حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
سوالات حزب همت از سران قوا در مورد مصوبه گرانی 300 درصدی بنزین

سوالات حزب همت از سران قوا در مورد مصوبه گرانی ۲۰۰ درصدی بنزین

سوالات حزب همت از سران قوا در مورد مصوبه گرانی ۲۰۰درصدی بنزین

بنام خدا و با سلام

تحلیل وقایع روز

روسای محترم قوای مجریه ، مقننه و قضاییه جمهوری اسلامی ایران

همانگونه که مستحضرید پیرو مصوبه اتخاذ شده توسط شورای هماهنگی اقتصادی کشور در خصوص افزایش۲۰۰ درصدی نرخ بنزین و اجرایی شدن مصوبه مذکور توسط دولت محترم، سوالات بسیاری در اذهان عمومی ایجاد گردید که حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) به عنوان حزبی برآمده از میان بخشی از مردم، خود را مسئول طرح این سوالات و پیگیری دریافت پاسخ آن ها میداند. از سوی دیگر بر اساس حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم اتخاذ شده و نیز با توجه به ناآرامی هایی که در سطح میهن عزیزمان اتفاق افتاد شرایط را بر آن دیدیم که تا زمان برقراری آرامش در جامعه نسبت به طرح سوالات خود اقدام نکنیم. امروز با توجه به بهبود این شرایط بر خود واجب می‌دانیم تا سوالات مطرح در ذهن مردم نجیب و رنج کشیده ایران را از شما پرسیده و به عنوان یک حزب مطالبه گر از شما بخواهیم تا پاسخ دقیق، شفاف، مستند و مستدل برای کلیه این سوالات ارائه نمایید.

ریاست محترم قوه مجریه :
۱- چرا افزایش نرخ بنزین مطابق با قانون هدفمندی یارانه ها در طول ۶ سال گذشته و با شیب ملایم اجرا نشد و چرا چنین روشی با این سطح از شتابزدگی جایگزین قانون گردید؟
۲- چرا آقای وزیر نفت تنها چند روز قبل از اجرای این تصمیم، این موضوع را تکذیب کردند و اعلام کرد هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است و مردم نگران نباشند .آیا این دروغ در روز روشن آسیبی به اعتماد مردم نیست ؟
۳- چرا زمان اجرای تصمیم مذکور دقیقا در شب میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و درست قبل از کنگره اندیشمندان جهان اسلام در تهران انتخاب شد که باعث تکدرخاطر جامعه مسلمان و غیور ایران و شکستن شان ایرانیان گردید؟ آیا تعمدی در این تقارن زمانی وجود دارد یا حاصل بی دقتی در تصمیم است؟
۴- چرا قبل از اجرای این تصمیم با مردم گفتگو نکردید ؟ آیا به مردم اعتماد ندارید ؟ تاریخ بدرستی نشان داده است که مردم ما در طول ۴۰ سال گذشته هیچگاه دولتمردان صادق و شفاف خود را تنها نگذاشته‌اند و این دولت ها بودند که پشت درهای بسته در حق مردم کوتاهی کردند.
۵- چرا مردم را با خنده های تمسخرآمیز خود به سخره می‌گیرید و در مصاحبه های خود می‌گویید:”من هم مثل همه مردم ایران، صبح جمعه از تغییر قیمت بنزین با خبر شدم! آیا این برخورد در شـان رئیس قوه مجریه کشور است؟ در صورتیکه معاون وزیر کشور اعلام می‌کند که جنابعالی از زمان و نحوه اجرای طرح کاملا مطلع بوده‌اید.

ریاست محترم قوه مقننه :

۱- علیرغم اطلاع قبلی جنابعالی از تصمیم مذکور و آگاهی از ضوابط قانونی از نقش نمایندگان مردم در اخذ این تصمیم، چرا نمایندگان مجلس را از چنین اتفاق مهمی بی اطلاع گذاشتید ؟
مگر شما با رای همین نمایندگان به ریاست مجلس انتخاب نشدید ، پس چرا به ۲۸۹ نماینده دیگر مردم خیانت کرده و حق تصمیم گیری به آنها ندادید ؟
۲- پس از اعلام خبر شبانه و غافلگیرانه به مردم ( معمولا از اصل غافلگیری برای دشمن استفاده میشود) آیا این امکان برای شما وجود نداشت تا به نمایندگان به فوریت خبر بدهید تا آنان با موضع گیریهای تند علیه این تصمیم مضحکه خاص و عام نشوند .

