حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
"مافیای خودرو بی کیفیت چقدر قدرت دارد؟

“مافیای خودرو بی کیفیت چقدر قدرت دارد؟

“مافیای خودرو بی کیفیت چقدر قدرت دارد؟

روز آخر تابستان ۱۴۰۰، سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره نظر این شورا درباره طرح مجلس درباره واردات خودرو گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو چند بار بین مجلس و شورای نگهبان رد بدل شده است که آخرین ایرادی که شورای نگهبان به آن داشت درباره ماده ۴ این طرح بود.
وی گفت : این ماده درباره واردات خودرو‌های هیبریدی بود که مجلس آن را اصلاح کرده بود.
وی افزود: در جلسه امروز، این مصوبه مجلس بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت. ارزیابی اعضای شورای نگهبان نسبت به این مصوبه در یکی دو مورد ابهاماتی داشت و از مجلس خواستیم که این موضوع دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان شود، البته مطلب جالب آقای سخنگو این فراز بود که گفت : البته هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مستقر است طی نامه‌ای مواردی از این مصوبه را به عنوان مغایر با سیاست‌ها اعلام کرده بود که ما در شورای نگهبان بر اساس مقررات موظف هستیم آن‌ها را به مجلس منعکس کنیم.
حالا ببینیم هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام چه گفته است : این ماده را مغایر با سیاست‌های حمایت از تولید ایرانی و کار و سرمایه ایرانی، مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مغایر سیاست‌های اداری دانسته اند. حتی ماده ۱۰ مصوبه که قبلا ایرادی به آن وارد نشده بود را مغایر با سیاست‌ها دانستند.
سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید : در شورای نگهبان به این مصوبه فقط یک الی دو ابهام وارد شد، ولی شورای عالی نظارت ایراد‌های بیشتری را به این مصوبه وارد کرد. لذا این مصوبه بار دیگر به مجلس برمی گردد و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد تا این ایرادات برطرف شود و به شورای نگهبان ارسال شود.

۴۰ سال است که خودروهای بی کیفیت دو خودرو ساز ایرانی چندین برابر جنگ تحمیلی تلفات از مردم گرفته است و صدها هزار کشته ، مجروح و قطع عضو و قطع نخاعی را به ملت ایران هدیه کرده است .
شاید نزدیک به چندین میلیون ایرانی بدلیل ضعف اتاق و شاسی و ایمنی خودروهای بی کیفیت، داغدار عزیرانشان شدند و البته مافیای خودرو بر اریکه قدرت تکیه داده و قهقهه مستانه ثروت اندوزی خود را سر می‌دهد.
بعد از سالها مجلس شورای اسلامی با مصوبه ای، همه مردم را امیدوار به استفاده از خودروهای با کیفیت کرد و بالاخره صنایع خودرو سازی را مجبور به بالا بردن کیفیت خودروهایش کرد که این خوشحالی چند روز بیشتر طول نکشید بنحویکه مافیای خودرو با ایرادات کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر قدرت خود را به رخ مردم ایران کشید .
باز خدا پدر شورای نگهبان را بیامرزد که چند ایراد ساده به مصوبه گرفته بود ولی کمیسیون نظارت مجمع از بیخ و بن ریشه مصوبه مجلس شورای اسلامی را زد .
اعضای محترم کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، کدامیک از شما پراید و تیبا و …. سوار می‌شوید؟ شما که هر چقدر هم خودرو خارجی گران شود، وسع خرید آن را دارید .
لطفا بفکر تلفات مردم عادی باشید و اجازه دهید خودرو خارجی هیبریدی بدون عوارض و مالیات و با قیمت واقعی وارد شود و جلوی ۴۰ سال زورگویی دو خودرو ساز گرفته شود بلکه به خود بیایند و راهی برای رضایتمندی مردم پیدا کنند، حداقل برای یکسال این مصوبه را اجرا کنید تا خودرو سازهای داخلی به خود بیایند و بعد از اصلاح ساختاری خودروی داخلی بار دیگر واردات را ممنوع کنید .
مردم اگر خودروی با کیفیت داخلی داشته باشند هرگز به دنبال محصول خارجی گران قیمت نخواهند رفت .

این حقوق عامه مردم است که حق انتخاب خودرو برای سلامتی خود و خانواده اشان را داشته باشند .
انشاءالله دولت محترم بخاطر منافع مردم جلوی مافیای خودرو را نیز همانند بقیه سلطانها و مافیاهای موجود بگیرد .

انشاءالله

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.