حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
گزارش بازرسی حزب همت

اطلاعیه شماره ۵ / گزارش بازرسین حزب همت در پایان دوره فعالیت یکساله خود(شهریور ۹۸ تا شهریور ۹۹)

اطلاعیه شماره ۵ / گزارش بازرسین حزب همت در پایان دوره فعالیت یکساله خود(شهریور ۹۸ تا شهریور ۹۹)

گزارش بازرسان قانونی حزب همت

با سلام

همدلان همتی عزیز و ارجمند حزب همت

نظر به حسن توجه و اعتماد شما عزیزان در اولین کنگره ملی حزب همدلی مردم تحول‌خواه(همت) در شهریور ۱۳۹۸ موظف به انجام مسئولیت بازرسی این حزب به مدت یک سال شدیم و با توجه به اینکه دوره یکساله ما به پایان رسیده است و طبق اساسنامه انتخابات جدید تعیین بازرسان حزب را داریم، برخود واجب می‌دانیم تا در راستای شفافیت حزبی، گزارشی کامل از وظایف به انجام رسیده را به اطلاع مجمع عمومی حزب همت برسانیم:

  • با حضور مستمر در دفتر مرکزی حزب، بر عملکرد شورای مرکزی و دبیرکل محترم حزب نظارت کامل صورت پذیرفت.

  • با حضور در تمامی جلسات رسمی شورای مرکزی به تطابق کلیه مصوبات و تصمیمات شورا با مرامنامه و اساسنامه مصوب مجمع عمومی، نظارت صورت پذیرفت و تذکرات لازم در صورت نیاز ارائه می‌شد.

  • با بررسی اکثر جلسات سازمان‌‌ها و کمیته‌های حزب و مطالعه تمام صورتجلسه های این ارکان، روند کار اجرایی حزب مورد نظارت قرار گرفت. برخی کمیته ها بدلیل عدم فعالیت، منحل و بازسازی مجددی در آنها صورت پذیرفت که تاثیرات مثبتی در آنها مشاهده گردید و البته همچنان چندین کمیته غیرفعال نیز در حزب وجود دارد که انشالله با همکاری شورای مرکزی هرچه سریع تر این کمیته ها نیز فعال گردند.

  • کلیه دفاتر، اسناد و اوراق مالی حزب مورد بررسی قرار گرفته است و گزارش آن تا پایان مرداد ۱۳۹۹ در حساب صندق حزب بدین صورت بوده که مورد تایید بازرسان حزب می‌باشد.

درآمدها و هزینه‌های حزب همت از شهریور ۱۳۹۸ تا پایان مرداد ۱۳۹۹

مبلغ(ریال)

درآمدها

مانده از سال۱۳۹۸

۵۵۹.۶۲۷.۸۹۰

کل درآمدهای حزب از شهریور ۱۳۹۸ تا پایان مرداد۱۳۹۹

۱.۳۰۴.۳۰۰.۰۰۰

هزینه‌ها

جمع کل حقوق و بیمه کارمندان حزب از شهریور ۱۳۹۸ تا پایان مرداد۱۳۹۹

۹۷۰.۹۰۸.۸۷۳

جمع کل هزینه‌های جاری دفتر حزب از شهریور ۱۳۹۸ تا پایان مرداد۱۳۹۹

۳۷۸.۰۱۴.۹۴۰

مانده در صندوق تا پایان مرداد۱۳۹۹

۵۱۵.۰۰۴.۰۷۷

  • لازم به توضیح است که تاکنون کلیه حق عضویت‌ها در حسابی جداگانه نگاه داشته شده است که تا پایان مرداد ۱۳۹۹ مبلغ ۲۹۴.۸۹۱.۹۳۳ ریال جمع آوری شده است.

  • گزارش های شورای مرکزی و دبیرکل به صورت کامل مطالعه شد و مطابقت آن با اقدامات انجام شده و مصوب شده در طول مدت سالِ بازرسی مورد بررسی قرار گرفت.

  • نظارت بر حضور و غیاب اعضای شورای مرکزی طبق مفاد تبصره ۲ ماده ۱۲ اساسنامه حزب در هر جلسه صورت می‌گرفت و لازم به ذکر است که آقایان دکتر حبیب پیام، دکتر رضا زکی زاده و دکتر سید احسن علوی بدلیل غیبت‌های مکرر غیرموجه و به استناد ماده قانونی اساسنامه و تصویب شورای مرکزی، از این شورا حذف شدند و اعضای علی البدل به جای آنان به عضویت اصلی شورای مرکزی در آمدند

  • به کلیه گزارشات حاصله در خصوص تخلفات اعضا و مسئولین حزب رسیدگی و نظارت صورت می‌گرفت و گزارش آن به شورای مرکزی و به صورت مستقیم به شخص دبیرکل انتقال می‌یافت که در آن میان به برخی موارد از جمله اختلاف جزئی دو تن از اعضا شورای مرکزی و عدم فعالیت چندتن از اعضا شورای مرکزی مواجه شدیم که با درایت شخص دبیرکل، کلیه این موارد با همدلی این اعضا مرتفع گردید

 و در این راستا برساس پیشنهاد دبیرکل، یک کمیته انضباطی جدید در کنار شورای مرکزی و بازرسین شکل گرفت که خوشبختانه تاکنون به تشکیل جلسه آن نیازمند نشده‌ایم. همچنین یک مورد اختلاف دیگر در بدنه حزب بین چندتن از اعضا حزب وجود داشت که با خروج دو تن از اعضا از حزب این مورد نیز خاتمه یافت.

موضوع مهم:

  • بازرسان حزب درطول انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز در کنار دبیرکل حضور داشتند که نتایج آن در سایت حزب همت اعلام گردید. کلیه درآمدها و هزینه‌های حزب در این انتخابات بطور کامل رصد و حاصل آن که در گزارشات مسئول واحد مالی حزب در دفتر مرکزی وجود دارد، مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

در نهایت از کلیه همدلان، مسئولان ارکان، سازمان‌ها و کمیته‌های حزب که تا به امروز در پیشبرد اهداف حزب همت و تبیین جریان سوم تحول‌خواهی از هیچ تلاشی مضایقه نکرده‌اند و همچنین تعامل مثبتی که با تیم بازرسی حزب داشته‌اند، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

مجید آقائی                                                         منیژه امیریان                                                              مهری سروش

بازرسان قانونی حزب همت در دوره اول شهریور۱۳۹۸ تا پایان مرداد ۱۳۹۹‌

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.