 ریاست محترم قوه قضائیه:

۱-در جایی از قول شما نقل شده بود که با اصل تصمیم موافق بوده اید ولی نحوه اجرای آن در جلسه مذکور قید نشده بود ، آیا این حرف صحیح است ؟ اگر پاسخ شما مثبت است، اکنون که آرامش حاصل شده است نمی خواهید به مردم بگوئید که روسای دو قوه شما را در نحوه اجرای طرح مذکور دور زده اند؟ ( فعالیت ۹ ماهه گذشته شما شیرینی مبارزه با فساد را در اذهان ایجاد کرده بود ) این برای ادامه حمایت های مردمی از مسیر شما بسیار لازم و واجب است.
۲-امروز که به شرایط عادی کشور بازگشته ایم جهت آسیب شناسی موضوع و عدم تکرار این‌گونه مسائل با مردم در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت‌و‌گو می‌کنید؟
۳-معمولا در چنین اتفاقاتی باتوجه به ضرب المثل معروف ایرانی که ” تر و خشک با هم می‌سوزند” ، آیا شما می خواهید با خاطیان امنیتی و انتظامی برخورد جدی تری کنید؟ از شما می خواهیم شرایط آزادی بی گناهان بسیاری که اکنون در زندان ها به سر می‌برند را فراهم نمایید و البته با اغتشاشگران واقعی با اشد مجازات برخورد کنید.
۴-آیا شما شرایط پرداخت دیه حکومتی را به جان باختگان و کسانی که در صحنه درگیری‌ها رهگذری بیش نبودند، مهیا کرده‌اید؟

همچنین سوالاتی مشترک از شما سران محترم قوا داریم:

۱ – مردم برای اعلام اعتراض قانونی خود به بی تدبیری ها و جلوگیری از فشار بر معیشت خود ، کجا و چگونه میتوانند اعتراض قانونی و مدنی خود را اعلام کنند ؟
(مقام معظم رهبری بارها صراحتا اشاره داشته اند که مردم و مسئولان اجازه دارند که نظرات و تصمیمات ایشان را به بوته نقد بسپارند، شما سران قوا چه ساز و کاری برای مردم در این خصوص فراهم نموده اید و آیا این نقد پذیری در قوای سه گانه نیز وجود دارد؟ آیا روش، زیرساخت و مکان خاصی برای نقد و اعتراض به تصمیمات شما عزیزان به صورت مستقیم توسط مردم وجود دارد؟ )

۲- آیا امکان مرزبندی بین مردم نجیبی که به تصمیم مذکور معترض بودند (که بسیارند) و اغتشاش گران (که تعداد اندکی بودند) وجود نداشت؟

۳-آیا قطع اینترنت و محروم نمودن میلیون ها ایرانی شاغل در این حوزه از حقوق به حق خود، تنها راه حل فروکش کردن اغتشاشات و برقراری امنیت بود؟

۴- آیا عملکرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که توسط ریاست محترم جمهور مورد تقدیر قرار گرفت را در راستای بیان مطالبات واقعی مردم معترض، میدانید؟ آیا این رفتار یک جانبه و غیر منطقی صدا و سیما در هماهنگی با شما صورت نگرفته است؟ آیا بر خلاف نظر عمومی مردم، مباحث مطرح شده توسط افرادی که به نمایندگی از قوای محترم در رسانه ملی حاضر هستند را منطقی و اقناع کننده تشخیص میدهید؟

در پایان از هر روسا قوا میخواهیم تا با تشکیل کمیته ای حقیقت یاب و با حضور نماینده ای از بیت رهبری معظم برای اولین بار زمینه های پاسخگویی به مردم را بطور جدی عملی نمایید و هر شخصی در هر مقامی کوتاهی کرده است مسئولیت خود را بپذیرد شاید که با این روش مردم بار دیگر شما را در آغوش خود بگیرند.

همچنین اعتقاد داریم شما سران سه قوه باید آمادگی و توانائی پاسخ به اعتماد مقام معظم رهبری نسبت به خود را با جلوگیری از افزایش و گسترش لجام گسیخته قیمت ها داشته باشید، در غیر اینصورت آیا این اعتماد و از خودگذشتگی بار دیگر تکرار می‌شود؟

سوالات ما و مردم شریف ایران محدود به موارد فوق الاشاره نیست اما شاید دریافت پاسخ های صادقانه و شفاف در این موارد، مرهمی بر آلام جامعه باشد. در انتها از مردم عزیز و بزرگوار ایران اسلامی تقاضا داریم تا با هدف ارتقای فرهنگ مطالبه گری و رساتر شدن صدای جامعه دست در دست هم بگذاریم و با نهادینه سازی تحزب در کشور از زیرساخت ها و قوانین موجود در کشور بهره مند شویم و از ساحت مقدس مردم و حقوق حقه ایشان در مقابل هر گونه سومدیریت و یا سو استفاده دشمنان جلوگیری کنیم.

حزب همت بار دیگر با اعلام حمایت از رهبری معظم انقلاب در بزنگاه های انقلاب و اعلام برائت دائمی از اراذل و اوباش در غارت و تخریب اماکن عمومی و دولتی و اموال خصوصی مردم با تمام قوا از حق پرسشگری و مطالبه گری مردم سختی کشیده و معترض حمایت کرده و خواهد کرد .

حزب همدلی مردم تحول خواه (همت)

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.