حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

🔸روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گرامی باد🔸

.

‍ روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، مهم‌ترین ابزار و پیش‌نیاز شکوفایی اقتصادی و فرهنگی و سیاسی است، جهت تحقق پیشرفت و توسعه همه جانبه کشورها و بهره گیری از استعدادها، توان و حضور فعالانه و مطالبه گری مردم و مشارکت آنها در ارتقاء و تکامل بیشتر جامعه است و توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه ها میسر نمی گردد جز با همراهی تشکل هایی که برخاسته از بطن مردم هستند.
مشارکت مردم ، افزون بر حوزه داخلی ، در بعد بین‌المللی و سیاست خارجی نیز بسیار حائز اهمیت است .
اعضای جامعه به دلیل دارا بودن نقش‌های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی خود ، در حکم گلبول‌های قرمز و سفید بدن انسان هستند . همان‌گونه که افزایش یا کاهش گلبول‌های سفید و قرمز به بدن آسیب می‌رساند ، نارسایی در مشارکت سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی نیز ادامه حیات را دستخوش تزلزل می‌سازد، تا آنجا که اگر بُعد اجتماعی خود را از دست بدهد، نابودی آن حتمی است ؛ اگر هم پابرجا بماند ، هدف خود را که خدمت به اعضا و اصلاح جامعه است ، گم نکند .
امروزه در نظریه‌های توسعه ، مشارکت را یکی از شاخص‌های توسعه می دانند .
داوطلبانه بودن فعالیت در تشکل ها نشان از خصلت والای انسانی فعالین این بخش دارد که با صرف زمان زندگی خود در راه اعتلاء اهداف تشکل و یاری رساندن به همنوعان برترین دلیل انسانیت را به نمایش می گذارند.
نام‌گذاری یک روز به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گامی کوچک در جهت قدردانی از همراهی افراد نیک‌اندیشی است که با دستان پرمهرشان دنیا را تبدیل به مکان بهتری برای زندگی همه افراد می‌کنند .
با توجه به تغییر تحولات جوامع کنونی با سالهای قبل نتیجه این تغییرات بدون حضور مشارکتهای مردمی امری غیر ممکن است که برای ایجاد محیط سالم جامعه و مطالبه گری و رفع فقر و پیش گیری از آسیب های اجتماعی فرهنگی و دیگر شاخص ها مستلزم حضور مشارکتهای مردمی می باشد.
تشکل ها در صورت تقویت و توانمند سازی می توانند همچون بال های مشورتی و اجرایی به یاری مدیریت بشتابند و توانایی های مدیران را از سمت تصدی گری به سمت مدیریت کلان سوق دهند .
حزب همت ضمن گرامیداشت و تبریک ۲۲ مرداد سالروز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در تلاش است تشکل ها و مشارکت های اجتماعی به عنوان حلقه واسطه ای برای تکمیل چرخه مطالبه گری شهروندان کشور جهت مشارکت ، رشد و توسعه کشور شود.

#حزب_همدلی_مردم_تحول خواه_همت
http://t.me/hemmattehran
http://Www.hmtp.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.