حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

بیانیه روز تهران از نگاه حزب همت

بیانیه روز تهران از نگاه حزب همت

امروز چهاردهم مهرماه، روز تهران زیبای ماست که متاسفانه مدت هاست زیبایی های آن به فراموشی سپرده شده است . خبری از کوچه باغ های شمیران نیست ، سالهاست کوه های زیبای تهران بزرگترین گمشده مردم ما شده است ، سالهاست توچال پر برف را در تمام فصول سال نمیتوانیم ببینیم ، چنارستان خشک شده ی تهران دلگیر از بی تدبیری ماست .
تهران ، پایتخت زیبای ما که متاسفانه سالهاست که با دو پدیده آلودگی های مختلف از جمله آب ، هوا و خاک و همچنین ترافیک دست پنجه نرم می کند و تلاش مسئولین شهری نتوانسته گره از این معضل کور شهر زیبای ما باز کند و سالهاست انگار کسی کوچه باغ های تهران را دزدیده و برج زیبای آزادی را در تلی از دود در خود فرو برده است و آسمان تهران را خالی از بادبادکهای رنگی کودکان کرده است و آدمهای مهربان شهرمان را با ساعت ها معطل کردن در ترافیک به کوهی از خشم بدل ساخته است و میترسیم کلاغ ها ، آخرین بازماندگان آسمان تهران نیز قید این آبی دود گرفته را بزنند و آنها نیز مجبور به کوچ اجباری شوند .
امروز چهاردهم مهر ماه ، روز تهران زیبای ما است که علیرغم گم شدن زیبایی های آن ، هنوز هم در کوچه پس کوچه های شهرمان میتوان مردمان باصفایی را دید که در رنج ها و مشکلات بیش از هر زمان دیگری در کنار هم ایستاده اند اما :
« متاسفانه امروز تهران تنها محلی برای زنده بودن است و نه محلی برای زندگی کردن »
حزب همدلی مردم تهران (همت) بر این باور است که ۱/۶ مردم کشور که در تهران زندگی میکنند لایق این سختی ها نیستند . پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ایی و به عنوان یک کشور کهن در لایه هایی از بی مبالاتی ، بی تدبیری و بی انگیزگی مدیران شهری خود محاصره شده است .
کودکان و سالمندان این شهر نیاز به هوای پاک و سالم دارند . مردان و زنان شاغل در محل کار و خانه نیاز به تردد و زندگی آرام دارند .
آیا هیچ کدام از اینها برای این اقشار مهیا می باشد ؟ آیا وجود این تعداد پادگان و مراکز نظامی در شهر تهران و اطراف تهران آرامشی برای مردم میگذارد ؟ آیا وجود دولتی چنین فربه و چاق در تهران مخل آسایش زندگی مردم نمی باشد ؟ سرانه فضای سبز تهران در مقایسه با پایتخت های دیگر دنیا چگونه است ؟ آیا ما نیز همانند تمام شهرهای بزرگ دنیا ، مرکز شهری بلند مرتبه و حاشیه هایی کوتاه قامت و سالم داریم ؟ آیا تپه های عباس آباد یکبار برای همیشه میتواند DOWN TOWN تهران باشد ؟ آیا یکبار برای همیشه میتوان ارتفاعات تهران را از دست غارتگران و زمین خواران دولتی و غیر دولتی نجات داد ؟ کریدور بادهای شمال غربی به جنوب شرقی تهران نباید برای همیشه جهت پاکسازی آلودگی هوای تهران باز باشد ؟ آیا انتخاب منطقه ۲۲ تهران برای بلند مرتبه سازی جز یک فاجعه زیست محیطی چیز دیگری بود ؟ آیا جنگل سرخه حصار را به عنوان آخرین زیستگاه طبیعی تنفسی میتوانیم حفظ کنیم ؟ وجود صنایع خطرناک ، مسموم و مزاحم در اطراف تهران از جمله شرکت های تصفیه دوم روغن ، تولید حشره کش ها و انبارهای خطرناک آز بست نمیتواند زمینه ساز فجایعی بالقوه برای مردم باشد ؟
حزب همدلی مردم تهران (همت) همانطور که بارها اعلام کرده انتقادی نمیکند مگر آنکه برای آن پیشنهادی داشته باشد .
لذا پیشنهادات ذیل را برای ارتقای سطح زندگی مردم در تهران ارائه می گردد :
۱- استفاده شهرداری تهران از رفراندوم های شهری برای اجازه از مردم جهت حل برخی از معضلات بزرگ این کلانشهر .
۲- خروج پادگان ها و مراکز نظامی از کلانشهر تهران و تبدیل آنها به فضای سبز شهری و بوستان هایی جهت تمدد اعصاب مردم .
۳- پیگیری جدی نمایندگان مردم شهر تهران در خصوص قانون انتقال پایتخت که سالهاست بدون پیگیری و راکد باقی مانده است .
۴- الزام تعطیلی یا جا به جایی صنایع خطرناک از اطراف تهران
۵- باز پس گیری ارتفاعات تهران از زمین خواران دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی
حزب همدلی مردم تهران (همت) به عنوان حزب اختصاصی استان تهران خود را ملزم می داند تا خواسته های منطقی مردم را به گوش مسئولان استان برساند .

سید احمد نبوی
دبیر کل حزب همدلی مردم تهران (همت)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.