حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

🔸معلولان ۱۰ درصد مردم ایران🔸

به نام خدا و با سلام

“معلولان ۱۰ درصد مردم ایران”

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مستقیما با ماموریتی به وسعت حدود نیمی از جمعیت ایران روبروست و به این دلیل یک اّبّر وزارتخانه نام گرفته است که برای تحرک در بدنه سنگین ۴۵ میلیون نفری خود نیازمند دو بال پروازی بسیار قوی و تنومند می باشد ، بال اول مشارکت فعال و حرکت مجاهدانه تمامی کارکنان این وزارتخانه همانند دوران دفاع مقدس که خودشان مسئولیت های متنوع بسیار زیاد تشکیلات را بعهده داشته باشند (مگر نه آنکه مسئولیتهای عملیاتی جنگ بعهده خود رزمندگان بود؟) (لازم به توضیح است که انتقال فله ای مدیران با تغییر وزیر هیچوقت این بال عظیم را باز نکرد) و بال دوم ، استفاده از ظرفیت های اندیشه ای و پتانسیل های عملیاتی وکمک این جمعیت عظیم و ایده های خلاقانه مردمی و ذینفعان ۴۵ میلیون نفری به وزارت تکرا خواهد بود .
حدود ۱۰ درصد از جمعیت ایران یعنی حدود ۹ میلیون نفر را معلولان تشکیل می‌دهند که این عدد از متوسط جهانی ۱۵ درصد جهانی کمتر است .
این ۹ میلیون معلول که یک پنجم آمار ذینفعان مستقیم وزارت تکرا می باشند با مجموعه ای به نام سازمان بهزیستی کشور ارتباط مستقیم دارند و قرار بوده است معضلات این قشر توسط این سازمان احصا ، مدیریت و مرتفع گردد ، سازمانی فربه و چاق که قابلیت تکان دادن خود را ندارد تا برسد به آنکه به ۹ میلیون ایرانی معلول سرویس بدهد ، مسئولینی که دردی از معلول را درک نکرده اند چگونه می‌توانند رضایتمندی این جمعیت کثیر که از درد های متنوع رنج می برند را بوجود بیاورند .
کوچکترین و ساده ترین مجوز قانونی که بزرگترین معضل جوانان نخبه معلول است استخدام ۳ درصد از آنان می باشد که سازمان بهزیستی تاکنون اقدامی قابل توجه در این خصوص در دفاع از معلولان و برخورد با دستگاه‌های مستنکف از موضوع انجام نداده است .
ظرفیت بی نظیر بخشی از معلولین در کار آفرینی های خاص و ایجاد کسب و کارهای نوین و راه اندازی تعاونی های چند منظوره، به تنهایی می‌تواند بزرگترین چالش معلولان یعنی اشتغال‌ را مرتفع نماید به شرط آنکه سازمان بهزیستی توان حمایت های مختلف از این نوابغ و نخبگان معلول را داشته باشد .
نگاه صدقه پروری و تنها چشم به خیرین داشتن بزرگترین اشتباه سازمان بهزیستی کشور در امر حل معضلات معلولین بوده است که بایستی به سرعت این نگاه به سمت ظرفیت سازی برای معلولین تغییر پیدا کند .
وزیر آینده تعاون کار و رفاه اجتماعی با انتصاب یک معلول در راس سازمان و شناسایی‌ مدیران معلول در مدیریتهای زیر مجموعه سازمان بهزیستی می‌تواند نگاه جامعه به معلولین را تغییر دهد .
آیا معلولین توانمند نخبه برای مدیریتهای این سازمان شناسایی شده اند ؟ نقش آموزشی سازمان بهزیستی به مردم در خصوص مشکلات معلولین در تقلیل تصادفات جاده ای و متاسفانه اضافه شدن هر روزه معلولین جدید به جامعه چیست ؟ سهم خودرو سازان بی کیفیت در افزایش معلولان چیست ؟
آیا هدایت مسئولیت های اجتماعی دستگاههای مختلف ، کارخانجات ، تجار ، شرکت‌ها و ..‌‌‌ به سوی سازمان بهزیستی می تواند باری از دوش این سازمان بردارد ؟ ، اینها سوالاتی است که وزیر آینده تکرا و به تبع آن رئیس سازمان بهزیستی آتی باید به آنها پاسخ دهند .

انشاءالله

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

https://t.me/hemmattehran
Www.hmtp.ir
https://t.me/SeyedAhmadNabavi92

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.