حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
" آقای قالیباف، چه خبر است؟ "

” آقای قالیباف، چه خبر است؟ “

” آقای قالیباف، چه خبر است؟ “

خبری رسید که شاهکاری بی‌نظیر از رییس مجلس در تصویب بودجه ۱۴۰۰ شکل گرفته است؛ خبر این بود: رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق در ارقام قانون بودجه دست برده‌اند!!!

🔸آقای علی خضریان، نماینده مردم تهران در توییتی باقر قالیباف، رئیس‌مجلس و الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس را متهم به اعمال تغییرات گسترده در ارقام و اعداد بودجه پس از رای‌گیری و تصویب آن در مجلس کرده است .

🔹او خطاب به این دو نوشته “متاسفانه بررسی ⁧بودجه ۱۴۰۰⁩ حاکی از تغییرات گسترده ارقام و اعداد پس از رای‌گیری لایحه بودجه در صحن ⁧مجلس⁩ با اطلاع و تایید شما است.”

‏🔸تا آنجا که در کمال تعجب جدول‌ها ۲۵روز پس از تصویب بودجه ابلاغ شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

🔹 و در توییت دیگری از «ایجاد رانت» برای «عده‌ای خاص» خبر داده و گفته «تذکرات متعدد نمایندگان پیرامون این موضوع که شنیده نشد».

🔸این عضو و سخنگوی جبهه پایداری گفته با هدف «جلوگیری از یک ⁧رانت بزرگ⁩ که منجر به ذبح قانون‌گرایی در نظام بودجه‌ریزی کشور خواهد شد، این تخلف را پیگیری خواهم کرد.»

🔹بنظر میرسد منظور این نماینده محترم مجلس این‌ است‌ که قالیباف و نادران، با هدف ایجاد رانت برای یک گروه یا گروه‌هایی، اعداد و ارقام بودجه را تغییر داده‌اند و البته جزییات این تغییر را روشن و واضح نگفته است .

🔸اما آنچه روشن است اینست که در آستانه انتخابات دعوا میان اردوگاه قالیباف با پایداری‌ها بالا گرفته؛ و گویا در پاسخ ‌به توییت خضریان بوده که مجتبی توانگر نماینده نزدیک به قالیباف در توییتی به صادق محصولی، دبیرکل پایداری هشدار داد که «مسیر پاستور از تخریب بهارستان نمی‌گذرد» .

🔹همچنین نماینده دیگر تهران آقای مالک شریعتی تنها ۱۰ ساعت پس از درج خبر این رانت بزرگ از کذب بودن ادعای آقای خضریان نماینده دیگر مردم همان حوزه انتخابیه خبر میدهد .

🔴 اما چند موضوع مهم در این مطلب نهفته است که حزب همت در راستای مطالبه گری و ایجاد شفافیت و پاسخگویی به مردم خواهان روشن شدن آن است.

۱– چگونه است که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان یک حوزه انتخابیه با یک نگرش سیاسی مشترک از یک لیست سیاسی همسو ، یک مطلب مشترک مهم را با ۱۸۰ درجه اختلاف بیان می‌کنند؟

۲– آیا دولت که ارائه دهنده لایحه بودجه بوده است متوجه این مغایرت نشده است؟ یا با هماهنگی و موافقت پنهانی دو رئیس قوه این تغییرات صورت پذیرفته است؟

۳– چرا هیچ نماینده دیگری خصوصا اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی متوجه تاخیر ۲۵ روزه برای ابلاغ بودجه پس از تصویب آن نشده اند؟

به هر حال این سوالات از آقایان قالیباف و روحانی بعنوان مطالبه از سوی حزب همت به نمایندگی از طرف بخشی از مردم بصورت جدی مطرح است و امیدواریم پاسخی قانع کننده از سوی این دو مرجع عالی کشور بشنویم و در غیر اینصورت حزب همت ابعاد حقوقی این تخلف احتمالی را با کمک حقوقدانان برجسته و مستقل پیگیری خواهد نمود.

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.