حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

” پایان ماه عسل نمایندگان مجلس “

به نام خدا و با سلام

 

” پایان ماه عسل نمایندگان مجلس ”

چند هفته ای است که هجمه نمایندگان مجلس به دولت رو به فزونی گذاشته است و در نطق های پیش از دستور ، مصاحبه ها و سخنرانی ها جملاتی از جنس درد مردم را از ایشان می شنویم جملاتی چون ‘ مردم در فقر و بدبختی دست و پا می زنند ‘ یا ‘ همین نان و پنیر را هم می خواهید از مردم بگیرید ‘ و یا ‘ دولت باید صدای شکستن استخوان مردم زیر فشار گرانی را بشنود ‘ و یا …… خیلی عجیب است که نمایندگان محترم در یک چرخش سه فوریتی به نفع مردم سخنوری های انقلابی می کنند.

ظاهرا بوی ناامیدی مردم از نمایندگانشان به مشام ایشان رسیده است و انتخابات دوره بعد را بیش از آن که تصور می کنند به خود نزدیک می بینند و برای اینکه کوتاهی دو ساله خود را جبران نمایند دیواری کوتاهتر از دولت ۴ ماهه ندیده اند، اما سوال بسیار مهم مردم این است که سخنان شما خیلی شبیه به انتقادهای مردم کوچه و بازار است البته با این فرق که شما از جیب ملت و پرداخت مالیات آنان حقوق های چند ده میلیونی و خودرو و مسکن و ماموریت و محافظ و راننده می‌گیرید که کاری متفاوت انجام بدهید نه اینکه شبیه موکلان خود انتقاد بکنید ، این کار را که مردم بهتر از شما بلدند.

شما باید با تصویب قوانین لازم و فوریتی و همچنین نظارت بر حسن انجام امور به کمک دولت بیایید و در برخی موارد جلوی وزرای ضعیف و خاطی را با تذکر و استیضاح بگیرید تا فرق وکیل و موکل دیده شود.

اگر وزیر کشور دوست و فامیل و اسپانسرهای انتخاباتی شما را برای استانداری و فرمانداری و بخشداری ها ندیده است او را تهدید به تذکر و استیضاح و…نکنید و دقیقا بالعکس اگر وزیری در حد و اندازه وزارتخانه نبوده است بدون ترس از رئیس مجلس کارت زرد و قرمز را به او نشان دهید و در حقیقت این عملکرد شما مورد رصد مثبت مردم است نه سخنرانی های تند انتقادی که هیچ اثری از آن در تحول و تغییر دیده نمی شود.

شما حق دارید که از اعتراضات موکلان خود در حوزه های انتخاباتی بیمناک باشید زیرا که به جای عمل به شعار پرداخته اید.

بگذارید به نمونه ای ملموس اشاره کنم ، حدود ۵۰ نفر از جوانان انقلابی ، ارزشی و تحصیلکرده کشور یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری تصمیم گرفتند به جای دعوای جناحی و سیاسی در زمین اصلاح طلب و اصولگرا با اقدامی بی نظیر حرکتی انقلابی و عملیاتی در حوزه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بردارند.

از این رو طی مدت بیش از ۲۰۰ روز و با تیمی ۵۰ نفره ، کتابی ۱۰۰۷ صفحه ای با عنوان ‘ برنامه تحولِ وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ‘ را تالیف نمودند و برای تمام کاندیداهای ریاست جمهوری ارسال نمودند که مورد استقبال تک تک این شخصیت‌ها قرار گرفت و حتی آنروزها برخی از آنان گفتند که این وزارتخانه برازنده نویسندگان این کتاب فاخر است که البته نویسندگان باوری بر این حرفهای احساسی انتخاباتی نداشتند.

پس از انتخابات و تعیین آقای عبدالملکی بعنوان وزیر این حوزه ( ایشان در جمعی محرمانه فرموده بودند که من تا دیروز قرار بود وزیر جهاد کشاورزی بشوم ولی امروز این وزارتخانه را پیشنهاد کردند)نویسندگان کتاب از طرق مختلف این اثر برجستهِ زحمت کشیده شدهِ تخصصی را برای ایشان ارسال نمودند ولی هیهات و صد تاسف که ایشان حتی یکبار زحمت مطالعه و دعوت از پدیدآورندگان را به خود ندادند، افسردگی و دلسردی نویسندگان آنجایی رخ نمود که وزارت فامیلی و دوستی آقای عبدالملکی زبانزد خاص و عام شد و دریغ از یک قدم رو به جلو برای رشد و تعالی این وزارتخانه.

 

برخی از نمایندگان در اقدامی بموقع و صحیح قصد کارت زرد دادن به اولین وزیر ناتوان دولت را داشتند که تنها با یک پا در میانی رئیس مجلس، از درخواست خود عقب کشیدند و اولین اقدام مثبت را بدست خود در نطفه خفه کردند.

این کتاب سندی افتخار آمیز برای جمعی از جوانان با ارزش این کشور هست و خواهد بود که امیدوارند تا انشاءالله پس از استیضاح و تغییر وزیر فامیل دوست و رفیق باز تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مورد استفاده وزیر جدید قرار گیرد .

 

ایده هایی ناب در حوزه های اشتغال، فنی حرفه ای ، بهزیستی ، صندوق‌های بازنشستگی و …که کاملا با نظر غیر تخصصی و غیر عقلانی آقای وزیر ( با یک میلیون تومان می‌شود شغل ایجاد کرد) متفاوت و دارای مقبولیت متخصصان می باشد حاصل زحمات ۷ ماهه این جوانان عاشق و انقلابی می باشد که دیده نشدند .

نمایندگان محترم می توانند این کتاب را از ناشر آن و یا کتابخانه ملی دریافت نموده و به صحت گفته های نویسندگان و بی توجهی وزیر گرامی پی ببرند و انشاءالله در استیضاح ایشان بعنوان سندی معتبر از آن بر علیه وزیر گرامی و عزیز ولی ناتوان استفاده نمایند.

بزودی در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد .

 

سید احمد نبوی

سر تیم نویسندگان کتاب ‘ برنامه تحولِ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‘

 

@hemmattehran

Www.hmtp.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.