حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
بیانیه چهارم هفته جوان: جوان تحول خواه و مطالبه گری هوشمندانه

بیانیه چهارم هفته جوان: جوان تحول خواه و مطالبه گری هوشمندانه

بیانیه چهارم هفته جوان:

جوان تحول خواه و مطالبه گری هوشمندانه

بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیم
لَّا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا
خداوند بیان بدی‌ها را بصورت بلند و آشکار دوست ندارد #جز_برای_کسی_که_بر_او_ستم_رفته_باشد ، و خداوند همواره شنوا و داناست.”سوره نساء.آیه ١۴٨”
«از نظر من هیچ کس مصونیتِ آهنین ندارد همه در مقابل قانون و مسئولیت‌های خودشان پاسخگو هستند و باید جواب دهند. همیشه این ملت نیاز دارد به اینکه مسئولان پاسخگوی مسئولیت‌های بزرگ خودشان در مقابل ملت باشند و روح پرسش و مطالبه‌گری در مردم وجود داشته باشد.»
“مقام معظم رهبری”
زندگی در #جامعه_مدنی و قانونمند، همواره به انسان ها این #حق_قانونی را می‌دهد که در خصوص وضعیت پیرامون خود از هر لحاظ پرسشگر بوده و خواسته ها، نیازها و انتقادات خود را در هر موضوعی مطالبه و تا حصول نتیجه و مطلوب پیگیری نمایند. ازینرو هر فرد در جامعه مدنیِ محلی، منطقه ای، شهری، کشوری و جهانیِ خود دارای حقوقی مکتوب و معین است که باید نسبت به آن #آگاهی کسب نماید.
آگاهی از حقوقِ مدنی اولین گام در راستای مطالبه گری ست اما توجه به این نکته ضروریست که این هدف چگونه رشد یافته و طی مسیر نماید.
قطعاً رسیدن به مطلوب، تنها در صورتی محقق خواهد شد که از مسیر صحیح پیروی نموده و با ظرافت و هوشمندی پیشروی کند و این مهم نیز، مگر با شناخت اولیه قوانین و یا در برخی موارد، مشورت با متخصصین حوزه مورد مطالبه، بدست نخواهد آمد.
مطالبه گری در درون خود نوعی آرمانگرایی را نمایندگی میکند، لذا جامعه بدون مطالبه، جامعه ای مرده و بدون آرمان است. حال که #پویایی_جامعه به حضور جوانان آگاه و پیگیر وابسته است؛ جوان مطالبه گر، باید بداند در صورتی هوشمندانه و رو به سوی هدف گام بر میدارد که نکات زیر را در #حرکتِ_مدنی خود مد نظر قرار دهد:
۱)مطالبات باید متضمن ارزش های واقعی و آرمان های یک جامعه باشد و مغایرتی با قانون و عرف حاکم بر آن جامعه نداشته باشد.
۲)توجه به نحوه درخواست و چگونگی پیگیری آن مهم است، اگر بهترین مطالبات هم به شیوه ناصحیح و از راه های غیرقانونی دنبال شود قطعاً نتیجه ای جز دور شدن از هدف و مستور ماندن حقیقت نخواهد داشت.
۳)آگاهی از نهاد مسئولِ هدف مورد مطالبه بسیار ضروری ست و از انحراف موضوع جلوگیری خواهد نمود، یعنی مرجع اصلی که او را مورد خطاب مطالبه قرار میدهیم شناخته و از اختلاط مباحث خودداری نماییم.
۴)مطالبه گری باید در زمان مناسب خود صورت پذیرد تا رسیدن به مطلوب در بهترین شرایط خود قرار گیرد.

از آنجا که وجود شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش روحیه مطالبه‌گری مردم و اجبار به پاسخگویی بسیاری از مسئولین شده است؛ این امر را باید به فال نیک گرفت چون در #نظام_جمهوری_اسلامی مردم صاحب اصلی نظام و کشور هستند و #شفافیت هرچه بیشتر باعث #اعتماد_عمومی و #همدلی هرچه بیشتر خواهد شد و زمینه گفتگو و تبادل نظرات را ایجاد خواهد کرد.
#هوشیاری_مردم، انسجام و یکپارچگی مسئولان کشور در مقابله با دست های پشت پرده آشوب ها، بیداری و دقت نظر دستگاه های امنیتی و انتظامی و آمادگیِ حداکثری برای احتمالاتِ حداقلی و البته اهتمام دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالباتِ صحیحِ بر زمین مانده مردم و از بین بردن زمینه های سوءاستفاده دشمن، راهکارهای اصلی مقابله با بحران آفرینی هاست.
نحوه ی مطالبه گری هوشمندانه در آیات الهی، علی الخصوص آیه فوق الذکر و در کلام و خواست رهبر فرزانه مان از جوانان آمده است فقط باید در این خصوص آگاهانه عمل کنیم.
#سازمان_جوانان_حزب_همت بر این باور است که با #تعامل_سازنده مردم و مسئولین، و #کسب_آگاهی و داشتن #سعه_صدر می توان گام‌های موثری در تقویت کشور برداشت، قطعاً حیات و پیشرفت روزافزون و جهانیِ #جامعه_مدنی_اسلامی ما منوط به ایجاد روحیه #مطالبه‌گری_هوشمندانه در آحاد جامعه است.
اولین مطالبه من به عنوان یک جوان تحول خواه در سال جدید و در شب نیمه شعبان، از خدای صاحبِ عالمِ امکان، تحولِ حالِ آشفته ی این روزهای ما به بهترین حال، با تعجیل در ظهور مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. #اللهم_عجل_لولیک_الفرج

فاطمه سیداحمدی
دبیر سازمان جوانان حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.