حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
گزارش ضیافت بزرگ افطار با همراهی اعضای حزب همدلی مردم تهران (همت)

جانشین دبیر کل حزب همت: فساد اقتصادی در سکوت احزاب شکل گرفت.

جانشین دبیر کل حزب همت:
فساد اقتصادی در سکوت احزاب شکل گرفت

سکوت معنادار دو جریان بزرگ سیاسی کشور در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی موجب کاهش اعتماد عمومی گردیده است.

مرتضی فغانی جانشین دبیر کل حزب همت در مراسم افطاری اعضای این حزب با بیان این مطلب افزود: متاسفانه طی چند دهه اخیر دو جریان حاکم و قدرتمند سیاسی کشور، نه تنها نسبت به عملکرد ضعیف و اشکالات خود پاسخگو نبوده اند، بلکه در قبال مفاسد اقتصادی افراد وابسته و یا نزدیکان خود سکوت اختیار کرده و یا فرافکنی نموده اند، که این امر آسیب بزرگی به سرمایه اجتماعی آنان زده است.
وی بی تفاوتی افکار عمومی به مفاسد اقتصادی چند هزار میلیارد تومانی و گردن کشی متهمان این گونه مفاسد در روند رسیدگی را از جمله ناکارآمدی احزاب سیاسی طی این سالیان دانست و اظهار داشت: اگر احزاب کشور، فارغ از گرایش سیاسی راست و چپ در مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشگام شده و منافع ملی و مردم را در نظر می گرفتند، امروز شاهد روند رو به رشد مبالغ فساد اقتصادی از ۱۲۳ میلیارد تومان در دهه ۷۰ به چندین هزار میلیارد تومان در دهه ۹۰ نبودیم.
فغانی یکی از دلایل مهم پیروزی ایران در مقابل استکبار جهانی در جنگ تحمیلی را مشارکت مردم دانست و گفت: روحیه مردم به دلیل رفتار برخی از مسئولان تضعیف شده و باید تلاش کرد با بازگشت اعتماد ، جامعه آمادگی لازم برای مشارکت در جنگ اقتصادی را پیدا کند.
جانشین دبیر کل حزب همت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تشکیل دولت جوان وحزب اللهی ادامه داد: عدالت خواهی گفتمان دهه آینده در کشور خواهد بود و شعار خدمت به مردم بدون عمل دیگر جذابیتی نخواهد داشت.
وی کرسی‌های قدرت در انتخابات آتی مجلس و دولت را متعلق به احزاب جوان و مستقلی دانست که علاوه بر داشتن علم و دانش روز، از انگیزه کاری و انقلابی دهه ۶۰ برخوردار باشند.
فغانی بی ادعایی، مطالبه گری و تحول خواهی را از جمله خط و مشی های حزب همت برشمرد و تاکید کرد: در دهه چهارم انقلاب دیگر زمان کنار گذاشتن ژنرال های پر مدعا فرا رسیده و باید جوانان با استعداد و انقلابی عرصه های مدیریتی کشور را در اختیار بگیرند و همانند دوران دفاع مقدس در جهاد اقتصادی نیز برای رسیدن به ایرانی آباد و مدرن جانفشانی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.