آیا واقعاً مسئولین رده بالای ما در ایران زندگی می کنند؟

آیا واقعاً مسئولین  رده بالای ما در ایران زندگی می کنند؟

در کشور ما برخی از مسئولین رده بالا و تصمیم گیرنده های اصلی و کلان کشور نظرات و حرفهایی  بیان  می کنند که بسی جای تامل و تفکر در انسان ایجاد می کند که آیا فلان مسئول واقعاً در ایران زندگی میکند یا نه و آیا از واقعیات و حقیقت های جامعه و مشکلات مردم با خبر است یا نه ؟

در چند روز اخیر جناب آقای دکتر نوبخت در یک برنامه تلوزیونی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، دلیل اصلی تورم را با بیان شیوا و لبخند همیشگی خودشان تشریح کردند و فرمودند که دلیل اصلی تورم در کشور، وجود نقدینگی و پول زیاد در دست مردم می باشد که برای خرید به بازار و مراکز خرید می روند و چون تقاضا بیشتر از عرضه و ظرفیت تولید فلان کالا می باشد، باعث افزایش قیمت در بازار شده و در نتیجه باعث تورم در کشور می شود.

چنین اظهار نظر هایی نشان می دهد که ایشان واقعا از درد و مشکلات مردم با خبر نیستند و نمی دانند واقعاً در سطح جامعه مردم با چه مشکلاتی مواجه هستند و چگونه با گرانی ها و در آمد های پایین دست و پنجه نرم می کنند.

جناب آقای دکتر نوبخت :

بسیاری از مردم دارای حداقل درآمد هم نیستند و شاید به صورت روز مزد و ساعتی حقوق می گیرند ، آن هم به شرطی که کاری برای انجام باشد. در شرایط کنونی کشور که از یک سو سال هاست که با حداکثر تحریم های ناجوانمردانه در حال مبارزه هستیم و از سوی دیگر بیش از یک سال است با بیماری منحوس کووید ۱۹ شرایط اقتصادی کشور دچار مشکل شده است و بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شده و بسیاری از واحد های تولیدی و خدماتی به سمت تعطیلی و کاهش نیروی کار رفته اند.

آیا واقعاً این موارد را نمی بینید یا نمی دانید ؟

آیا واقعاً نوع نگرش و دیدگاه شما از اقتصاد و مشکلات اقتصادی جامعه در همین حد است؟

آیا تعریف شما از مردم و مشکلات مردم محدود به قشر خاصی از کشور می شود و از دید شما سایر ساکنان ایران جزو مردم این کشور محسوب نمی شوند؟

جناب آقای دکتر نوبخت :

بسیاری از مشکلات کنونی ایران از ضعف مدیریتی و نوع نگرش مسئولینی هستند که خود و اطرافیان خود را بالاتر از جامعه  و عموم مردم می دانند. این مشکلات ربطی به تحریم و سایر روابط خارجی و بین المللی ندارد و راه حل آن نیز در داخل کشور است.

منشاء بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی حال حاضر از داخل کشور است، از مسئولینی که توانایی حل مشکلات را ندارند یا  بنا به شرایط نمی خواهند مشکلات را حل کنند.

جناب آقای  دکتر نوبخت:

شما به عنوان یکی از مسئولین رده بالای کشور وظیفه دارید با دید واقع بینانه تر به مشکلات مردم و جامعه بنگرید و برای حل آنها حداکثر تلاش را انجام دهید.

اگر توانایی حل مشکلات را ندارید ، حداقل با حرف ها و نظراتتان نمک به زخم مردم نپاشید ، چون واقعیت مشکلات مردم و جامعه بسیار متفاوت تر از این چیزهایی است که شما و سایر مسئولین محترم تصور می کنید.

انشالله که خداوند متعال توفیق خدمت واقعی به ایران اسلامی را برای همه عنایت فرماید و شاهد آن باشیم که ایران روز به روز در مسیر پیشرفت وقله های موفقیت در جهان قدم بردارد.

مهندس محمد نامور

عضو شورای مرکزی و معاونت اجرایی حزب همت استان آذربایجان شرقی

 

آذربایجان شرقیایرانحزب مردم تحول خواه ( همت )حزب همتمحمد نامورمسئولین کشوریمعاونت اجرایی حزب همت استان آذربایجان شرقی