حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

“پایان تیرماه پایان توسعه یکساله “

به نام خدا و با سلام

“پایان تیرماه پایان توسعه یکساله “

طبق قانون، پایان تیر ماه یعنی حدود ۲۵ روز دیگر آخرین فرصت جذب اعتبارات استانی می باشد و در صورتیکه استانی بودجه تخصیصی خود را مصرف نکرده باشد، مانده اعتبارات آن استان به خزانه کشور برگشت داده خواهد شد.

برخی از استانهای کم برخوردار علیرغم نیازمندی شدید به این اعتبارات در بخش‌های مختلف از این اتفاق پیش آمده ( بازگشت اعتبارات استانی ) آسیب زیادی خواهند دید .

نمونه روشن آن گزارش خبرگزاری فارس است که می گوید : کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از این محرومیت‌ها و رنج‌ها نیاز به اعتبارات دارد تا محرومیت تاریخی که قبل از انقلاب بوده جبران شود، خوشبختانه طی یک سال اخیر اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است و مدیران باید همت کنند و این مبالغ را جذب کنند.

در سال  ۱۴۰۰_۱۴۰۱ مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اسناد  خزانه برای دستگاه‌های عمرانی استان در نظر گرفته شده است اما فقط ۵۲ درصد این اعتبار جذب شده و در حالی که سال مالی تیرماه به اتمام می‌‌رسد ممکن است به دلیل حرکت لاک‌پشتی دستگاه‌ها، اعتباراتی که برای استان حیاتی هستند، برگشت داده شود.
عدم جذب اعتبارات اسناد خزانه موجب شد علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد حرف‌هایی را بر زبان بیاورد که کمتر از او در جلسات و برنامه‌ها شنیده بودیم.
شهابی‌نسب عنوان کرد:  ۳۰ سال است در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستم در طول این مدت روند جذب اعتبارات به کندی این دوره نبود.
وی بیان کرد: در مقطعی ۲۹ اسفند پایان سال مالی بود و دستگاه‌ها در این تاریخ ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب می‌کردند اما دولت‌ها این روند را اصلاح کردند و ۳۰ تیر پایان سال مالی مشخص شد و متاسفانه هنوز در این استان ۴۸ درصد اعتبارات جذب نشده است .

در استان کردستان هم (که اتفاقا از استانداران خوب دولت هستند) از عدم جذب اعتبارات توسط ادارات کل استانی خبر می رسد که البته این دو استان نمونه ای کوچک از دغدغه های عدم جذب اعتبارات استانی در سراسر کشور می باشد .

استانداران محترم می بایستی ضرب العجلی جدی به زیر مجموعه های خود بدهند تا دست از بوروکراسی و دیوانسالاری اداری بردارند و ضریب ریسک مدیریتی خود را بالا ببرند و اجازه از بین رفتن شانس استان برای توسعه را از دست ندهند .
مدیرانی که قدرت و جسارت جذب اعتبارات مربوطه در حوزه تصدی خود را ندارند بایستی بعنوان عوامل ترک فعل مورد بازخواست قرار گیرند و در حقیقت آنان هستند که موتور توسعه استان خود را از حرکت انداخته اند خصوصا اگر استانی محروم و کم برخوردار باشد .

در این دوران که دولت در سخت ترین شرایط تامین بودجه و اعتبار قرار دارد فهم اینکه چرا یک مدیر کل استانی از جذب اعتبارات عاجز است بسیار دشوار است .
بنظر می رسد برخی از مدیران دولت قبل، عمدا و برخی مدیران بی تجربه دولت جدید که درکی از مسئولیت خود نداشته ، سهوا به این نابسامانی دامان می زنند و از رشد و آبادانی شهرها جلوگیری می کنند .

این روزها جای مسئولیت واقعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نظارت بر دولت است بسیار خالیست، البته دلیل آن هم پر واضح است ، چرا که دخالت در عزل و نصب های مدیران استانی و شهرستانی توان نظارت را از نمایندگان مجلس گرفته است و در حقیقت مجبورند به خویشان و دوستان و فامیل سفارشی خودشان نظارت کنند که این امر جمع نقیضین است و شدنی نیست .
استانهایی نظیر لرستان ، چهارمحال و بختیاری، زنجان ، سیستان و بلوچستان، کرمان ، خراسان جنوبی و شمالی و استان مرکزی در معرض این تهدید می باشند .

شاید که فرصت های طلایی بودجه ۱۴۰۰ گذشته باشد ولی انشاءالله استانداران محترم برای بودجه ۱۴۰۱ با دستوراتی قاطع جلوی این بی انضباطی ها در جذب بودجه های استانی را بگیرند .
برگشت اعتبارات استانی به خزانه در صورتیکه جای جای مراکز استانها و شهرستانها نیازمند بودجه است بزرگترین خیانت به مردم آن استان و شهرستانهای تابعه می باشد .

این موضوع بعنوان مطالبه ای جدی به نمایندگی از سوی مردم توسط حزب همدلی مردم تحول خواه به استانداران محترم سراسر کشور ارائه می گردد.

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همت

https://t.me/hemmattehran
Www.hmtp.ir
https://t.me/SeyedAhmadNabavi92

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.