حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
گفت و گویی صادقانه با مردم ایران

گفت و گویی صادقانه با مردم ایران

“گفت و گویی صادقانه با مردم ایران”

به نام خدا و با سلام

احتراما به استحضار مردم شریف ایران می رساند حزب همت که جوان ترین حزب کشور می باشد، طی دوره موجودیت خود، ده ها بار با استناد به موارد قانونی نسبت به کاستی ها و کوتاهی های صورت گرفته در مدیریت کشور و همچنین اعلام اعتراضات مردمی به عنوان حزبی که برخاسته از بطن جامعه می باشد، نسبت به بخش هایی از مسئولیت سردمداران مختلف کشور انتقاداتی را در قالب نامه، بیانیه، پیام، و … اعلام نموده است و در مواردی نیز جهت رعایت انصاف از برخی مسئولین کشور که عملکرد شایسته ای داشتند تقدیر و تشکر نمود.

کلیه این موارد از دیدگاهها و مطالبات مردم نشات گرفته بود ، انتقاداتی که نوک تیز آن در برخی موارد ، روسای محترم سه قوه، معاونین رئیس جمهور، وزرا و برخی سازمان های حاکمیتی را نیز در بر می گرفت که کلیه این انتقادات مستند به استناداتی متقن بود.

رعایت انصاف سیاسی چنان بود که این رد و تاییدها هیچ ریشه ای در مخالفت های جناحی نداشت بطوریکه در انتقادها و حمایت ها هر دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا مورد هدف مطالب و بیانیه ها و نامه های حزب همت بوده اند.

اما در مورد موضوع کرونا که قبلا نیز چند نقد جدی داشتیم امروز نیاز میبینیم که از مجموع اتفاقات سه ماه گذشته منصفانه حمایت هایی را به صورت مستند از کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله قوای مجریه و قضاییه ، نهادهای نظامی ، انتظامی و همچنین برخی نهادهای حاکمیتی داشته باشیم.

مواردی که ذیلا اعلام می گردد با لحاظ کردن محدودیت های شدیدی همچون تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران، پایین آمدن درآمدهای نفتی در یکسال گذشته، وجود بلایای طبیعی بسیار سنگین در طی ۲ سال گذشته و مسایلی از این دست می باشد. ( و صد البته بااستثنا کردن ۱۵ روز اول سردرگمی مسئولین کشور و عدم اعلام بموقع کشف ویروس کوید۱۹ در ایران )

مواردی چون:

✅ سرعت عمل دولت در تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

✅ پافشاری و جدیت تمام در فاصله گذاری اجتماعی کامل تمام شهر ها از هفته دوم اسفندماه که اوج این حرکت عظیم و رعایت مردم به دستورالعمل ها را می توان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه مشاهده کرد.

✅تامین وسایل بهداشتی نظیر مواد ضد عفونی کننده شامل الکل و ژل و … ، ماسک ، دستکش و لوازم مورد نیاز پرستاران، پزشکان و کادر درمانی

✅ سرعت عمل در تهیه لوازم بهداشتی برای مردم از اوایل فروردین ماه

✅ سازماندهی دولت برای تهیه و تامین ارزاق عمومی که برخلاف دیگر کشور های دنیا با کمبود شدید مواد خوراکی رو به رو شدند و نیز شاهد صف های طولانی که در فروشگاه های مواد غذایی بودند، ما در داخل کشور

با هیچ کمبودی در ایام قرنطینه مواجه نبودیم.

✅هماهنگی دستگاه های دینی و مذهبی از جمله حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعات جهت تعطیلی مساجد و حسینه ها از حدود ۲ ماه پیش

✅تعطیلی نماز جمعه به مدت سه ماه که در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بوده است بطوری که حتی در زمان جنگ تحمیلی با تهدیدهای صدام جهت بمباران این فریضه دینی، شاهد تعطیلی این مراسم نبودیم.

✅تعطیلی اماکن مذهبی مانند آستان قدس رضوی(ع) ، حرم حضرت معصومه (س) ، حرم حضرت شاهچراغ (ع) با هماهنگی نمایندگان ولی فقیه .

✅ تعطیلی اعیاد شعبانیه که رژیم گذشته نتوانست در تعطیلی این جشن ها اقدامی انجام دهد.

✅تامین بیمارستان ها به وسایل مورد نیاز روزانه و لحظه ای به دارو، تجهیزات، پزشک و کادر درمانی.

✅کنترل سریع بیماری علیرغم تبلیغات شدید جهانی علیه کشورمان

✅رتبه دوم درمان و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در دنیا ، طبق نظریه سازمان بهداشت جهانی

✅تمجید چندباره سازمان بهداشت جهانی از جمهوری اسلامی ایران بدلیل رعایت اصول بهداشتی

✅آزادی دائم و موقت هزاران زندانی عادی و امنیتی از زندان های کشور که‌یکی از خدمات در خور توجه قوه قضائیه بود .

