”این قافله به پایان راه نزدیک میشود”

”این قافله به پایان راه نزدیک میشود”

هر زمستانی که میاید و میرود هزاران ایثارگر دفاع مقدس روحشان پرواز میکند تا در طول این دوره (عمده عملیاتهای ایران در این فصل بوده است) با دوستان شهیدشان گپ و گفتی کنند و درد دلی داشته باشند .

اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم ، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان ‘ جانبازان و آزادگان) و در سال ۱۴۰۰ باید عددی حدود ۶۰ سال باشد و البته آسیب های روحی و جسمی وارده به این افراد ، آنان را مشابه پیرمردانی۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب های روحی و جسمی) نشان می‌دهد .
دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخر خط رسیده اند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان خود پیوسته اند .

آرام آرام جانبازان ، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را می بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع اینان می شنویم .

تا ده سال اینده ، اگر خبرنگارانی
هوس مصاحبه و گفتگو با یکی
از رزمندگان زنده مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر ،
کوه به کوه و دیار به دیار روزها و ماهها ، بگردند ، تا شاید بتوانند یک کهنه سرباز پیر و فرتوت ، که نای سخن گفتن
نداشته باشد را پیدا کنند تا
مصاحبه ای نمایند .

امروزه اغلب پیکرهای شهیدان
تازه تفحص شده ، بیکس و کار
هستند ، چون اغلب پدران و مادران
این شهیدان مظلوم دارفانی را
وداع گفته اند و چه بسیار از این شهیدان غریبانه بخاک سپرده میشوند .

مسئولین عزیز و شیفتگان خدمت!!! ، جانبازان و ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را نیز همچون شهیدان تازه تفحص شده تفحص نمایید شاید که دردشان را امروز پیدا کنید .
مطمئن باشید خیلی زود دیر می شود .

خداوند به همه این عزیزان بازمانده از آن دوران سخت و تحمل کنندگان سالها درد و رنج ، پاداشی در خور (دیدار دوستان شهیدشان ) را عطا نماید .

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

''این قافله به پایان راه نزدیک میشود''