حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"مطالبه و پیشنهاد حزب همت برای بازنشستگان"

“مطالبه و پیشنهاد حزب همت برای بازنشستگان”

“مطالبه و پیشنهاد حزب همت برای بازنشستگان”

بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه دولت مکلف شده است تا بررسی های لازم جهت برقراری عدالت و نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران سنوات مختلف را انجام دهد و در جهت تصویب در مسیر قانونی قرار دهد و اجرا نماید.
شایان توجه است که برنامه ششم توسعه از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ اعتبار دارد و هم اکنون حداکثر شش ماه به پایان این قانون بیشتر فرصت باقی نمانده است و لازم به توضیح است که برنامه پنج ساله هفتم توسعه در حال تدوین است .
علی کریمی فیروزجائی، در جلسه علنی سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ، موارد اعلام وصولی را اعلام کرد که لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم در میان آنها قرار دارد و این لایحه ( متناسب سازی حقوق بازنشستگان) اواخر تیر ماه سال جاری از سوی سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارسال شده بود.
مسئله مهمی که مجلس محترم به آن نپرداخته است اعلام وصول عادی این لایحه می باشد و هیچ فوریتی ( نه یک فوریتی و نه دو فوریتی) برای آن در نظر گرفته نشده است و حاصل لایحه عادی به این معنی است تا در یک روند طبیعی و عادی این لایحه در نوبت قرار بگیرد و سیر قانونی آن طی شود احتمال بسیار زیاد اعتبار و زمان قانون برنامه ششم توسعه به پایان رسیده و عملا بایستی این لایحه از دستور خارج گردد و ۵ سال فرصت قانونی که برای قشر ضعیف جامعه نوشته شده بود به بطالت عمدی یا سهوی گذشته و قانون گذاران پشیزی ارزش برای بازنشستگان قائل نشده اند .
مجلس شورای اسلامی از تیرماه فرصت بررسی لایحه و ارایه به هیات رئیسه را داشته است که اکنون این زمان از دست رفته است .
با سبک و سیاقی که دولت پیشین و مجلس فعلی در پیش گرفته اند و لایحه همسان سازی را به صورت عادی اعلام وصول کرده اند، به خوبی نشان می دهد که دست یا دستانی در کار می باشد تا وقت تلف گردد و بازنشستگان به حقی که قانون از ۵ سال پیش برای آنان در نظر گرفته است دست نیابند.

حال که فوریتی برای این لایحه در نظر گرفته نشده است، کمیته بازنشستگان حزب همت پیشنهاد می نماید تا وکلای مجلس این لایحه را خارج از نوبت بررسی نمایند و البته این در تعامل بین هیات رئیسه و آئین نامه های مجلس کاملا قانونی می باشد .

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همت نموده و پیشنهاد حزب همت را دستمایه همت خود قرار دهند تا میلیونها بازنشستهِ با همت ، محترم و عزیز که اعتبار و هویت خانواده های ایران زمین هستند بیش از این خجالت زده سفره کوچک شده خود نزد فرزندان و عروس و داماد و نوه هایشان نشوند .

مجلسیان عزیز این گوی و این میدان ، بازنشستگان ولینعمتان شما می باشند قدر آنان را بدانید .

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

#حزب_همدلی_مردم_تحول_خواه_همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.