جنبش دهه شصتی ها، مبنای تحول توأم با درایت و تعهد و پیروزی در نظام مدیریتی و اجرایی کشور خواهد بود.

 جنبش دهه شصتی ها، مبنای تحول توأم با درایت و تعهد و پیروزی در نظام مدیریتی و اجرایی کشور خواهد بود.

نقل دهه شصتی ها، نقل خرمن نیم سوخته ای است که در تراز زشت و زیبای روزگار کاهی کاهل و طلبکار و گاهی نسل تحول و تغییر است.
نسلی که حلقه اتصال بین نسل انقلاب و نسل تجدد و بعد از انقلاب، نسل جنگ و جبهه و روایت های وطن پرستی و آزادگی و آزردگی خاطر است.
نسل ساده اندیش و ساده زیستی که با کمترین ها رشد کردند، آموزش دیدند، وارد کار و زار زندگی شدند و امروز دست طلبی هم اگر دارند، طلب سوخته ای است که خریدار ندارد. نسلی که نهایت آمال شان دوچرخه بود و اسباب بازی و تفریح شان لاستیک مستهلک دوچرخه و سنگ و گردو و دلخوشی شان جمع های دورهمی و توپ پلاستیکی و دیرک دروازه های گل کوچیک و بازیهای محلی.

دهه شصتی ها همان نسل سوخته بلحاظ آماری هستند که معادل یک سوم جمعیت مرد دهه شصتی هنوز مجرد و نیمی بیکار و خیل کثیرشان نسل پرچالش و هیاهو هستند که مغضوب نسل پیش و بعد از خود هستند تا بدانجا که حتی دولتی ها هم چندان رقبتی برای تأمین انتظار و پوشش نیازهایشان را ندارند.

جالب است بدانید که؛ از مجموع ۱۷ میلیون نفر جمعیت متولد دهه شصت را ۹ میلیون نفر جمعیت فعال و حدود ۸ میلیون نفر را جمعیت غیرفعال تشکیل می دهند. مجموع جمعیت دهه شصتی در گروه شاغلان ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و یک میلیون و هفتصد هزار نفر در گروه بیکاران قرار دارند. که حسب محاسبات صورت گرفته در رابطه با جمعیت سه میلیون و دویست هزار نفر جمعیت بیکار اعلامی سال های ۹۵ و ۹۶، طبعاً حدود ۵۳ درصد از کل جمعیت بیکار کشور دهه شصتی بودند که این میزان به جهت تعطیلی بخش اعظم بنگاه های اقتصادی و تعدیل نیروهای سازمانی طبعاً افزایش داشته است.

در بحث چالش های دهه شصتی ها، میتوان به مقوله هایی چون؛ چالش های جدی و بزرگ اجتماعی آنها در دوران کودکی، مدرسه و تحصیل، کنکور و محدودیت های ورود به دانشگاه، اشتغال، ازدواج، مسکن، تنش های زندگی و بحران طلاق ناشی از آسیب های اجتماعی، زاد و ولد محدود و در نهایت دوران سالمندی عاری از پشتوانه های حمایتی بزرگترین سونامی فراگیری است که دهه شصتی ها با آنها دست به گریبان بوده، هستند و خواهند بود.

در چنین فضایی، مزیت دهه شصتی ها این است که دقیقاً حلقه ارتباطی بین نسل انقلاب و بعد از انقلاب. نسل جنگ و بعد از جنگ هستند. به عبارتی روح و جانشان درآمیخته با تجارب دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین دستاوردهای بعد از جنگ و دوران سازندگی و تحولات سیاسی. اجتماعی. فرهنگی و اقتصادی است.

دهه شصتی هرقدر هم نسل سوخته، مشت گره شده ای پر از همت و همیت و اقتدار و تلاش با پشتوانه های تجربی گذشته و دانش روز است که می تواند با ورود به عرصه کارزار بخصوص در حوزه های فرهنگی و اقتصادی جایگزین شایسته ای برای نسل انقلاب و جنگ تحمیلی باشند.

دهه شصتی، دقیقا همان شخصیت حقیقی و حقوقی است که اگر بپذیرند و میدان بدهند با تأخیر ۱۰ تا ۱۵ سال، می بایست کرسیهای مدیریتی و اجرایی کشور را دست بگیرد و در جهت آرمان های نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران حسب آنچه به گوشت و پوست و جان اندوخته تلاش کند.

دهه شصتی می تواند، سرباز خط مقدم جنگ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز و در گام دوم انقلاب باشد. سربازی که مسلح به تدبیر و تخصص و تجربه و دانش روز توأم با علم سیاست است و در مکتب امام و رهبری و باکری ها و همت ها مشق سیاست و جنگ کرده و امروز در بحران سیاست زدگی و انحراف برخی چهره های پابه سن گذاشته و مغبون حربه های استعمارگران، میتوانند سکان هدایت کشتی انقلاب را دست گرفته و تحولی جدی واساسی و بنادین در نظام مدیریت و اجرایی را سبب شوند. تحولی که همچون ماه های آغازین انقلاب، مبنای مشارکت دوباره و جمعی مردم در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و پشتوانه و خیزش عظیم ملی در حمایت از سیاست های کلان نظام و سیاسیون فرهیخته و کارآمد و منتخب مردم از بین نسل ماندگار ، دهه شصتی ها و چهره های نخبه و شاخص جوان امروز باشد.

#جنبش_دهه_شصتی_ها ، جنبش تحول خواهی و تغییر در نظام مدیریتی و اجرایی کشور و حتی تغییر و تطبیق قوانین زائد و دست و پا گیر با استانداردهای توسعه ای روز است. تحولی که سبب چابک تر شدن نظام تصمیم گیری و مدیریت و اجرای هدفمند تمهیدات و تدابیر توسعه ای اتخاذی با چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توأم با تضامین مربوط است.
تحولی که اگر قرار باشد، دهه شصتی سکان هدایت جمعیتی را در دست بگیرد، قطعاً می بایست ملزم به پاسخگویی و تحمل آسیب ها و زیان های ناشی از اهمال های قانونی، مدیریتی و اجرایی در مقابل مردم و دستگاه های نظارتی عاری از ویژه خواری و حمایت های سیستمی باشند.

اگر دهه شصتی را نسل سوخته ناشی از مصائب و چالش های تغییر نظام، کاستی های بعد از انقلاب و دوران جنگ و تحولات بعد ازجنگ می دانیم، قطع به یقین نسلی شایسته و فرهیخته می تواند باشد برای ورود به عرصه های مدیریتی و اجرایی و حتی سیاسی کشور و حضور در میدان کار وزار و تقابل با حربه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دشمنان انقلاب. که به حق نسلی متعهد به نظام هستند که هزینه های انقلابی شدن و انقلابی ماندن را پیش تر پرداخت و امروز آهن گداخته آماده شکل گیری و مشارکت در امور مملکت داری و صیانت از حقوق مردم انقلابی در پاسداشت از آرمان های ملی هستند.

با احترام
غلامرضا محمدی
مشاور دبیرکل حزب همت

جنبش دهه شصتی هاجنبش دهه شصتی ها، مبنای تحول توأم با درایت و تعهد و پیروزی در نظام مدیریتی و اجرایی کشور خواهد بود.دهه شصتیغلامرضا محمدیمشاور دبیرکل حزب همتها