دورهمی یاران همت با محوریت انتخاب اصلح از منظر قرآن

معیارهای قرآن در مورد شخص لایق مدیریت جامعه اسلامی واضح و روشن است ایمان اولین شاخصه ای که در قرآن برای افراد صالح ذکر شده است.

ملاک های انتخاب درست از دیدگاه قرآن کریم

شبکه خبری خوزستان : دورهمی یاران همت با محوریت انتخاب اصلح از منظر قرآن در شهرستان شادگان برگزار شد .

به گزارش شبکه خبری خوزستان در این نشست که در حسینه شادگان برگزار شد حمید رضا اکبری رئیس استانی حزب همت استان خوزستان بیان داشت : معیارهای قرآن در مورد شخص لایق مدیریت جامعه اسلامی واضح و روشن است ایمان اولین شاخصه ای که در قرآن برای افراد صالح ذکر شده است . شخص با ایمان در مسیر اجرای دستورات الهی گام برمی دارد و برای پیاده کردن آن در جامعه اسلامی تلاش میکند.

وی این ویژگی را آنقدر مهم بر شمرد و با ذکر آیه ای از قرآن بیان کرد : «افمن کان مؤمناً کمن کان فاسقاً» سجده/۱۸ ( آیا شخص مؤمن و شخص فاسق با هم برابر هستند؟! ).

اکبری در ادامه اظهار داشت: تقوا دیگر مزیتی است برای فردی که منصب مهمی را عهده دار می شود باید متقی و خداترس باشد تا این جایگاه را جولانگاه منافع شخصی و فامیلی نکند. و این مقام را وسیله ای برای رسیدن به رحمت الهی و خدمت خالصانه به خلق خدا بداند و در این جهت گام بردارد.

وی در تایید حرف خودبه آیه ای از قرآن کریم اشاره کرده و گفت: خداوند می فرماید: «ان اکرمکم عندالله اتقکم» حجرات /۱۳٫ کریم ترین و بزرگوارترین شما نزد خداوند متعال با تقواترین شماست!

اکبری در پایان سخنانش به وفاداری به نظام و آرمان های آن اشاره داشته و ادامه داد : «و ابراهیم الذی وفی» و ابراهیم کسی که (به پیمان خود) وفا کرد. نجم/ ۳۷٫ وفاداری به آرمان ها و اهداف بلند اسلام و نظام اسلامی آن قدر مهم است که «وفا»ی حضرت ابراهیم(ع) در یک آیه مستقل آمده است.

رئیس استانی حزب همت استان خوزستان گفت : با این که باقی کمالات حضرت ابراهیم(ع) را در یک آیه و به دنبال هم آورده است. «شاکراً لانعمه اجتباه و هداهُ» وی همچنین به اهلیت و لیاقت داشتن فرد با ذکر ایه«ان الله یأمرکم آن تودوا الامانات إلی اهلها» خداوند به شما امر می کند تا امانت را به اهلش بسپارید. نساء/ ۵۸٫

وی اظهار داشت : سرنوشت ملت بزرگ با داشتن هدف های مهم و نیز درگیر بودن با انواع مشکلات بیرونی و داخلی و. . . نیاز به فردی امین و لایق دارد تا با مدیریت صحیح و درست، بتواند این کشتی را در مقابل توفان های سهمگین داخلی و خارجی حفظ نموده و در مسیر درست هدایت کند.

وی همچنین در ادامه بیان داشت: این مهم آن قدر مورد توجه است که خداوند متعال کلمه «یأمرکم» را به کار می برد و امر به چیزی دلالت بر مهم بودن آن دارد.

رئیس استانی حزب همت خوزستان در آخر با ذکر اصل ولایت پذیری ادامه داد: آیات پیرامون اطاعت از ولایت در قرآن کریم خیلی زیاد آمده و من به ذکر بعضی از آیات به همراه ترجمه اکتفا کرده و از توضیح واضحات پرهیز می کنم. :«یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله» یعنی ای کسانی که به خدا ایمان آورده اید، (در هیچ کاری) بر خدا و رسول پیشی مگیرید. حجرات/۱٫ «اطیعوالله و اطیعوا الرسول و اولی الأمرمنکم» یعنی: از خدا و رسول و صاحبان فرمان اطاعت کنید. نساء/۵۹

در پایان این نشست همچنین ضمن درخواست از حاظران جهت تشویق حضور حداکثری مردم به پای صندوق های رای به پایان رسید.

\

تحولخواهیجوانانحزبحزب همتحزب همدلی مردم تحول خواه (همت)خوزستاندهه شصتیدهه شصتی هادورهمی یاران همت با محوریت انتخاب اصلح از منظر قرآن در شهرستان شادگان برگزار شدشادگانشهرستان شادگانهمت