غذایی طی دو ماهه اخیر باعث شده تا تأثیر این افزایش حقوق به‌سرعت از بین برود. بر اساس برخی مطالعات ، کل سبد خوراکی خانوار طی دو ماهه ابتدایی امسال، یک میلیون تومان افزایش داشته است.
لذا با فرض اینکه همه کارفرمایان کشور، همه مزایای مزدی از جمله حق مسکن، سنوات، حق اولاد و بن خواربار را به کارگران خود بپردازند، افزایش دریافتی کارگران حداقل بگیر در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط تاهل و میزان سابقه کار آن‌ها، بین یک میلیون تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که دست غارتگر بی تدبیری و بی نظارتی همه آن را بلعیده است .
لازم به توضیح است که ما در مطالب بالا فقط در مورد حقوق بگیران و بازنشستگان صحبت کردیم و کسب و کار آزاد ورشکسته از کرونا را در نظر نگرفته ایم در صورتیکه این افزایش قیمت ها برای آنان بصورت تصاعدی عمل نموده است و سبد خالی و بدهی آنان را با عدد چند میلیون تومان در دو ماه گذشته مواجه کرده است.

بنظر میرسد همه عوامل از جمله :
رد صلاحیت های گسترده شوراهای شهر و روستا ، افزایش بی رویه قیمت ها ، عدم کمک های دولتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ، اخبار ناگوار احتمالی از رد صلاحیت های ریاست جمهوری ، قطعی برق و عصبانیت شدید مردم در این گرما و …. آثار حملات مسئولین به مردم برای عدم حضور در پای صندوق‌های رای می باشد !!! .
کنشگران سیاسی درون نظام با نگاه به درخواست رهبری معظم انقلاب برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات با حملات پی در پی مسئولین گرامی برای دلسردی مردم !!! ، در حال دفاع و پاتک برای جلب نظر مردم برای حضور در انتخابات می باشند .
باید منتظر شد و دید که مسئولین با خالی بودن صندوق‌های رای پیروز می شوند !! یا مردمی که برای انقلاب از همه چیز خود گذشته اند با پر کردن آرا در صندوق ها پیروز می شوند .

و البته ما آرزوی پیروزی مردم را داریم .

انشاءالله
سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.