حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
#آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات یا #مطالبه_گری_از_مردم

#آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات یا #مطالبه_گری_از_مردم

#آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات یا #مطالبه_گری_از_مردم

این روزها خبرهای بسیار اندوهبار از مرگ ناگهانی هموطنان عزیز بر اثر ابتلا به #ویروس_کرونا در سراسر کشور به گوش می رسد. اما چیزی که در این میان این تلخی را دو چندان می کند، نحوه برخورد عجیب و باورنکردنی #اصحاب_رسانه_ملی با مردم است. مردمی که اکثرشان از قشر مستضعف هستند و برای شکستن #خودقرنطینگی با خود می گویند : #فکر_نان_باش_که_سلامتی_آب_است”.

همه می دانند که رسالت رسانه #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات_جامعه است، اما این روزها برخی از گزارشات اینطور القا می کنند که مردم صرفاً به خاطر هیجان و تفریح، از جان شیرینشان گذشته اند و در خیابانها و بر سر کارهایشان حاضر شده اند و هیچ کجا حرفی از #تلاش برای پیدا کردن لقمه نانی حلال برای سفره های خالی تر از خالی مردم به گوش نمی رسد و جالبتر آنکه کسی هم نیست از این دوستان بپرسد مگر در حال مصاحبه با #اختلاسگران و #دزدان_بیت_المال هستید که اینگونه #طلبکارانه و از #بالا_دست مردم را #بازخواست می کنید؟
اینجانب به عنوان #عضو_شورای_مرکزی_حزب_همت از دوستان محترم #رسانه چند #سوال دارم. به جای #مطالبه گری از #مردم_مستضعف آیا بهتر نیست:

۱- جهت ” #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات” به جای گرفتن یقه مردم، به سراغ #مسئولین بروید و از ایشان بابت اجرای #رویکردهای_متضاد که منجر به این همه شلوغی معابر شده، #سوال بپرسید؟ در خصوص علت عدم اجرای فرآیند “#ایزولاسیون” و “#قرنطینه” کردن مردم #توضیح بخواهید؟ چرا #مسئولین_مرفه، از مردم می خواهند “#خودقرنطینگی” را اجرا کنند؟ آیا این به دلیل فرار از #مسئولیت نیست؟ توضیح بخواهید که چگونه ممکن است دستور بازگشایی ادارات و کارخانجات را صادر نمود و بعد از مردم خواست که بیرون نیایند؟ بپرسد برای جلوگیری از بروز اختلافات خانوادگی و افسردگی های ناشی از #خود_قرنطینگی چه تدابیری اندیشیده اند؟

۲- جهت ” #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات” به سراغ #محققان و #پژوهشگران این حوزه رفته و در خصوص تحقیقاتی که تا به حال برای کشف #پادزهر این #ویروس_منحوس انجام داده اند ، #گزارش بخواهید؟ مگر نه اینکه این محققان محترم با #هزینه_بیت_المال برای چنین روزهای سختی تربیت شده اند؟ پس چرا مردم باید به جای شنیدن خبرهای خوش تحقیقاتی ، دست به #دعا باشند و امید به موفقیت محققان #بلاد_کفر داشته باشند؟

۳- جهت ” #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات” به سراغ مسئولین مولد “#ژن_خوب” که این روزها از دور و نزدیک شنیده میشود تصمیم دارند برای خلاصی از شر ” #ژن_های_ضعیف” ، سیاست ” #ایمنی_گله ای ” را در پیش بگیرند ، رفته و از آنها درباره صحت و سقم این اخبار سوال بپرسید؟

۴- جهت ” #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات” به سراغ #مسئولین_مالی مملکت رفته و از آنها بخواهید که چرا دولت #حقوق دو ماه پیش رو کارگران و کارمندانی را که حقوقشان در حد پایه حقوق وزارت کار است را به صورت #پیش_پرداخت، واریز نمی کند تا این مردم شریف با خیال راحت حداقل دو ماه پیش رو را به ” #خودقرنطینگی” بپردازند؟

۵- جهت ” #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات” به جای تلف کردن زمان با ارزش جهت بزرگنمایی آمار #مرگ_و_میر در کشورهای درگیر، #شفافیت_خبری از وضعیت وخیم داخلی را سرلوحه کار رسانه ای قرار دهید ؟ #شفاف_سازی در خصوص #اخبار_ضد_و_نقیض منتشر شده در #فضای_مجازی و #رسانه_های_معاند، نتیجه ای جز ایجاد فاصله های عمیق بین #مردم و #رسانه_ملی ، در پی نخواهد داشت.

۶- جهت ” #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات” از #مسئولین_نجومی_بگیر در خصوص تعیین وضعیت و برنامه های اجرایی جهت تامین معیشت #کارگران_روزمزد ، سوال نمائید. این روزها و در پی این #رکود_اقتصادی شدید جهانی، کارگران روزمزدی که بسیار پایین تر از #زیر_خط_فقر ، ” فقط ” #زنده هستند، با مشقت های فراوانی جهت تامین مایحتاج ساده #نان_خالی و #ماست، روبه رو هستند.

و در نهایت درست است که ” #آگاه_سازی_عمومی_از_واقعیات_جامعه رسالت اصلی #رسانه است ، اما اطمینان دارم اصحاب رسانه به هیچ کدام از این ” بهتر بودن ها ” عمل نخواهند کرد ، چراکه اساساً در مملکتی که اکثر مسئولین آن نیازی به #پاسخگویی و #شفاف_سازی نمی بینند و مردم آن هم به دلیل #نجابت_ذاتی که دارند ، #مطالبه گری را سالهاست که فراموش کرده اند، به جای ” #آگاه_سازی ” بهترین گزینه ” به سخره گرفتن” مردمی است که علیرغم همه سختی های معیشتی ، باز هم در مقابل دوربین صدا و سیمای ملی شرمنده شکستن ” #خودقرنطینگی ” هستند.

به امید روزی که این #آگاه_سازان_سیمای_ملی به این سطح از #خودآگاهی برسند که هیچ کجای دنیا نحوه بر خورد با ” #ولی_نعمت ” ، #تحقیر و #بی_احترامی نیست، تا بتوانند در گام بعد، این خودآگاهی را به فرآیند ” #آگاه_سازی_عمومی ” تبدیل کنند .

و من الله التوفیق
#نادیا_وکیلی
#عضو_شورای_مرکزی_حزب_همدلی_مردم_تحول_خواه ( #همت )

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.