حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش

الزامات تحقق شعار سال «جهش تولید»

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: الزامات تحقق شعار سال «جهش تولید»

رهبر معظم انقلاب طبق روال چندین سال گذشته امسال نیز شعار سال را با تاکید بر حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان در راستای قطع وابستگی به کشورهای خارجی و بالابردن ظرفیت صادراتی کشور،امسال را سال جهش تولید نامگذاری نمودند. و بر حمایت از تولیدکنندگان تاکید کردند. این امر مستلزم بهبود فضای کسب و کار و مقابله با رانت و انحصار است.

امسال کار سخت تر به نظر میرسد و در سال ۹۹ با چالش های تازه ای نیز روبرو هستیم. همانطور که مقام رهبری فرموده اند تحقق جهش تولید نیاز به برنامه‌ریزی و شرکت بخش های مختلف مانند سازمان برنامه و بودجه، مجلس و مرکز پژوهش های آن، قوه قضائیه، نهاد های دانش بنیان در عملیاتی شدن این شعار است.و تحقق این امر، مستلزم برداشتن گام‌های ساختاری است.

تحقق شعار سال نیازمند برنامه ‌ریزی برای پشتیبانی از بانک‌ها جهت تأمین اعتبار لازم در حمایت از تولیدکنندگان و زنجیره تولید، در کنار روند اصلاح نظام بانکی، با اولویت اصلاح ترازنامه بانک‌ها، شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی ، ممانعت از ورود کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند میسر میشود و در کنار آن اصلاح سیستم مالیاتی کشور، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد امنیت در همه امور اقتصادی از ضروریت ها بشمار میرود. برای فعال نمودن تولید، سرمایه، تکنولوژی و روابط خارجی باید وجود داشته باشد .

از مهمترین مباحث که باید مرتفع گردد اینست بخش خصوصی و فعالان حوزه تولید و اقتصاد به عنوان سربازان اقتصادی کشور نه بعنوان کارگذار بلکه باید سیاستگذار و پیشرو اقتصاد کشور باشد. در بعد صادرات که کاتالیزور تولید تلقی میگردد،

تولید و صادرات دو روی یک سکه است و بدون توجه به صادرات نمی توان از جهش تولید سخن گفت. در این راستا،حمایت از تولید صادرات محور سیاست اصلی باشد و با شناسایی بازارهای هدف راه برای صادرات هموار گردد.

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.