حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

🔸اشتغال وظیفه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است🔸

به نام خدا و با سلام

” اشتغال وظیفه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است ، بشرط آنکه …. ”

دهها سال است که دستگاه‌های مختلف از زیر بار مسئولیت اشتغال کشور فرار می‌کنند و این پاشنه آشیل مهم را بدون ترمیم و حفاظت رها کرده اند چون به خوبی می‌دانند که پذیرش این مسئولیت به معنی پاسخگویی به میلیونها بیکار در کشور است و برای اینکه پاسخگو نباشند صورت مسئله را پاک کرده و بیشتر علاقه مند به مصاحبه های تلویزیونی و معرفی خود بوده اند تا یک کار جهادی سخت و سنگین پر مسئولیت .
اما بالاخره وظیفه اشتغال میلیونها بیکار در کشور با کدام نهاد یا دستگاه دولتی است ؟
ترس از قبول مسئولیت و فرار از پاسخگویی ، بزرگترین آسیب در رشد افسار گسیخته بیکاری در کشور بوده است و به همین دلیل است که هر روزه رشد آمار بیکاری را بطرز نگران کننده ای از مراکز آمار کشور می‌ شنویم .

بنظر نگارنده این مسئولیت بعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد بشرط آنکه کلیه ابزار مورد نیاز و بودجه های مرتبط و صندوقهای مختلف سرمایه گذاری در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار در بخش اشتغال در قالب یک قرارگاه واحد به نام ” قرارگاه مرکزی اشتغال کشور ” با مسئولیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حضور وزرای اقتصاد و دارایی، وزیر صمت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تاسیس گردیده و سامانه ای یکپارچه برای ایجاد کد ملی اشتغال برای هر ایرانی راه اندازی گردد و تا زمانیکه یک ایرانی دارای کد ملی اشتغال نگردیده است از مالیات در همه عرصه ها معاف و دولت مکلف به پرداخت یارانه اشتغال به وی باشد ، در این سامانه برادر و داماد و خویش و قوم مسئولین هیچ ترجیحی بر افراد دیگر ندارند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی این قرارگاه و ایجاد کد ملی اشتغال و با تمام ابزارهایی که دولت در اختیارش قرار خواهد داد می‌تواند حداکثر طی سه سال و تنها با ظرفیت‌های موجود، بیکاری را تا ۵۰ درصد کاهش داده و تشویق به کار مورد نیاز توسعه کشور بصورت ، تعاونی ، خدماتی ، صنعتی ، کشاورزی ، صنایع دستی و …. بدون نگاه به کار دولتی ، که حتی به نوعی دولت را از زیر بار سنگین اشتغال کاذب ( آب باریکه ، اصطلاح خانواده های ایرانی) خارج نماید .
وجود مشوق های ارزشمند اشتغال از جمله معافیت های مالیاتی و تشویق های بیمه ای و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در سامانه ملی اشتغال برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای نوین یکی از راهکارهای مناسب برای سمت و سو بخشی به جریان اشتغال کشور خواهد بود خصوصا که تمامی این مشوق‌های اعلامی تحت فرماندهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و پراکندگی قدرت و فرار از مسئولیت در این قرارگاه بی معنی خواهد بود .
برای مثال ، یک کارآفرین یا یک مدیر بنگاه صنعتی یا اقتصادی با اعلام نیاز برای اشتغال یکصد نیروی انسانی در مجموعه خود و حضور در سامانه ملی اشتغال ، همزمان هم تسهیلات خود را دریافت نموده و هم فرم‌های تخفیف مالیاتی و بیمه ای را خود را به ثبت می‌رساند و هم نیروی انسانی متخصص خود را انتخاب می‌کند و دیگر نیازی به ماه‌ها دوندگی و استرس و ضعف قانون و رشوه و ….. را ندارد .
نمونه کارآ و توانای کد ملی اشتغال سالهاست که در کشور چین در حال اجراست .
متاسفانه سال‌های گذشته دهها سامانه مختلف برای ایجاد اشتغال شکل گرفته است که تنها هزینه های میلیاردی و افتتاح های پر سر و صدا به‌ همراه داشته است ، چون واقعا اصل قبول مسئولیت اشتغال کشور را هیچ وزارتخانه و دستگاهی نمی پذیرفته است که بتواند سامانه مورد نظر را قبول مسئولیت نماید .
بزودی ششمین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی کشور و با حضور میلیونها شرکت کننده و با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان برای هر نفر ، برگزار خواهد شد که درآمدی چند صد میلیارد تومانی برای برگزار کنندگان در پی دارد ، اما ضمانت استخدام کجاست ؟ صداقت آزمون و قبول شرکت‌های مستخدم را چه کسی تضمین می نماید ؟
مردم مستاصل از بیکاری با پرداخت هزینه وارد این آزمون می‌شوند بدون اینکه بدانند سرنوشت ۵ دوره آزمون قبلی چه بوده است ، عده ای مسئولین دولتی و خصوصی در یک گعده رفاقتی بدنبال کسب درآمدی هستند که البته در مصاحبه های مختلف اعلام می‌کنند که دارای هیچ مسئولیتی برای اشتغال کشور نیستند .

اشتغال در کشور نیازمند حرکتی همچون دفاع مقدس می‌باشد، مردان و زنانی پاک باخته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که می توانند از طریق ” قرارگاه مرکزی اشتغال کشور ” و با اختصاص کد ملی اشتغال، اژدهای بیکاری را به زانو درآورند .
حزب همدلی مردم تحول خواه می‌تواند اینکار را در قالب یک طرح جهادی بصورت حرفه ای در اختیار دولت قرار دهد .

انشاءالله

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت
https://t.me/hemmattehran
Www.hmtp.ir
https://t.me/SeyedAhmadNabavi92

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.