حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

بیانیه و پیام ریاست سازمان معلولین کل کشور حزب همت به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت

اگر معلول هستید، بهترین حس این است که بدانید این معلولیت تاثیری بر زندگی شما ندارد؛ (آن وافولا استرایک، شرکت کننده در مسابقات ویلچر پارالمپیک) پیام روز جهانی افراد دارای معلولیت همین است: دفاع از کرامت و حقوق انسانی تمامی زنان و مردان از جمله افراد دارای معلولیت و توانمندسازی آن ها برای رسیدن به آنچه می خواهند. در تلاش هایی که در راستای تقویت تغییرپذیری جوامع در برابر تغییرات و همچنین برای توانمندسازی زنان و مردان در استفاده از فرصت ها صورت می گیرد، باید به حقوق و دغدغه افراد دارای معلولیت توجه ویژه ای شود.

ایجاد جوامع پایدار و قابل تغییر، نیازمند مشارکت تمامی زنان و مردان از جمله افراد دارای معلولیت و توانمندسازی آنان است. حقوق برابر و کرامت انسانی برای همگان است و ما تلاش می کنیم که آینده بهتری برای همگان بسازیم. امید است افراد دارای معلولیت با تلاش وافر و صبوری مدبرانه بتوانند همراه با تعامل و کاربرد نگرشهای آینده نگرانه، وضعیت مناسبی برای ایجاد فرصت های برابر و حضور حداکثری این عزیزان در جامعه فراهم آورند.

خواسته های جامعه معلولین ایران :

ا- اجرای دقیق توام با نظارت شایسته مصوبات ۲۸ گانه مرتبط با افراد دارای معلولیت که در ۱۰ خرداد سال جاری به تصویب هیات دولت رسیده است .

۲- تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت توسط مجلس شورای اسلامی با حفظ حقوق عالیه معلولان و تامین منافع فردی و جمعی معلولان .

۳- ارتقای جایگاه افراد دارای معلولیت در برنامه توسعه ششم جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ظرفیت های بالای سازمان های غیر دولتی مرتبط با حوزه معلولان و نخبگان معلول در امر توسعه کلان ایران اسلامی.

۴- تاکید ویژه بر گسترش و تسریع مناسب سازی یکپارچه در همه وجوه شهرهای کلان و خرد ایران و رفع موانع فرهنگی و نگرش های غلط جامعه با هدف آماده سازی شرایط اجتماعی برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه.

۵- توجه جدی به امر اشتغال افراد دارای معلولیت بویژه افراد تحصیلکرده و اهل فن و هنر که بی تردید بیکاری آنها ریشه بسیاری از نابسامانی های زندگی اجتماعی اشان را موجب می شود و تلاش همه متولیان این امر در تک رقمی ساختن نرخ بیکاری معلولان.

۶- لزوم ایجاد مشارکت و حضور حداکثری افراد دارای معلولیت در جامعه و رفع تبعیض های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ، شغلی ، فرهنگی معلولان در عرصه های کلان جامعه .

۷- تقویت و ارتقای نقش فن آوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی افراد دارای معلولیت که به کسب جایگاه لازم توسط آنها در جامعه یاری می رساند.

۸- رسیدگی لازم و همه جانبه به وضعیت بانوان دارای معلولیت در جنبه های فرهنگی ، اجتماعی ، تحصیلی و شغلی و مقابله با نابرابری های موجود در جامعه که زندگی اجتماعی آنها را در شرایط نامساعدی قرار داده است .

۹- توجه جدی به وضعیت کودکان دارای معلولیت و رسیدگی سریع به حل مسائل پیش روی آنها در جهت پیشبرد توسعه پایدار جامعه در آینده . سازمان معلولین حزب همت کشور به عنوان یک نهاد مطالبه گر پیگیر مطالبات معوقه معلولین در رابطه با اشتغال زایی و مسکن افراد دارای معلولیت میباشد.

و من الله التوفیق

حمید کولابادی

|ریاست سازمان معلولین کل کشور حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.