✅یکی از اقدامات مهم دولت در این مدت، کمک های مالی به اقشار ضعیف جامعه علیرغم شرایط سخت کشور بود که به نکاتی از آن می پردازیم:

🔸وام زنان سرپرست خانوار ( برای ۲ تا ۳ نفر ۵۰۰ هزار تومان و برای چهار نفر و بیشتر ، یک میلیون تومان یارانه)

🔸کمک به حدود ۴ میلیون خانواری که درآمد ثابتی نداشتند مانند کارگران فصلی، رانندگان و … تا ۲ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه

🔸وام حمایت از اشتغال به ازای هر کارگری که اخراج نشود شامل ۱۱ رسته کسب و کار ها می گردید و شامل ۷۵ هزار میلیارد تومان به کارگاه ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط پرداخت می شود.

🔸وام ۲ میلیون تومانی به ۷۰ هزار کارگر ساختمانی که در سامانه مخصوص ثبت نام کرده اند.

🔸پرداخت کمک بلاعوض به سه ملیون سرپرست خانوار طی سه مرحله شامل مبالغ ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزارتومان.

🔸پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان برای بیکاران حاصل از تعطیلی کارگاه ها به صندوق بیمه بیکاری

🔸 پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه بگیر.

✅حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار ملت از دیگر موارد ستودنی مبارزه با این بیماری مهلک بود:

🔸ساخت بیمارستان و نقاهتگاه بزرگ ارتش تنها در ۴۸ ساعت در نمایشگاه بین المللی تهران

🔸راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت

🔸 ایجاد ۴۵۷۵ تخت نقاهتگاهی

🔸پایش سلامت و ضد عفونی خوردوها و بیمار سنجی مردم در ورودی و خروجی شهرها

🔸ضد عفونی کردن هر روزه خیابان ها و اماکن عمومی

🔸تولید ماسک، مواد ضد عفونی به وفور تا جاییکه امروز بزرگترین تولید کننده ماسک در منطقه باشیم.

✅همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز که مانند کوهی محکم پشتیبان مردم ایران زمین بود:

🔸 تولید و پخش ماسک های بهداشتی و مواد ضدعفونی

🔸کنترل ورود و خروجی شهرها

🔸 پایش سلامت و ضدعفونی کردن افراد و خودروها در ورودی و خروجی شهرها

🔸تولید وسایل مورد نیاز پزشکی از قبیل ماسک های حفاظتی و لباس های مخصوص کادر درمانی

🔸هدایت و تجمیع نیروهای بسیج مردمی جهت ضدعفونی شبانه روزی شهرها

🔸 توزیع و پخش هزاران بسته ارزاق بین خانواده های نیازمند در هر شهر و ادامه این کار توسط بسیج بصورت مداوم و فراگیر در سراسر کشور

اما از همه این موارد مهمتر حضور همیشگی شما #مردم که در تمام سختی ها پشتیبان کشور بوده اید قابل کتمان نیست. فعالیت صدها هزار جوان بی ادعا که شبانه روز تمام خطرات را به جان خریدند و خیابان های شهر را ضد عفونی کردند ، حضور خیرین که با کمک های خود به حمایت از خانواده های آسیب دیده پرداختند ، از خود گذشتگی صاحبان املاک که از دریافت کرایه های ۳ ماه خود صرف نظر کردند، حضور هنرمندان و ورزشکاران مردمی با کمک های جالب توجه خود .

از خود گذشتگی کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران با همه سختی ها و ناملایمات و تقدیم ده ها شهید بزرگوار از جراح و پزشک و پرستار و کادر خدمات درمانی ، اوج این ایثار و فداکاری بود.

کار بزرگی که تشبیه آن به دوران دفاع مقدس و رزمندگان آن دوره، کاری بسیار ستوده و پسندیده بود که مورد احترام همیشگی مردم ایران قرار گرفت.

حضور و کمک مردم، دولت، قوه قضاییه، نهادهای نظامی و حاکمیتی مثل ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و بنیادها و مجموعه های اقتصادی مختلف یکبار دیگر ایثار و ازخودگذشتگی دوران دفاع مقدس را یادآور اذهان عموم مردم کرد.

حزب همت ضمن تشکر و سپاس از تمامی دست اندر کاران این حماسه عظیم بر خود واجب می دید که از این همدلی و همت قدردانی نماید.

عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگو
نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند
” حافظ ”

#حزب_همدلی_مردم_تحول_خواه_همت

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.