حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

حوادث عادی شده در ایران

 

به نام خدا و با سلام

” حوادث عادی شده در ایران ”

خبر بد در ایران دیگر عادی شده است ، امروز قطاری مسافربری در مسیر طبس از خط خارج شده و تاکنون ۱۸ نفر کشته ، و چند ده نفر بد حال و مجروح در میان سانحه دیدگان مشاهده میشود .
وزیر محترم راه ، معاون وزیر و ریاست محترم راه آهن جمهوری اسلامی اصلا ناراحت نباشید میان وعده خود را بخورید از زیر مجموعه گزارشی مختصر بگیرید به روابط عمومی گرامی بفرمایید تا ترتیب یک نشست خبری را بدهد و شما امشب و فردا مانند یک قهرمان روبروی خبرنگاران نشسته وبفرمایید که در حال بررسی هستیم و با مقصران حادثه بشدت برخورد می‌کنیم، بسرعت با بیمه هماهنگ کنید تا دیه پرداخت شود و نهایتا با چند دوربین و خدم و حّشّم به دیدن بازماندگان رفته و با اهدا هدایایی خود را در غم آنان شریک بدانید و تمام !!! این چرخه معیوب تاکنون جواب داده شما هم بسم الله .

هر ساله در جهان خبر حوادثی را می بینیم یا می‌شنویم که عده ای کشته و مجروح می‌شوند، در اغلب این حوادث تیم بررسی کننده سانحه بسرعت تشکیل و مسببان و قاصران حادثه را شناسایی و به مردم معرفی می‌کنند.
این سیر حقوقی و قانونی ضمن اینکه ایجاد شفافیت نموده ، بستر اعتماد سازی در مردم را بسرعت مهیا نموده و از فضای شایعه سازی و سواستفاده از احساسات مردم جلوگیری می نماید و همچنین مقصران در کمترین زمان ضمن استعفا و عذر خواهی از مردم بایستی پاسخگوی مراجع قضایی باشند و در برخی کشورها مثل کره جنوبی و ژاپن ، به خودکشی مسئولِ مقصر در مرگ مردم هم می انجامد.
در ایران اسلامی و در سی و چند سال گذشته و حکومت ۴ رئیس جمهور ۸ ساله ، هیچگاه مردم در حوادث ناگوار که منجر به مرگ دهها و صدها هموطن عزیزمان در سوانح مختلف از سقوط هواپیما و تصادم قطار و سیل و تصادفهای زنجیره ای جاده ای و …… شده است به یاد ندارند که کمیته ای بررسی کننده یا حقیقت یاب تشکیل شده گزارشی در خور به مردم داده باشند و مقصران دولتی را بدلیل قصور پشت میله های زندان فرستاده باشند .
جناب آقای رئیسی سه حادثه ریزش متروپل آبادان ، تصادفات زنجیره ای جاده ای در خوزستان و حصارک تهران و آخرین آن یعنی حادثه امروز خروج قطار از ریل که منجر به کشته شدن دهها ایرانی عزیز که یا پدر و مادری ، یا فرزندی و یا شوهری و نان آوری بوده اند در زمان شما اتفاق افتاده است .
جناب رئیس جمهور محترم بیایید و ساختار غلط دولتهای گذشته را بشکنید و کمیته های حقیقت یاب مستقلی را تشکیل دهید تا ریشه مقصران در این حوادث را از بیخ و بن در آورده و دیگر مسئولانی را که با جان و مال مردم در ارتباط هستند را به خود آورده و بدنبال تحول خواهی در مدیریت خود باشند ، جناب آقای رئیسی، نگاه به اینکه مقصر یا مقصران از یاران شما یا در ستاد شما بوده اند و یا اینکه اصولگرا و اصلاح طلب هستند نکنید و مقصر را در هر لباسی محکوم و مجبور به استعفا و عذر خواهی و پاسخگویی به قانون نمایید .

مطمئن باشید با اینکار هم اعتماد مردم را بدست می آورید و هم از ایجاد شبهه و دروغ جلوگیری می کنید و هم خوراک رسانه های بیگانه علیه کشورمان را از بین می برید .
این کمیته های حقیقت یاب را از متخصصان مستقل و غیر دولتی و از میان مردم و نه از دولتی ها انتخاب کنید تا این حس اعتماد در مردم چند برابر گردد .

حزب همدلی مردم تحول خواه(همت) این مطالبه عمومی ( تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل ) را از شما درخواست می نماید و امیدواریم که پاسخی روشن دریافت کنیم تا در حمایت از دولت شما که امروزه برای مقابله با تهدیدات بیرونی به آن پای بندیم ، مصمم تر گردیم .

انشاءالله

سید احمد نبوی
دبیر کل حزب همت

https://t.me/hemmattehran

https://t.me/SeyedAhmadNabavi92

Www.hmtp.ir۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.