حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
" هویزه را می شناسیم؟ " 

” هویزه را می شناسیم؟ ” 

” هویزه را می شناسیم؟ “

هویزه یکی از شهرهای غرب استان خوزستان است که بخاطر جنگ ایران و عراق شهرتی فراوان دارد. این شهر با یورش نیروهای عراقی تصرف شد و به‌طور صد در صد تخریب گردید ، تنها آثار باقی‌مانده از شهر قدیم ، قدم‌گاه عباس و خرابه‌های چند ساختمان است. حماسه و ماجرای شهدای هویزه در ۱۶ دی ۱۳۵۹ رقم خود و طی این روز بود که حدود ۷۰ رزمنده که در میان آنان ۲۰ دانشجوی خط امام (ره) از جمله شهید علم الهدی نیز حضور داشتند، به محاصره تانک‌های متجاوزان بعثی در آمدند و آسمانی شدند، پیکر پاک آنان زیر شنی‌ تانک های عراقی له شد و اجساد مطهرشان حدود ۱۷ ماه بعد از سوی رزمندگان کشف شد که در همان محل شهادت دفن شده است. هویزه دو سال بعد و در عملیات بیت المقدس و قبل از آزاد سازی خرمشهر بطور کامل آزاد شد .

اکثر ساکنین این شهر از طوایف عرب بوده و به زبان عربی لهجه بین‌النهرین سخن می‌گویند. طوایف معروف این شهر قبیله نیس (آل مذحج) نوادگان شیخ ابراهیم بن مالک اشتر، قبیله بنی ساله، عشیره اهل جرف و عشیره ساکی می‌باشند.
این شهر قدمت زیادی دارد بطوریکه ابن بطوطه در مورد آن در کتابش می‌نویسد : زمانی در این شهر حوزه علمیه بزرگی بود که قریب به چهارصد مجتهد داشت و از اندلس و نجف در آن درس می‌خواندند و در سال‌های اخیر آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ، هویزه را به عنوان پایتخت فرهنگی استان خوزستان معرفی کرد.

رونق اقتصادی این شهر از محل ماهیگیری در هور العظیم ، دامداری و پرورش گاو میش و صنایع دستی بود .

…. و اما امروز این سرزمینِ شیرانِ غران بر اساس دخالت دولتها در اکوسیستم های پایه و زیر ساختاری طبیعت و تغییر مسیر آب از سرچشمه های کارون و همچنین انتقال غیر اصولی و نابخردانه حجم بسیار عظیمی از این سرچشمه ها به استان های دیگر شاهد قهر طبیعت در این منطقه می باشیم ، خشکاندن بخشی از هور برای فعال نمودن چاه‌های نفت نیز از دیگر تصمیمات غلط دولتهای گذشته بوده است که در ایجاد طوفان های گرد و غبار تاثیر فراوانی داشته است .

ریاست سازمان محیط زیست دولت آینده باید شخصیتی مقتدر ، انقلابی ، سازمانگرا و تیم دار باشد تا بتواند قسمت‌های دیگر دولت را که مرتبط با محیط زیست می باشند را نیز به تحرک وادارد.

پاسخگو نبودن وزارت نیرو در مدیریت منابع آب در استان خوزستان ، وزارت نفت در ایجاد چاه‌های جدید نفتی و قطع حق آبه هور از رودخانه کرخه مصیبتی را بوجود آورده است که مصداق مّثّل معروف “دیوانه ای سنگی به چاه می اندازد که صدها عاقل نمی توانند آن را بیرون بیاورند” .

امروز نه هویزه که خوزستان چوب بی تدبیری ها را می خورد و این وضعیت تنها یک پیام برای رئیس جمهور آینده در پی دارد ، آقای رئیسی راهی جز به کارگیری مجاهدان متخصص انقلابی ندارید ، لطفا از آزموده های سی سال گذشته دوباره آزمون نگیرید که اینان اگر بلد بودند امروز اینجا نبودیم .

آیا می دانید چند ده هزار جوان تحصیلکرده عاشق ایران در خوزستان بیکارند ؟

به جوانان متخصص انقلابی اعتماد کنید تا خداوند هم کمکتان کند و انشاءالله در حافظه آیندگان ، تاریخ ساز شوید .

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.