حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"منافع حاصل از انفال حقوق عموم مردم است یا یک طبقه خاص ؟"

“منافع حاصل از انفال حقوق عموم مردم است یا یک طبقه خاص ؟”

“منافع حاصل از انفال حقوق عموم مردم است یا یک طبقه خاص ؟”

اموال در جامعه به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود که یکی از بخش‌های اموال عمومی ، انفال است .

انفال جمع نَفَل به معنای زیاده می باشد ، اموالی که مالک شخصی ندارد و در همه نظامها در اختیار دولتها بوده و در راستای منافع تمام آحاد جامعه از آن بهره برداری می شود .

در حقیقت انفال شامل منابع طبیعی ای میباشد که دست بشر در ایجاد آنها نقشی نداشته است مانند زمین‌های موات ، کوهها و جنگل‌ها و دریاچه ها و معادن و منابع زیر زمینی مانند آب ، نفت ، گاز ، طلا ، مس ، آهن و …. .

در این نوشته قصد دارم به منابع زیر زمینی و معادن بپردازم ، منابع و معادنی که بسیاری از کشورها فاقد یک کیلوگرم از آنها هستند و باید آن را از کشورهای دیگر دنیا بخرند و محصول خام را به کشور خود حمل کرده و تبدیل به محصول نهایی نمایند و البته چقدر ثروتمندند و مردمشان راضی و خشنود ، کشورهایی همچون ژاپن و کره جنوبی و … از آن دسته اند و همچنین کشورهایی مانند ایران که میلیاردها تن از غنی ترین منابع زیرزمینی و معادن را در خود دارند و نیمی از مردمش زیر خط فقر و ناراضی از وضعیت معیشت خود .

پاسخ به اینکه چرا اینگونه است را فقط در یک محصول از هزاران ثروت طبیعی ایران یعنی سنگ آهن جستجو میکنیم و البته پاسخ مشابهی برای سایر منابع و معادن و محصولات مشتقه از آنها بدست می آوریم .

در سال ۱۳۹۸ استخراج سنگ آهن ایران حدود ۹۵ میلیون تن بوده است که فولاد حاصل از آن به حدود ۳۱ میلیون تن در سال می‌رسد، اگر فقط سنگ آهن را بدون هیچ فراوری به خارج صادر کنیم با احتساب هر تن ۱۷۰ دلار به عددی معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان و اگر به فولاد ۶۵۰ دلاری تبدیل کنیم به رقمی معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسیم.

میدانید بهره مالکانه دولت از معادن (همه معادن زیر زمینی نه تنها سنگ آهن) در بودجه ۶ هزار میلیارد تومان بوده است ؟

اگر سهام ارایه شده به مردم در قالب سهام عدالت و همچنین هزینه های تولید و استخراج و تبدیل به فولاد و حقوق و دستمزد و بیمه و مالیات و….را به بهره مالکانه دولت اضافه کنیم هنوز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نرسیده ایم ، اما مابقی این ثروت هنگفت کجاست ؟

این اموال عموم مردم است که در این مقاله تنها به یک محصول خدادادی از صدها محصول مشابه آن پرداخته ایم .

جناب آقای رئیسی مافیای فولاد را شناسایی کنید و حقوق مردم را استیفا نمایید.

معادن سنگ آهن شناسایی شده کشور تنها تا ۱۴۱۴ قابلیت برداشت دارد ، سهم نسل های آینده از این ثروت چیست ؟

تیرآهن ، سیمان، گچ و خیلی از مصالح ساختمانی باید برای خانه اولی ها رایگان باشد ، این از حقوق اولیه جوانانی است که به عرصه اجتماع می‌رسند.

چند صد یا چند ده هزار میلیارد تومان سالانه در اختیار چند عنصر مافیای اصفهان ، یزد و کرمان در فولاد است ، آن را به ملت برگردانید .

این یک مطالبه عمومی برای باز پس گیری ثروت مردم از مافیای فولاد است .

جناب آقای رئیسی این مافیا در نفت و گاز و پتروشیمی و مس و سیمان وسنگ و … نیز وجود دارد .

اگر اراده کنید ملت ایران ثروتمندترین مردم دنیا هستند .

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.